Timp aproximativ de lucru 30 minute. Ca şi scule ai nevoie de cric, cheie de roţi, o cheie fixă de 17 şi una de 13. Treaba este murdară, deci mănuşile sunt binevenite. Tot de precizat este si faptul că cele 2 şuruburi care se destrâng ar trebui înlocuite. În cutia cu plăcuţe Bosch erau si 4 şuruburi pentru schimbat. Vorba aia "cu frâna nu te joci!".
Preturi si placute de frana gasiti pe www.daciashop.ro
In cazul in care ai dat jos suruburile de la etrieri si vrei sa le refolosesti, neaparat sa folosesti o solutie blocanta cum e Loctite 243! Il puteti achizitiona de pe site-ul Dacia Shop.ro.
Preturi si placute de frana gasiti pe www.daciashop.ro
In cazul in care ai dat jos suruburile de la etrieri si vrei sa le refolosesti, neaparat sa folosesti o solutie blocanta cum e Loctite 243! Il puteti achizitiona de pe site-ul Dacia Shop.ro.
UN comentariu:
RăspundețiȘtergereDaca puneti vaselina in final, se face suprapresiune si nu vid, dar batut usor, va iesii aerul si intra capacul, la locul lui.
Daca inainte sa scoateti tamburii"la pachet", veti face o spalare cu benzina, cu o pensula, punind dedesupt, un lighean mai rau, nu veti fii asa de murdari pe maini!!!!
De scos greu, tamburul, in faza initiala , nu se datoreaza "ruginii", de pe ax, ci din cauza, rizului, care se face pe tamburul de frina, in locul unde nu calca sabotul, si unde diametrul interior este mai mic decat,locul unde calca tamburul.Problema se poate "repara"prin mersul la un strungar si luarea pe interior a umarului respectiv de pe tambur.Dupa citeva sute de mii de km, veti nevoiti sa o faceti, deoarece tamburul se va scoate din ce in ce mai greu cu timpul.Vezi acelasi lucru la rizul, care apare la discurile de frina, fata/spate in timp.La disc se poate repara mai usor, cu ajutoirul unui flex, operatie ce se poate face fara demontarea discului de pe masina.
La Loganul cu Abs e diferit ?? Nu ma injurati dar am vrut sa stiu...
RăspundețiȘtergerestai linistit ca nu te injura nimeni. nu e cu nimic mai deosebit la varianta cu ABS. poate ai un fir in plus si cam atat
RăspundețiȘtergerenu am logan dar sincer este de apreciat ceea ce ai facut cu aceasta masina. am vazut aproape toate tutorialele.ai nota 10 din partea mea :D a si sa ai parte de un an nou fericit cu multe tutoriale postate pe pagina ta :))
RăspundețiȘtergereDin cate am vazut, placutele vechi erau tocite inegal. Cred ca trebuie verificat de fiecare data cand se lucra la o roata de pe fata daca nu s-au gripat culisantii, acele tije din prelungirea surubului si a piulitei de care ai tinut contra, care au rolul de a face ca ambele placute de frana sa lucreze. Cand unul dintre culisanti se gripeaza, doar placuta dinspre pistonul de frana se uzeaza...
RăspundețiȘtergereIn rest, multa sanatate! M-ai salvat de mers in service-uri cu tutorialele tale!!!! Petre
la 30.000km am schimbat prima oara placutele si erau la fel inegal uzate. la fel si la un MCV, primele placute le-a schimbat la 7.000km, la fel inegal uzate. placuta de pe partea pistonului are tendinta de a se toci putin mai repede, e normal, zic eu.
RăspundețiȘtergerenu cred ca asta e o regula..la mine s-au tocit cele exterioare:P...probabil depinde de la o maisna la alta...felicitari pentru site...tineo tot asa
Ștergereinsemna ca la tine acea parte mobila a etrierului ramane mai intepenita :)
ȘtergerePerfect adevarat. Pt ca mansonul acela din cauciuc nu este asa de etans pe cat ar trebui si ca urmare intra apa si praf si blocheaza culisantii. Am gresat acei culisanti si placutele se uzeaza egal. E drept ca dupa un timp se blocheaza iar, dar daca din fabrica ies uscati si se blocheaza repede (cca 10.000 Km), dupa gresare cu vaselina de rulmenti acestia culiseaza mai mult (cca 60.000 Km). Am gresat acesti culisanti atat pe cele doua loganuri ale mele, cat si la loganurile cunoscutilor....Deci e treaba verificata....
RăspundețiȘtergereEu zic ca merita sa incerci si sa vezi rezultatul cu ochii tai! cu atat mai mult cu cat proiectantul i-a gandit sa culiseze....Si mai ales cu atat mai mult cu cat esti mentor pt mii de oameni care isi fac singuri intretinerea si micile reparatii la masini fara a fi mecanici de meserie, cu ajutorul tau si al tutorialelor tale.
Toata stima maestre!
petremoisanu
foarte tare petre, nu m-am gandit la chestia asta. din fabrica la mine a venit cu vaselina acolo, dar nu m-am gandit niciodata sa o schimb cu una noua.
RăspundețiȘtergereo sa fac tutorialul poentru ca imi este foarte usor, etrierii i-am dat jos de pe masina, ii am in garaj. acum am etrieri si placute de van :P
repet, foarte tare! :)
Cristi stii cu ce lichid de frana vine loganul din fabrica? Si cam la cati km se schimba sabotii de pe spate?
RăspundețiȘtergerelichid de frana DOT 4, exact firma nu o stiu, eu am acum Ferodo parca. lichidul de frana se schimba la 4 ani.
RăspundețiȘtergeresaobtii pe spate nu au limita de kilometrii ca sa-i schimbi, depinde foarte mult de sofer. unul care se da cu frana de mana sau care franeaza mai agresit ii poate schimba si la 60.000km. un sofer domol ii poate schimba si la 150.000km.
dai jos si verifici :)
La varianta cu ABS sunt necesare placute speciale pentru ABS (pretul aproape dublu pentru ca difera compozitia care are anumiti parametri luati in calcul de sistemul ABS. In locase se potrivesc si placutele pentru sisteme de franare fara ABS dar caracteristicile franarii nu vor mai fi cele proiectate, traduse in general printr-o distanta mai mare de franare). In plus cind se impinge pistonul in etrier (furtunasele pentru accesul lichidului in etrier se vor "gatui" cu o clema de plastic inainte) se va desface aerisitorul pentru a arunca lichidul afara, impiedicand in felul acesta ca lichidul contaminat cu mizerie sa ajunga si sa blocheze supapele (componente ale sistemului ABS) care controleaza presiunea de franare in etrier. Dupa montarea sistemului etrier-placute la loc, se completeaza cu lichid de frana, daca e nevoie, rezervorul pompei de frana, dupa care prin apasareea de cateva ori a pedalei de frana se aduce in contact pistonul etrierului cu placutele de franare (bineinteles aerisitorul va fi strans la loc inaintea apasarii franei iar "gatuirea" va fi inlaturata).
RăspundețiȘtergeretot ce ai scris are logica, mai putin partea cu placute pentru ABS si non ABS.
RăspundețiȘtergereda-mi cod de placute pentru ABS si cod de placute non ABS. ma refer strict la placutele de origine.
Nu pot sa-ti dau un cod pentru placutele de origine pentru ca nu m-au interesat. Eu am folosit placute TRW.Desi am ABS am preferat un set non-ABS, GDB 400, ptr ca au fost la sub 50% fata de cele pentru sisteme ABS (60 ron fata de 140 ron). Daca te descurci cu engleza intra pe
RăspundețiȘtergerehttp://www.brakeandfrontend.com/Article/38556/brake_myths__absesc__replacement_brake_pads.aspx si o sa afli citeva lucruri interesante despre sisteme ABS,ECS sau TCS. Citeva lucruri interesante despre ABS-ul de pe Volvo le gasesti pe
www.swedishbricks.net/700900FAQ/BrakesABS1.html
dar care pot, cel putin teoretic, fi aplicate si ptr. Logan.
P.S. Nu sunt un expert auto , doar posesor.Cele prezentate mi le-am insusit din lecturarea diferitelor site-uri care trateaza problematica auto si o foarte mica parte, ca experienta nascuta din intretinerea masinii personale. Cu respect ptr. munca depusa pentru realizarea tutorialeor,G.R.
ok, corect, se pare ca totusi conteaza ca placutele sa fie construite pentru sisteme de franare cu ABS si non ABS. dar asta nu chimba cu nimic datele problemei. insemnand ca si discurile de frana sa fie compatibile cu compozitia respectivelor placute. dijaba am eu placute pentru ABS daca am discurile de pe loganul care nu are ABS.
RăspundețiȘtergereasta presupune ca totul sa fie ca la carte, totul schimbat la reprezentanta cand este necesar si cei de la reprezentanta chiar sa aiba produsele de origine.
oricum mi se cam indoaie ca cei de la Dacia sunt atat de avansati tehnologic incat sa faca diferente intre ABS si non ABS. la placute ma refer, strict la ele.
Scuze Cris. Recitind comentariul am observat ca nu am trecut codul pentru placutele TRW pentru sisteme ABS. Ptr. Loganul de 1.4 e TRW GDB 1634 (posibil sa fie acelasi si pentru alte variante de motorizare).
RăspundețiȘtergereE posibil ca placutele de origine sa nu fie ABS sau non-ABS pentru ca se presupune ca cei care au construit Loganul stiau la momentul proiectarii caracteristicile placutelor care vor fi folosite asa ca au reglat (ei sau producatorul BOSH)programele de lucru ale sistemul ABS functie de aceste caracteristici (momentul de frinare generat la axul rotii de sistemul disc-placute-presiune de frinare). Posibil ca la placutele care nu sunt de origine, diferenta de pret sa vina nu atit din cauza materialelor superioare folosite pentru cele ABS cit din cauza dificultatii de a nimeri (incercari care costa pe producator destul)materialul care sa se apropie cit mai mult de cerintele de reglare ale ABS-ului pentru care sunt construite (banuiesc ca fabricantul pieselor de origine nu-si face publice retele tehnologice pentru a fi replicate fara nici un efort de oricine).
Pina la urma e mai important ca placutele sa fie schimbater la timp si sa fie compatibile cu conditiile in care masina e condusa cel mai mult timp:in oras, in afara, cimpie,zona muntoasa, mai sportiv (frinari dese energice), mai batrineste etc. Din pacate sunt putini cei care le vind sau le schimba, care au habar si te pot indruma cit de cit ce sa alegi dintre cele care nu sunt de origine. Ramine alternativa site-urilor producatorilor sau cele cu temtica (cele mai multe in alte limbi decit limba vorbita in RSR)
Si asa cum spuneai , discutia e valabila si pentru discurile de frina.
Dar poate ca exista posibilitatea ca dupa ce-ti schimbi sistemul placute-disc sa se faca o noua reprogramare a sistemului ABS la reprezentanta. Stie cineva?
ma indoiesc din nou ca ezista asa ceva in Romania, reprogramare a ABS-ului.
RăspundețiȘtergeredar avand in vedere ca in urmatorii ani majoritatea vor avea ABS, nu o sa mai fie probleme cu placute ABS si non-ABS.
dar iti dau dreptat epe partea cu placutele care nu sunt de origine.
eu am pus placute Bosch si am simtit diferenta de franare, mai ok ca si placutele stoc
cris scuze ca intreb dar ce placute de frana sunt mai bune pt golan? ma refer sa nu fie prea dure sa toace discurile de frana si sa fie mai eficiente:D
RăspundețiȘtergereraspund eu sper sa nu se supere cris :D ferodo o sa-mi iau si eu , pt ca sunt numai bune , cel putin asa zice lumea , boch cica sunt prea dure
RăspundețiȘtergeremaryan: placutele nu se fac pentru logan sau pentru un anumit tip de masina. placutele se fac pentru pentru un anumit disc de frana. discurile si placutele au duritati diferite, e bine sa le nimeresti.
RăspundețiȘtergereasa cum a spus paiu, placutele bosch sunt mai dure. eu am pus bosch la mine si am simit diferenta la franare, s-a imbunatatit franarea. ca se va uza discul mai repede... asta-i viata :)
salut cristi loganul are din fabrica senzor de placute uzate? ca am primit in pachet ceva fire cand am cumparat placutele si ma intreb trebuiesc montate stima
RăspundețiȘtergereloganul nu are senzor pentru uzura placute, dar daca ai primit senzorii la placute il poti lega.
RăspundețiȘtergerehttp://www.loganclub.ro/forum/senzor_uzura_placute_frana-t17718.html
buna am si eu o intrebare am schimbat placutele cu unele master sport am citit pe loganclub ca sunt bune si cand am terminat operatiunea am vazut ca a dat pe afara lichidul de frana pe la borcan si acum este plin peste maxim frana am nu este problema nu ca inainte da am este normal acest lucru?si placutele in cati km se aseaza sa prinda frana ca inainte? stima
RăspundețiȘtergerecu o seringa scoti putin lichid, e normal ce ti s-a intamplat.
RăspundețiȘtergerenu exista limita de km pana se aseaza placutele, e in functie de sofer cat franeaza. un prieten cand pune placute noi ii da 2-3 frane de la 140 la zero is a rezolvat problema. dar nu e recomandat
super tutorial frate maine daca am timp incerc si eu sa-mi inlocuiesc placutele de frane ca parca aud de ceva timp un harjait cand pun frana pe rotile din spate si mai nou si un mic scartait ...ce-i drept nici nu am prea utilizat-o......mersi pt.tutorialele tale!
RăspundețiȘtergereFoarte util tutorialul asta. Azi am schimbat si eu placutele de frana. Am avut sculele pregatite si a mers foarte repede. Multumesc!
RăspundețiȘtergeresalut cristi.exact.a trebuit sa iau toate comentariile la rand de sus pana jos ca sa stiu daca sa te intreb sa nu ma fac de ras. despre lichidul de frana voiam sa te intreb cum se schimba la un logan fara abs. dar daca e mai corect la service okey multam.daca poti sa mi raspunzi multumesc ptr indrumare
RăspundețiȘtergerema refer cu motorul pornit oprit? ca la daciile vechi? si alte detalii daca poti sa ma ajuti.
RăspundețiȘtergereil poti schimba acasa, doar ca n-ai s areusesti sa aerisesti. eu am incercat pe 3 masini, toate au ajuns la service.
RăspundețiȘtergeream trecut 1 litru de lichid prin instalatie si inca iesea aer. precizez ca toata instalatia de frnare necesita cam 500ml de lichid.
recomand sa mergi la service, macar sa aerisesti
oare ai ceva despre uleiul de la servodirectie, antigel si in general chestiile care tin de revizie.
RăspundețiȘtergeremultumesc si pentru sfatul de mai sus:)
cu stima, Bogdan
nu stiu ce sa zic despre uleiul de la servodirectie.
RăspundețiȘtergereantigelul l-am schimbat la service, 90 lei. daca cumparam antigelul cam tot atat dadeam pe el si trebuia sa-l schimb singur.
la fel si uleiul, pentru o diferenta de 20 lei nu merita sa fac eu schimbul.
unele chestii nu merita efortul, mai ales daca e prea mica diferenta de bani.
salut cristi.am logan 1.4 mpi fara abs.si astazi de dimineata m am dus la garaj si am schimbat lichidul de frana.la ambele circuite. a iesit superrr bine.intradevar la 2 roti aveam ceva aer pe inst dar am reusit sa aerisesc + sa schimb lichidul f usor.i am facut si proba nu m ai scotea aer cand apasam pedala pana la fund iar la sfarsit frana a tinut perfectttt ma da cu capul de geam fara centura iar pedala nu o mai calc pana la fund ca sa tine puternic.
RăspundețiȘtergereiar antigelul prefer sa mi-l schimb tot eu.stii dc? ptr ca anul trecut am avut probleme cu pompa de apa.rulmentu cu elicea care era antrenat de cureaua de distributie se misca f greu iar la turatie mari se auzea un fluierat.intradevar nu ca m au dat banii afara din casa dar am fost la service la nalba.si baietii mi au dat roata jos,mi au adus pompa apa noua , antigelul vechi l a scurs intr un recipient dar dupa montarea ei nenea ala cica mecanic... voia sa mi puna tot antigelul vechi dupa ce ala s a scurs pe caroserie pe motor si avea si o gramada de mizerie, l am oprit la timp la care el cica"lumea asa cere" pai in ... dupa 4 luni iar vin la tine ca se strica pompa de apa. si in plus de asta mi a luat 13 mil revizie completa + manopera.si de at.am zis sa pun eu mana sa fac ptr ca tot reusesc si in + de asta lucrez si cu grija. asa ca daca se poate faceti voiiii.in caz de forta majora duceti va la service.:)
RăspundețiȘtergerewow, pai chiar te-au jefuit man. antigelul + manopera 90lei m-a costat. manopera distributie cu piese cu tot m-a ajuns la 780lei.
RăspundețiȘtergerecat despre lichidul de frana bravo tie, mie nu mi-a reusit :)
da stiu. m au tras in pept tot ce mi au pus mi le au dat la supra pret.asa se face.ce puteam sa mai zic?.foamea e mare.eu trebuie sa ti multumesc ca datorita tutorialelor tale am inceput sa ma bag ptr ca stiu despre ce e vb.sanatate maxima.
RăspundețiȘtergereCatalin GL oare poti sa imi spui si mie pe unde se scurge antigelul, uleiul de la servo si lichidul de frana?
RăspundețiȘtergeremi-ai fi de mare ajutor, daca ai veni si cu ceva poze.
eu am pe loganclub.ro id: bogdan20cj
-ptr schimbarea lichidului de frana cand apesi pedala de frana iti iese prin spatele fiecarei roti; are un tzumburuc care daca il slabesti pe acolo iese lichidul de frana.chiar nu trebuie sa dai roata jos .schimbul se face cu volanul tras drp sau stg maxim. iar la rotile din drp se face in spatele tamburului; are si el tzumburuc.slabesti cu o inelara de 8 parca....si iese .
RăspundețiȘtergere-antigelul mi l a schimbat la service ptr ca mi a dat pompa de apa jos si am schimbat o cu una noua.si at a curs tot pe jos intr o tava.dar cred si ca sa nu vb prostii daca vrei sa ti pui antigel nou nu cred ca poti sal scoti pe tot din inst masinii(nu stiu sa existe vreo purja numai ptr asta) si doar sa l tragi cu seringa din vas si sa pui alltu in schimb.
-la uleiul de la servo nu m am bagat.
Salut,dupa schimbarea fiecarei placute, nu trebuie aerisit sistemul?
RăspundețiȘtergerenu, nu are a face cu lichidul de frana cand schimbi placutele.
RăspundețiȘtergereSalut.Mi-am schimbat si eu placutele de frana acu ceva vreme.Masina se opreste bine,placutele nu scartaie.
RăspundețiȘtergereChestia e ca eu am scos arcu acela de la placute prin canalul de la etrier,sa am probleme in timp cu treaba asta?
cel mult iti fac galagie placutele pentru ca au loc de unde sa danseze :)
RăspundețiȘtergerese citeste "loctait" nu "loctite" :P 5*/5
RăspundețiȘtergeretu cauti gâlșeavă bag de seama :))
RăspundețiȘtergereVezi ca se pronunta "Loctait" :)
RăspundețiȘtergereCu ce sunt mai smechere bolturile alea scumpe fata de suruburile standard de dinainte?
bolturilea alea mai smechere sunt de la etrierul de VAN, suruburile standard sunt pe etrierii de logan berlina
RăspundețiȘtergereti-ai luat masina noua?
RăspundețiȘtergerecum ai ajuns tu la aceasta concluzie ca eu nu ma prind? :))
RăspundețiȘtergeresi ce ma daca a gresit omu.poate a fost prima data cand a folosit (loctite)si prima data cand a auzit de el. respact cris.iar paiu_dragos sa referit la peugeot-ul din garaj.
RăspundețiȘtergerepaiu_dragos omul are mai multe masini
am mai folosit loctite la un job acum 4 ani. firma italiana cu sef italian care spunea cum se aude "loctite". asa ca in minte mi-a ramas loctite, nu loctait :)
RăspundețiȘtergereal doilea SMD are deja un an jumatate de cand sta in al doilea garaj :)
TM 50 SMD aha acuma inteleg de ce e asa stresat de insonorizare si zice ca loganul e o caruta =))))
RăspundețiȘtergerestai linistit ca TM 50 SMD e o troaca mai oribila ca TM 80 SMD :)
RăspundețiȘtergeretragi o besina in interior si o aud toti cei din jur pe o raza de 10 metri :))
singur lucru bun la pejo e spatiul din cauza ca e break si portbagajul de pe plafon, cam atat.
Salut,
RăspundețiȘtergereReferitor la baiatul de mai sus care vroia sa afle cum se schimba bieletele antiruliu si bucsile de la bara de torsiune,ii pot da informatii pe stelutu_40_tgv si tin sa precizez ca nu e deloc usor! Lui Cris,i-am povestit ceva cat de cat cum se face asta...Daca nu aveti o rampa sub care sa lucrati nu aveti nici o sansa...Acest lucru impune desfacerea jugului motor din anumite parti si ce iti trebuie in primul rand: scule si nervi de otel ! O sa ramaneti cu ceva semne pe maini de la aceasta ,,aventura " ):
Va stau la dispozitie cu sfaturi si imagini !
Si inca ceva...nu cautati asa ceva la modelele mai noi...Cei de la Dacia s-au gandid ca nu-i chiar atat de importanta aceasta piesa sau din cauza pretului au hotarat sa nu mai monteze asa ceva.Din pacate lucrurile nu stau chiar asa de bine in privinta tinutei de drum !
STIMA !
ma stresezi cu manusile tale...ori suntem mecanici si ne murdarim pana la coate, ori numai suntem !
RăspundețiȘtergereNu-ti pot spune cheia succesului, dar iti pot spune cauza esecului "incearca sa-i multumesti pe toti" :)
RăspundețiȘtergereCristi , tu esti mecanic la vreo reprezentanta Dacia?
RăspundețiȘtergeredesi nu pare, eu chiar nu sunt mecanic. dar lucrez la un service, service IT. repar calculatoare, devirusez, instalez windowsi :)
RăspundețiȘtergeresalut cris,
RăspundețiȘtergerepoti sa faci un tutorial despre schimbarea discurilor de frana???
Ms frumos !!
exista deja tutorialul cu schimbarea discurilor de frana http://www.tutorialelogan.ro/2010/01/tutorial-schimbare-etrier-si-discuri.html
RăspundețiȘtergeresalut cris am si eu o intrebare din ce material este plafoniera. Pentru ca nu am covorase la roti si am mers cu geamul deschis cand am facut putin offroad si sa murdarit de noroi crezi ca rezista la apa so pot spala?
RăspundețiȘtergereSalut Cris,
RăspundețiȘtergereAm si eu o mica problema sa zicem...am schimbat placutele de pe partea stanga (sofer) si a mers ca uns fara nici un fel de probleme...cand sa schimb pe partea dreapta(pasager)pistonu ramane blocat...dar ar mai intra 1 - 2 cm as putea sa il montez...dar nu pot sa il misc de nici o culoare....am scos pistonu la maxim si tot asa cand sa il bag la loc ramanea blocat in acelasi loc...am incercat toate metodele...am dat drumu la surubul din spate...sa mai iasa ulei...degeaba...ce e de facut? Mersi
P.S: si scuze de greseli dar sunt putin obosit.
urata treaba trebe sa faci. scoti etrierul afara, speli frumos toata murdaria, absolut peste tot, in special in jurul garniturii de langa piston. scoti garnitura, scoti pistonul. mai mult ca sigur ai rugina pe piston.
RăspundețiȘtergerecu un smirghel foarte foarte fin 2500-3000, torni lichid pe piston si il cureti de acea rugina.
a ruginit penca ai apa in lichidul de frana, deci schimbat tot lichidul!
tare cred ca am sa fac un tutorial pe tema asta, merita. e mult de lucru pe tema asta, mai e si o garnitura ce trebuie scoasa, trebuie totul montat la loc. locul unde o s afaci toata opreatiunea trebuie sa fi ca la spital de curat.
aaar mai fi o chestie, posibil sa fi fortat pistonul putin intr-o parte cand l-ai presat si s-a format un umar e care nu mai trece. nasol, atunci vorbim de alt etrier.
sa ma tii la curent cum ai rezolvat.
Salut,
RăspundețiȘtergereBolturile cu care ai avut probleme sunt de fapt acele "tije de culisare" la care ai schimbat vazelina in tutorialul cu "intretinere etriere" sau sunt altceva ? Din cate am observat eu, cind ai schimbat placutele de frina au fost date jos doar acele 2 suruburi, din spatele etrierului (ca si cele care ziceai ca vin la pachet cu placutele si care aveau putina vopsea rosie pe ele, care trebuie schimbate de fiecare data. Bolturile au fost Ok pe partea cealalta (la cealalta roata) ?
salut
RăspundețiȘtergereai avut vre-o problema cu directia,vad ca ai jante pe 16 de ceva timp,cum se comporta,ma intereseaza strict raspunsul tau
merci
Salut Cris,
RăspundețiȘtergereSunt cel cu problema pistonului blocat...vreau sa iti spun ca am rezolvat problema cu putin Deruginol(sau cum ii zice)...am dat cu el pe langa piston...si l-am lasat aproape 24 de ore...si a 2-a zii cand m-am dus sa vad daca merge...a mers fara nici un fel de problema....oricum o sa trebuiasca sa il desfac si sa inlocuiesc lichidu de frana...Multumesc pt sfaturi...
salut Cris, am si eu o intrebare, este vreo diferenta intre etrierii de berlina si cei de van ?! am vazut ca tu ai de van ... merci, costi
RăspundețiȘtergerePoti face un tutorial cu reglarea farurilor pe inaltime/distanta? Ar fi interesant si foarte util, chiar un exemplu de luat pentru cei care isi regleza farurile sa lumineza copacii si nu asfaltul din fata lor.
RăspundețiȘtergerepoti sa ti le reglezi cum vrei tu , ridici capota si ai acolo un surub imbus din plactic , este decupat in tabla un patrat ca sa poti sa le accesezi , asta e pt inaltime si ai pe lateral o clama care merge la mana si aia e pt laterale st/dr , ti le pui cum iti place tie
RăspundețiȘtergereSalut Cristi! Am si eu o problema si vroiam sa imi dati si mie cateva pareri daca se poate. La "golanul" meu se aude un sunet ciudat in momentul cand apas frana(mie mi se pare k sunetul se aude d la tamburi)masina nu are ABS... scoate un sunet relativ usor...incet (un fel de scartait) chiar si in momentul cand stau pe loc si calc frana se aude la fel....ceva idei ...sfaturi?!? va rog! Multumesc !!!
RăspundețiȘtergereAnonim: exact despre acele bolturi de culisare vorbeam. pe partea stanga au fost ok culisele, doar pe dreapta am avut probleme.
RăspundețiȘtergereAnonim: am schimbat pe garantie un capat de bara la 20.000km iar acum la 85.000km a inceput si celalalt sa aiba joc. la 78.000km am schimbat telescoapele pe fata. cam atat, in rest e ok directia.
Anonim: nu e ok sa ai deruginol pe instalatie, deci spala bineinstalatia de franare :)
Anonim: da, e diferenta nitre etrierii stoc si cei de VAN. cei de VAN sunt mult mai mari, dealtfel si placutele sunt mai mari.
Anonim: preference + extensie garantie + casetofon = 8400euro
paiu_dragos: e in plan, doar ca n-am timp
Anonim: farurile nu le reglezi cand vrei tu si in nici un caz dupa ochi, e o daevarata procedura pentru acest reglaj.
Anonim: foarte tare! esti primul care si-a dat seama ca nu am timp, de aproape 2 saptamani plec dimineata la 8 si ajung acasa pe la orele 22-23, ma omoara jobul in acest moment.
Anonim: da, am o idee, din cauza ast aam desfacut si eu tamburii spate, am curatat de praf si am pus asa frumos cu o carpa putin ulei in locurile unde atingea fier pe fier. a tinut 2 ani si a reaparut sunetul http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/09/tutorial-schimbare-ferodouri-la-logan.html
MIHAI:
RăspundețiȘtergereCris am j eo o mare problema... de ceva timp a inceput sa imi scartaie ingrozitor de tare toate usile masini j nu stiu dc.... mai ales atunci cand merg pe un drum mai prost sau pe un drum de piatra park ar cadea.... trb sa ma duk la un service cv?????
Anonim: urmatorul tutorial v-a aparea cand o sa am timpul necesar sa filmez un tutorial.
RăspundețiȘtergeretempomatul ma costa undeva la 800lei. apai chiar nu-mi permit sa arunc asa cu banii :)
http://www.comfortauto.ro/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=40&Treeid=2&Itemid=9
masina are undeva la 85cai si nu stiu un pret, asta din cauza ca nu m-am gandit sa o vand.
Mihai: unde scartie? din balamale sau din incuietori? iei si tu un spray lubrifiant si dai pe la balamale, incuietoare...
nu faci nimic cu spray-ul asta normal WD40 tubobrunox etc .... este o vaselina speciala rezistenta in timp este vascoasa si gri dai cu aia si numai ai probleme cu ea :D se gaseste si la spray
RăspundețiȘtergerecris, stii cumva dc un mercedes c220 din 98 diesel cu turbo porneste greu dupa ce prima data porneste usor si daca-l opresti porneste greu, adica la cald?
RăspundețiȘtergerepaiu: decat pe uscat e buna si o cana cu apa :))
RăspundețiȘtergerecezar: desi nu pare, eu nu sunt mecanic auto. lucrez in domeniul IT. repar calculatoare, deviruzez, instalez windowsi :)
nu te pot ajuta, imi pare rau. incearca pe http://www.clubmercedes.ro/
Cristi , tu mai ai pe logan calculatoru ala cipuit ? Cam cati cp ai cu calc. cipuit ?
RăspundețiȘtergeresalut am vazut ca este vb si de un tutorial cu senzorii de parcare. as vrea sa stiu dak este filmat si dak o sa-l pui in curand. mersi
RăspundețiȘtergereAnonim: am chiar doua calculatoare si amandoua chipuite. unul stage 1 si unul stage 2. putere? pai sa tot fie, nu i-am numarat
RăspundețiȘtergerepaiu: nu
Anonim: este vorba despre el pe aici. nu am timp, deloc
Cristy vreau sa schimb uleiul dacia oil,cu care am facut patru schimburi.Ce parere ai de Aral tronic 10w40?
RăspundețiȘtergeren-am nici o parere despre nici un ulei. al mai ieftin e cel mai bun pentru masina mea
RăspundețiȘtergereSalut , Este mai bun 1,5 dci 85 cp decat 1,5 dci normal ? mai rezistent mai bun la injectoare etc. ?
RăspundețiȘtergereexact, asa e
RăspundețiȘtergeresal cris ce mai faci ? esti ok?...vreau si eu sa ma apuc sa remediez sistemul de franare ..mai exact sunt cele 3 tutoriale referitoare la frane...schimbat placute ..curatat etrieri si fixarea bolturilor cu loctite..vreau sa incep marti dar mi-e teama de aerisirea ulterioara ..cred ca am sa fac un compromis .merg la un service ii rog sa-mi scoata etrierii , plec eu cu ei ii curat bine si apoi ii rog sa monteze placutele si sa foloseasca acel loctite...ai vreo alta idee..? cum as putea face toate aceste operatzii fara aerisire...? blochez cumva furtunele?..daca ma apuc eu ( asa as prefera) mai ajung fara frane pana la service sa faca ei doar aerisirea? cum sa fac da-mi un sfat...
RăspundețiȘtergereman, ce ai cu furtunele? nu dai jos furtunele :))
RăspundețiȘtergereeu aveam etrierul in dulap, din cauza asta m-am dus cu el la menghina.
tu dai jos partea mobila, pe ea sunt doar acele cuie care se pot curata usor si pe pozitie acolo atarnand pe furtun.
cealalta parte o poti da usor jos sa o cureti in alta parte.
nu de baga la scoaterea furtunelor, nu fi masochist :))
sal cristi am si eu o intrebare daca nu te superi ,zimi si mie pentru ce esti prima siguranta de la panaou ,e una de jos din partea dreapta cum deschizi capacul dreapta jos e prima si e o siguranta de 30A ca nu inteleg ce imi arata pe capacul ala. LAUREATE 1.4.ast rasp mrs....
RăspundețiȘtergereAnonim: la mine e siguranta de la ventilatorul de la radiator
RăspundețiȘtergererestu': daca ma platiti bine ma mai gandesc :))
oare cu ce o sa fie urmatorul tutorial? cine ghiceste primeste DVD-ul volumul 1 si 2 gratuit
e tutorialul cu mecanismul de la stergatoare sa nu mai ramana 'V' acela
RăspundețiȘtergereauzi? referitor la treaba cu v-ul ala am auzi ca ar trebui sa-ti pui un stergator f mare la sofer si unu mic la pasager ca sa dispara v-ul ala si referitor la tutorial , iti pui praguri iti pui stergator luneta , schimbi puntea spate , schimbi cilindru receptor frana de la tambur , vopseti etrierii
RăspundețiȘtergereauzi nebunel, trimite-mi un mail cu adresa de livrare :))
RăspundețiȘtergerede fapt ar trebui sa pui un stergator de 60cm la sofer si 56cm la pasager, deci cu mult peste 50cm cat este din fabrica :)
si eu stiam
RăspundețiȘtergereil gicesc pe urmatorul adi cel cu senzorii de parcare nu-i asa
RăspundețiȘtergeresalut cristi,am si eu o nelamurire,mi-am pus niste placute AutoMotor France pe un logan 1.4 dar fac un zgomot infernal la franare,scartzaie,huruie,fac ca toate aratarile,mi-au facut discurile praf:(( nush ce mai am de facut acum daca nu sa imi iau alte discuri cu placute noi :(
RăspundețiȘtergerenebunelul a fraudat alegerile , te-a spionat cand l-ai filmat :D =)))) oricum felicitari , eu vroiam sa am versiunile uncut de la tutoriale pentru ca eu am murit de ras cand le-am vazut :D
RăspundețiȘtergeremultumes mult:D
RăspundețiȘtergereaaa si app nu am cum dar sunt un vizitator fidel si asta conteaza pentru ca a spus cris acum o luna daka nu mai mult despre acest tutorial
RăspundețiȘtergereAnonim: deci data viitoare ori folosesti placutele de origine, ori ferodo premier :)
RăspundețiȘtergerefelicitari nebunel!
bogdan, paiu: data viitoare :D
sal Cristi, ce parere ai de motorul 1.4 mpi ? e puturos , trage ,consuma putin , ai condus vreodata ?
RăspundețiȘtergerelenesule
RăspundețiȘtergerete asteptam
wow cat e de tare noul tutorial !!! ==)))))))
RăspundețiȘtergereAnonim: motorizarea 1.4mpi e ce-a mai proasta gluma pusa pe logan. la fel ca si motorizarea 1.2 16v.
RăspundețiȘtergeredar sa nu fim rai, aceleasi motorizari de rahat le gasesti pe multe masini.
nu trage, e puturos, nu consuma putin si am avut neplacerea sa si conduc asemenea rateuri pe 4 roti.
ba chiar am una in garaj, 1.4 peugeot 206sw. 0-100km/h in 18 secunde, rusine pe 4 roti
Anonim: lenes? plac dimineata la 8:30 si ajung tot dupa orele 21-22. cine-i lenes? :))
paiu: te mananca pielea :))
deci placute de frana trw premier .este bine de stiut .de aceea apreciez site-ul .pe langa tutoriale discutiile sunt constructive..afli lucruri interesante ...sunt oameni pasionati.
RăspundețiȘtergereamm auzi ca 1.4 este slaba si consuma mult , ce-ai zice de un 1.5 dci 85 cp , ala se merita? sau 1.6 16v ? MS !
RăspundețiȘtergereSalut DL cristi nici un tutorial nimic leneviti???
RăspundețiȘtergerece tutoriale vreti sa va mai faca omu asta ca a desfcut masina asta din toate partile ei componente , ce mai vreti mai mult de atat ?????
RăspundețiȘtergereun duster are ce desface///
RăspundețiȘtergereSe gaseste ceva de bibilit stai linistit :)):)) dar daca nu are timp.
RăspundețiȘtergereAnonim: pentru consum clar un dci. cat scot eu media cu dci-ul cand merg blana, atat scoate un 1.6 16v ce-a mai buna medie mergand la consum :))
RăspundețiȘtergerepoly: cine leneveste? :))
Anonim: stiu ei ce asteapta. urmeaza sa schimb toata directia. toata toata
Anonim: pui un duster la bataie?
dci-ul mers blana sau mers la consum cu 1,6 16 v tinand cont la cati km se schimba uleiul si filtrele la dci de 6 ori in 60000 iar la 1,6 16v (105 cp) de 4 ori si in medie cat tin injectoarele la dci (aprox 120000) dupa care se dau foarte multi bani pt curatare sau schimbare e mai bun dci-ul? - vreau doar sa stiu parerea ta care e mai ok dci sau mpi- mersi
RăspundețiȘtergerece ai alege un golf 4 , 1,4 75 cp an 2002 fara aer conditionat sau un logan 1,4 75 cp an 2006 fara aer conditionat - te rog parerea ta sincera - mersi
RăspundețiȘtergereAnonim: adevarat, mai dese si mai scumpe reviziile. daca ai probleme cu injectia te-ai ras, asta-i clar. oricum partea cu intretinerea e cat de cat relativa, pun ulei full sintetic si il schimb tot de 4 ori in 60.000km si filtrul de motorina tot de 4 ori. filtrul de aer e pe la acelasi pret iar eu chiar nu schimb bujii. per total tot benzinarul iasa mai avantajos ca si costuri. daca ai grija si bagi motorina de la o statie peco buna, nu ajungi sa cureti injectoarele, dar e cat de cat cu noroc aici.
RăspundețiȘtergeree, dar sa privim din alta perspectiva, eu economisesc la consum si exact cum ziceam, consumul maxim la mers blana e acelasi cu cel de la un 16v cand merge la consum. si sa fim realisti acum, iti iei 1.6 16v sa mergi la consum? :)
Anonim: nu mi-as lua 1.4, asta-i clar si ca sa-ti raspund la intrebare, logan, costurile de intretinere sunt mai mici. in plus un doice shaise de 9 ani se defecteaza mai des ca un romanian păducheișăn de 5 ani, uzura este uzura
decat sa dau 3500 de euro pe un logan din 2007 full option mai bn golf 4 1.9 tdi 101 cp. Eu am avut logan 1.6 mpi bunicel , l-am vandut si am achizitionat golf 4 1.9 tdi sincer consuma 5,5% oras mers lejer si este mult mai bun ca un renault ca sa nu mai zic de dacie logan.Si la service mi sa parut destul de ieftin pt un vw si repet este o masina exceptionala , economic , ieftina (depinde unde faci service-u) puternica, dotata. Multi mi-au spus ca este printre cele mai reusite masini facute vreodata si chiar m-am convins !!!
RăspundețiȘtergereok, o dam in balarii si ne abatem de la subiectul placute franare
RăspundețiȘtergerecris pe cand tutorialul nou???
RăspundețiȘtergereMa mir ca ai ales sa dai banul gramada pe bolturile alea 2 cand aproape la aceiasi bani gasesti etrieri de VAN (170/set) chiar la tine acasa pe loganclub :) Dar parca am citit ca ai etrieri noi si te pregatesti sa-i pui. Oricum, niste javre astia de la dacia-renault sa ceara atat pe 2 amarate de tije filetate cu cap imbus...
RăspundețiȘtergerePe mine ma arde insa altceva, un tutoriat pentru schimbat bascule/ brate inferioare. Mi-am luat complet echipate cu bucse si pivot insa nu stiu cat e de greu, daca sa ma bag sau nu. In plus as vrea sa schimb si bieletele antiruliu + bucse bara stabilizatoare daca tot sunt pe-acolo, ca am niste sunete deranjante din zona aia si nu cred ca-s de la capetele de bara - alea au doar vreo 20.000. Masina are 105000. Orice sfat e binevenit.
nebunel: mai curand descta te astepti
RăspundețiȘtergereAnonim: pai eu am cumparat un etrier de van nou de pe Logan Club :))
si o sa te mai arda ceva timp, am toate piesele de directie in garaj... dar e timp sila primavara sa le schimb :)
anul acesta pana acum am urcat 33 de tutoriale, aproape 3 in fiecare luna :)
la anul ce o sa mai filmez daca le schimb acum? :))
moaaama, pana la primavara nu astept... Ca tre sa-mi pun gumele noi de iarna si musai sa fac si geometria, ca sa nu mile belesc, ar fi pacat. Si daca tot se cer schimbate alea pe dedesubt, am zis sa nu fac geometria de doo ori. Dar fa tu tutorialul si vin eu cu completari atunci :) Nu e cine stie ce filosofie, dar nu stiu daca-mi trebuie musai cheie dinamometrica si mi-e ca vine frigul si io o sa stau intins pe jos pe sub masina, ca n-am de unde rampa. Apropos, poti sa-mi recomanzi un service care lucreaza bine mecanica in Timisoara? Poate aleg sa dau niste bani in loc sa ma tavalesc eu o zi intreaga pe sub masina si sa-mi rup mainile...
RăspundețiȘtergereAutovarom sau Ciclop
RăspundețiȘtergerei intrebare cris te rog eu avand modelul mcv sine qva non am si etrieri de van? adica scot bolturile cu inbus ? daca da de cat este imbusul....( nu am reusit sa fac sper in weeke-nd am stat acasa cu fetita este chiar bolnava racita ...) multumesc cris..
RăspundețiȘtergerep.s. pentru cei cu golfuri si alte alea...exista vwforum..sa ramanem la logan si la aceste practice si utile tutoriale...
tradu partea asta "sine qva non am si etrieri de van?".
RăspundețiȘtergeree cumva scrisa in latina?
azi sau maine presimt ca o sa vina un tutorial :D
RăspundețiȘtergerema refeream la faptul ca fiind mcv ,sunt necesari ( sine qua non ) etrierii de van ....nu voiam sa fac pe desteptul nicicum ...eram destul de agitat..in fine..am fost la daciashop am luat loctite, ei au spus ca etrierii la modelul mcv sunt acelasi model cu loganul berlina, deci nu de van...astazi , reusind sa pun in practica tutorialul am constatat veridicitatea afirmatiilor celor de la daciashop ...sunt etrieri mici..AM REUSIT SA FAC TUTORIALUL .....sunt chiar bucuros.ps pistonasul de la etrier pe partea dreapta era aproape blocat ..m-a cam ingrijorat ...multumesc cris pentru tutoriale si pentru suportul acordat...
RăspundețiȘtergeresi inca ceva crezi ca etrierii de van sunt mai eficienti decat etrierii clasici pe un logan mcv ? multumesc
placutele de la etrierii de van sunt mai mari ca placutele stoc, deci da, eficienta mai mare in franare.
RăspundețiȘtergeresi da, ai constatat deja, la MCV sunt aceiasi etrieri ca si la berlina. doar Logan Van are etrierii mai mari
Care stie de ce vitezometrul meu cand functioneaza cand nu?
RăspundețiȘtergereori e un contact imperfect la mufa care intra in ceasuri. ori e defect mecanismul. ori e defect senzorul de pe... unde o fi el :))
RăspundețiȘtergereCRiS! Mi-am inlocuit placutele de frana. Dupa cum ti-am mai scris si mai demult, daca acele culisoare isi fac treaba si chiar culiseaza, iar placutele de frana nu sunt blocate pe etrier, uzura trebuie sa fie egala la ambele placute. Si logic, forta de apasare la placute se creeaza intre pistonas si ghiara etrierului. Adica, cu alte cuvinte, e ca si cand tu iei intre degetul mare si aratator placutele si le strangi pe disc...Daca uzura nu e egala, sigur ceva e blocat...Si inca ceva: Am constatat ca se pot schimba placutele doar daca desfaci unul dintre suruburile ghearei etrierului si rabatezi ansamblul cu pistonasul pe el. Sa nu ma intelegi gresit, nu doresc sa te critic, doar daca accepti unele pareri, incerc sa contribui putin la eforturile tale.
RăspundețiȘtergereUrmarind tutorialele tale, m-am apucat si eu de mecanica...Si m-ai salvat de ceva bani aruncati pe service-uri...
Spor la toate!Cu stima,
petremoisanu
eu stiu sa accept criticile, de altfel si idei noi cum ai facut tu cu rabatarea.
RăspundețiȘtergereeu am decis sa scot de tot suruburile ca sa si curat cu pensula de praf pe acolo. oricum pe acele suruburi trebuie sa pui pasta blocanta sau sa le inlocuiesti cu noile suruburi care ar trebui sa fie in cutie :)
eu nu ziceam ca acele cuie nu'si fac treaba si ca vaselina din interior inca nu ar fi ok, doar ca preventiv se poate face intertinerea. e ca si uleiul la masina, odata si-odata tot trebuie schimbat :P
Cristi, ai ajuns un zeu :)
RăspundețiȘtergerePacat ca fetele nu prea-s cu mecanica, ai fi dat lovitura :))
zeu? revino-ti cu picioarele pe pamant :))
RăspundețiȘtergerelovitura am dat-o cu ceva timp in urma, vre-o 14 ani :)
Am si eu o intrebare.Vreau sa imi schimb placutele de frana si discurile si as fi vrut sa imi pun de la mastersport ceramice?ce parere ai?ms anticipat :)
RăspundețiȘtergeremerita sa-ti pui ceramice doar daca conduci in regim sportiv. insemnand ca efectiv vei avea frane doar dupa ce vei incalzi discurile.
RăspundețiȘtergeresalut Cristi, am sa incep cu felicitarile de rigoare pentru pasiunea cu care mesteresti si ne inveti:) apoi vine intrebarea mea: trebuie cumva intarite suspensiile daca punem etrieri de van? tocmai mi-am luat si i-am cantarit, au 7.53kg FARA pistonase:)...deci un picuuuut mai grele ca cele stock... multumesc. alexandru.
RăspundețiȘtergereclar sunt mai grele ca cele stoc, dar nu trebuie umblat la suspensie :)
RăspundețiȘtergereSalut. Am schimbat astazi placutele. La inceput nu prea au franat bine dar si-au revenit pe parcurs pana am ajuns acasa. Problema e alta. Dupa ce am schimbat placutele, pedala tine jos de tot. Cand calcam pedala la frana brusca nici nu atingea podeaua. Se mai aude un zgomot ca si cum o valva ar elibera presiunea. De la ce sa fie???Ms
RăspundețiȘtergereciudat, dar tiind sa cred ca inca nu s-au asezat bine placutele pe discuri
RăspundețiȘtergereAm vazut ca si discul are o mica deformare. Poate pana se rodeaza placutele mai dureaza ceva. De franat franeaza bine acum. Nu am franat brusc in situatie de urgenta pana acum. Sper sa nu fiu nevoit. Apropo. Placutele vechi erau originale si dupa 30000 km erau jumate. Le-am pastrat. Le mai pun mai tarziu daca e cazu. Cred ca mai merg 10000km
RăspundețiȘtergereexact, discul nu se uzeaza perfect si dureaza putin pana placutele iau exact forma discului.
RăspundețiȘtergerepastreaza placutele vechi, asa in caz de urgenta, asa am facut si eu, desi ale mele au doar 8000km de folosinta :P
As dori niste pareri cu privire la placutele realizate de cei de la Ramnicu Sarat...Fermit as vrea sa schimb placutele cu acest tip gresesc cumva ...ms
RăspundețiȘtergeren-am nici ce-a mai mica idee. dara daca sunt ieftine, nu m-as risca
RăspundețiȘtergerePlacutele de Frana FErodo FDB vin cu suruburi noi cu loctite pe ele, nu trebuie sa mai cumperi nimic!
RăspundețiȘtergerenu si daca cumperi placute de Ferodo pentru van, cum am eu. in cutie nu primesc acele culise :)
RăspundețiȘtergeresalut am o mare mare problema am fost la service si am schimbat dist si pomp de apa dar dobitocul de mecanic mi-a rupt un surub de la pompa iar acum curge sub ea si am dat de 2 ori dist jos sa ne uitam la acelasi service si mi-a spus ca sa rupt dar pana sa ii schimb dist nu lasa in gram de lichid sub ea in fine surubul este rupt in int nu este la sup sa pot sa il scot cum fac locul nu permite mi-au spus ca tre sa dau motorul jos ajuta-ma te rog cu o idee ca nu vreau sa dau motorul jos este 1,4 mpi ms mult
RăspundețiȘtergerepai daca el l-a rupt ... el sa plateasca , sau ma rog , service-ul , si sa le zici sa-ti puna alta curea de distributie si sa le-o ceri pe asta veche (sa nu o puna nesimtitii la altii si sa ii buleasca motorul )
RăspundețiȘtergeredesi nu pare, nu sunt mecanic. eu repar calculatoare, devirusez, instalez windowsi...
RăspundețiȘtergeren-am idee unde e plasata pompa de apa, nu stiu unde e rupt surubul acela. un mecanic auto ar trebui sa stie daca se poate scoate.
da se poate scoate doar daca da motorul jos asa mi-au spus
RăspundețiȘtergereinsemna ca asta trebuie facut. daca nu l-au rupt ei surubul, nasol. o sa te cam coste totul :(
RăspundețiȘtergereSalut
RăspundețiȘtergeream urmarit tutorialul tau
si vreau sa scimb placutele de frana la un logan cu abs ce difera in ceea ce ai spus tu in tutorial
probabil culoarea masinii :)
RăspundețiȘtergereIn primavara lui 2010, am schimbat discurile si placutele de frana. Atunci am dat cu tunul si nu am gasit Loctite 243 la flacon mai mic de 500ml si la pret mai mic de 300 lei. Am reusit sa gasesc pe ebay uk tub de 25ml la 5 GBP. Cand am montat suruburile, am umblat cu Loctite-ul precum extraterestii din District 9, cu pretiosul lichid negru...
RăspundețiȘtergereetrieri de van nu se mai pun suruburi se pun bolturile
RăspundețiȘtergereSalut! nu stiu daca ai timp sa imi raspunzi si mie dar cum se pune acea sarma otelita din "varful" placutei? trebuia sa o acopere etrierul (facand placuta sa stea apasata in jos) sau poate iesi afara prin locasul etrierului(si astfel sa "joace" placuta)? in tutorial parca sarma aia pare iesita afara.
RăspundețiȘtergerete referi la sistmul de franare de van sau cel stoc de logan berlina? penca spui de sarma care e specific logan van, pe cand la logan berlina este o tabla otelita.
Ștergereacea sarma otelita se poate monta intr-un singur mod/pozitie, acela de a apasa peplacute in jos sa nu joace si sa faca galagie
Nu nu, nu sistemul care le tine fixe in etrier (sarma la van si tablita la berlina) ci chiar chestia aia din varful placutei (cum vin ele de noi la gaura aia din varf au o sarma in forma de 2 de "L"), ca o siguranta sau ce e si care atarna aiurea de placuta aparent fara rost.
RăspundețiȘtergereaaaa, da, stiu ce zici, amu m-am prins despre acea sarma prinsa pe placuta.
Ștergereacea sarma nu lasa placute sa loveasca etrierul. la fiecare franare placuta s-ar lovi de etrier. deci e pusa cu cap acolo :)
conteaza ce fel de placute de frana cumpar in functie de sistemul de franare - pe etrierul meu scrie LUCAS (am ABS) si am vazut pe un site de piese ca specifica la fiecare set de placute pentru ce fel de sitem de franare e bun: TRW, LUCAS...?
RăspundețiȘtergeremi se indoaie ca ar avea vre-o legatura cu sistemul de franare. conteaza ca placutele sa fie compatibile cu discul de frana.
Ștergeredaca placutele's prea moi, se uzeaza repede. daca's preat tari si discul e mai moale, il termini foarte repede.
deci pune placute de care ai avut pe masina, asta daca esti multumit cum franeaza
difera placutele de la ABS la fara?
RăspundețiȘtergerenu exista placute pentru ABS sau fara ABS. placute de frana si atat
Ștergerecand am cumparat placutele am fost intrabat de vanzator daca masina are ABS sau nu, in plus in pachet am avut si 4 tablite care vin deasupra si sub placute, de aceea intreb, poate cele fara ABS nu au
RăspundețiȘtergeretablitele alea's in functie de discul de frana, ventilate sau pline, nu are a face cu ABS-ul.
ȘtergereABS gasesti si pe logan cu discuri pline si cu discuri ventilate.
Salut, am schimbat si eu placutele cu unele de origine.Dupa ce le-am schimbat mi-am dat seama ca s-a marit cursa pedalei sesizabil. Ai idee dc? si un sfat ceva...Ms .
RăspundețiȘtergeren-am idee, de fapt nu trebuia sa se modifice deloc.
Ștergeredaca ai lichidul de frana de mai mult de 4 ani, schimba-l si aeriseste instalatia
ca veni vorba de lichidul de fana... când schimbați plăcutele de fana si aaveti rezervorul plin de lichid trageți din el cu o seringa ceva, altfel pățiți ca mine - când împingeți pistoanele va treziți cu capacul de la rezervor sărit si cu lichid de frâna împrăștiat prin compartimentul motor...
RăspundețiȘtergereSalut, Cristi, pentru un logan ABS plus ce placute de frana recomanzi; tin sa mentionez ca din toate magazinele unde am intrebat doar unul a intrebat daca masina are abs, sa cred ca nu are importanta in sistemul abs tipul placutei ci doar marca. Multumesc
RăspundețiȘtergerenu sunt placute pentru ABS sau non ABS. pune placutele deorigine, ele fiind compatibile cu discurile ce le ai pe masina
ȘtergereSalut Cristi.
RăspundețiȘtergereLa cati km se schimba aceste placute de frana, in mod regulat?
Placutele ferodo la aprox 100lei(4buc) sunt bune? Sau ce recomanzi?
pe colegul il tin undeva la 10.000km
Ștergerepe mine undeva la 30.000km
un preten are 55.000km si inca nu le-a schimbat
totul tine de stilul de condus al soferului, deci nu se poate calcula in numar de km. le schimbi cand mai ai doar 2mm de ferodo pe placute.
placuetele ferodo sun ok, setul contine obligatoriu 4 placute, nici mai multe, nici mai putine :)
Si in legatura cu acele 2 suruburi de la etrier de 13, pot pune si de astea din comert? Ele sunt cu tot cu piulita filetanta sau doar surubul in sine intra pe filet?
ȘtergereLe-as pune tot pe astea, unse cu vaselina:)
surubul intra pe filet. potifolosi si suruburi din comert, doar sa fi 100% convins ca sunt suruburi care rezista la acele forte
ȘtergereSi in legatura cu lichidul de frana, acesta se schimba complet la un timp sau se poate completa?
RăspundețiȘtergereFerodo FQT sau Ferodo Premier ? Diferenta e mare la eficienta? Ca la bani e vreo 30lei pe forumuri.
Nu are cu ce afecta daca le schimb eu si nu la service, nu:)?
lichidul de frana il schimbi, completezi doar daca ai acelasi lichid cu cel de pe instalatie. de preferat sa-l inlocuiesti complet la 3-4 ani.
Ștergerediferenta intre placutele Ferodo este duritatea... eficienta o vezi daca le combini cu discurile corecte.
cat despre schimbatul acasa, nu e nici o diferenta fata de service, poate doar mai ieftina manopera :)
Mersi de raspunsuri. Acum sa caut un tutorial cu schimbarea lichidului de frana... :)
ȘtergereCristi, la schimbul de ulei pentru preferance 1.4, toata operatiunea se face doar pentru rotile fata, nevand nicio treaba cu tamburii de pe spate, asa e? (fara abs).
RăspundețiȘtergereAi facut vreun tutorial cu schimbarea de ulei de frana?
lichid de frana :),nu intelegeam ce vroiai sa spui.
Ștergeredaca schimbi lichidul, aerisesti toate cele 4 roti. nu am tutorial deoarece am esuat, n-am putut scapa de aerul de pe instalatie.
asa ca am ajuns la service
o sa procedez prin metoda cu seringa atunci... :)
RăspundețiȘtergeresalut Cris plec din tara pe vrio 6 luni si vreau sa suspend masia pe 4 butuci e bine ce vreau sa fac?
RăspundețiȘtergererelativ da. daca tot o pui pe butuci, sa stea in pozitia naturala, nu suspendata toata pe butuci.
Ștergerepenca vei forta bucsele sa stea mult intr-o pozitie care nu este naturala pentru ele
mersi mult esti tare
RăspundețiȘtergerePlacuta de frana dinspre interior se uzeaza mai repede decat cea dinspre exterior.
RăspundețiȘtergereCe parere ai despre inversarea acestora, pentru a prelungi intervalul de inlocuire a lor?
putin inutila si cat se poate de proasta. in timp, in discuri se fac niste santuri si placuta ia forma lor. daca le inversezi,acele santuri nu se mai pupa de nici o culoare si pe langa faptul ca se vor uza foarte repede ca sa se uniformizeze dupa noile santuri, o perioada de timp nu vei avea o frana eficienta 100%.
Ștergeredaca pui placute noi pe un disc uzat, se formeaza mult mai repede pe forma acelor santuri de pe disc.
deci nu, sigur nu este buna ideea ea
Discurile la cati km ar trebui schimbati, mers preponderent in oras? Dar tamburii?
Ștergerediscurile dupa doua seturi de placute.
Ștergeretamburii dupa doua seturi de ferodouri.
deci fara limita de km. unii folosesc mai des frana ca altii. eu schimb placutele fata pe la 40.000km. colegul pe la 20.000km. stiu pe multi care au schimbat pe la 60-80.000km
sall am schimbat placutele de vre-o 20.000 km si cand pun frana face ca ,,trenu' " cred cale-am luat pre tari placutele ce ar trebui sa fac
RăspundețiȘtergeredoar daca le schimbi
ȘtergereCris, nu stiu daca e prea bine sa lasi etrierul sa atarne de furtun... E destul de greu si furtunul poate fi afectat. Cea mai buna solutie este sa il agati cu o sarma mai tare de arc sau de ceva din zona.
RăspundețiȘtergerenu fiti copii, ai idee ce presiune se formeaza in acel furtun cand calci frana? atarnarea etrierului pe el e egal cu zero comparativ cu acea forta de la franare
ȘtergereDa, cu siguranta cauciucul este ranforsat pentru presiune din interior. Tensiunea in acest caz este insa longitudinala si forteaza conexiunea la racord. Ei, una peste alta, probabil ca rezista la zeci de manipulari - ziceam si eu ca ”varianta optima”. E bine sa avem grija cand lucram cu instalatia de franare / directie samd.
ȘtergereSalut Cris, uite.. am o problema si binenteles ca am apelat la tine poate ma ajuti.Am schimbat discuri frana , placutele de frana si curatat tot pe acolo iar acum in momentul cand pun frana trebuie sa depun un efort mai considerabil apasand cu piciorul mai puternic pedala pentru a avea eficienta. inainte , doar o piscam un pic fara efort si frana mult mai bine parerea mea.. cei de facut? Mersi
RăspundețiȘtergerediscurile si placutele nu sunt compatibile, nu adera una la alta...
Ștergereoare nu din cauza ca sunt noi? in timp nu se amelioreaza situatia?:(
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca din cauza ca sunt noi. din punctul meu de vedere, ambele sunt dure.
Ștergerepoti incerca o chestie. franezi de la 120km/h la 0km/h de 4-5 ori, dar asa nu foarte dur, ca si cum ai opri normal. ideea e sa le incalzesti. dupa care dai vre-o doua franari agresive de pe la 140km/h, dar la o diferenta de vre-un minut. sa zicem ca nu calca bine si incercam sa rezolvam asta
Salut,
RăspundețiȘtergereMa intreb loctite-ul are vreun efect luand in considerare la ce temperaturi va fi supus ? sau e pus degeaba? ai ma desfacut de atunci ?
nu are nicio treaba cu caldura degajata de sistemul de franare.
Ștergerede atunci am mai dat jos de doua, trei ori
Salut,
RăspundețiȘtergereAm un logan 1.5 68 cp din 2010 si trebuie sa schimb discurile de frana (ventilate) si placutele. Ce marci ar fi bune pentru sistemul de franare? Am vazut pe net cateva pachete, dar nu stiu ce sa aleg:
- disc ventilat Brembo + placute TRW 315 lei
- disc ventilat Brembo + palcute Bosch 260 lei
Multumesc anticipat!
Alex
habar n-am care's mai ok ca si placute, eu am discuri brembo si placutele de origine
Ștergeresalut, vreu sa schimb palcutele de frana , discuriile si sabotii de pe spate. Dacia ce marca monteaza pe masini ? U ce recomanzi? multumesc frumos.
RăspundețiȘtergerenu stiu cemonteaza, nu pot sa recomand nimic.
Ștergerela 95.000km schimbi si discurile, nu le duci la strungar.
se merita sa duc discurile la strungar? am 95000km ............
RăspundețiȘtergeresalut...am schimbat placutele in noiembrie 2014 si pana acum am mers 6000 km fara probleme. Placutele sunt bosch. Acum de cand a venit caldura observ ca placutele huruie la franare. Ce se intampla?am 77 mii km cu loganul, discurile sunt uzate dar nu terminate. Inainte cu placutele originale nu aveam aceasta problema. Aveti idee ce sa fie oare? Din cauza compozitiei placutelor bosch.
RăspundețiȘtergereeste din cauza compozitiei. franarea nu este afectata, dar scoate sunete :)
Ștergeresi eu am avut aceiasi problema, huruiau groaznic cand le incalzeam putin
am schimbat 3 randuri de placute de diferite firme ,a 3 oara am schimbat si discurile (trv) nu mai prin asa cum prindeau cu placutele din fabrica, prin jos . am schimbat si pe al 2 logan discurile si placutele de la o alta firma si la fel nu prin ca cele din fabrica care este rezolvarea? merci frumos.
RăspundețiȘtergere