Eu am făcut doar o inspecţie de rutină, sabotii se schimbă destul de rar, eu aproximez undeva pe la 80-100.000km. De precizat că eu nu am ABS, deci cei cu ABS precis au ceva în plus peacolo.
De pe www.daciashop.ro poti achizitiona sabotii potriviti pentru masina ta.
O atenţie deosebită să acordaţi la minutul 3:12, pe film am spus că respectivul sistem e foarte ok conceput şi se strânge singur în momentul frânării, FOARTE greşit! Se strânge ea puţin dar deloc suficient. Încearcă să păstrezi poziţia acelei piuliţe, ba chiar încearcă să o mai strângi atât cât îţi permite punerea tamburului la loc.
O atenţie deosebită să acordaţi la minutul 3:12, pe film am spus că respectivul sistem e foarte ok conceput şi se strânge singur în momentul frânării, FOARTE greşit! Se strânge ea puţin dar deloc suficient. Încearcă să păstrezi poziţia acelei piuliţe, ba chiar încearcă să o mai strângi atât cât îţi permite punerea tamburului la loc.
Cris, eu am 140 000 km si nu am schimbat deloc ferodourile, crezi ca ar fi cazul sa o fac? Am un 1.5 dci Laureate fara ABS. Urmaresc cu mare interes tutorialele tale, multumesc.
RăspundețiȘtergeresalut,
RăspundețiȘtergeredepinde cat de mult folosesti frana. in principiu nu ti-ar strica sa arunci un ochi sa veci cat sunt de uzate. dupa ce ajunge fier pe fier, sa nu trebuiasca sa schimbi si tamburul
Salut Cristi! Am observat ca dupa ce spal masina o bag in curte si trag frana de mana a doua zi se lipesc tampurii , las frana jos dar nu se dezlipesc deloc trebuie sa fac balans si dupaia isi revin. Este normal tu patesti la fel ?
RăspundețiȘtergereSi a-2-a problema am observat ca atunci cand masina este pe cric cu motorul oprit si invart de roata se aude cum freaca placutele nu rau dar se aude . Am verificat pe un loc drept daca este infranata si nu este ,si acest lucru este intalnit de tine ?
salut, ma, nu prea e normal sa se lipeasca sabotii spate. poate din cauza ca tragi foarte tare frana de mana sau daca inainte de oprire incalzesti tare sabotii, atunci da.
RăspundețiȘtergeree normal ca placutele sa atinga discul. cel mai simplu e sa ridici roata pe cric si invarti de roata, daca se invarte usor, e ok, daca simti ca e infranata, e nasol
Nu incing saboti si nu trag frana tare , o trag usor cu mana pana la jumate o sa le zic la service cand ma duc sa fac ultima revizie si scap si de garantie.
RăspundețiȘtergereeste, comanzi DVD-ul si ai sa-l vezi
RăspundețiȘtergereSalut.
RăspundețiȘtergereAm o intrebare aceasi treaba ii si la solentza acelasi sistem are pe spate,ca la logan??
As vre sa schimb si io ferodourile:)
Mersi:)
tot ce e posibil, nu stiu sigur :)
RăspundețiȘtergereMai am inca o intrebare cam cat ar costa 2 bucati pe spate:D
RăspundețiȘtergeream dat un search pe google si in primul link am gasit asta:
RăspundețiȘtergere-ferodouri(placute ferodo spate)noi noute in cutie=50 ron
Aha mersi mult am fost azi de m-am interesat si io tot atata costa:)
RăspundețiȘtergereMersi mult oricum:)
salut,
RăspundețiȘtergereok tutorialul dar sti... nu am inteles piulita de pe spate nu are nici un fel de siguranta? ... si cat de tare se strange, nu risti sa se blocheze rotile in mers daca strangi prea tare?
nu sunt rulmenti conici, deci nu are cum sa se blocheze roata.
RăspundețiȘtergereEsti tare Cris.Am invatat multe de la tine.Esti un baiat deosebit,sa fii sanatos si tu si familia ta.Sanatate
RăspundețiȘtergeremultumesc de aprecieri :)
RăspundețiȘtergeream si eu o intrebare pt tine la mn daca vreau sa ma uit la ferodouri pe langa pilita cea mare pe care o desfaci u cu tubularaa eu mai am o siguranta seeger u nu ai avut sau nu ai mai puso?
RăspundețiȘtergeresalut, n-am avut nici un fel de siguranta. or fi facut meseriasii reducere la materiale :)
RăspundețiȘtergereposibil dar la mn nu mai tine frana de spate la picior, nu mai tinea nici frana de mana asa cum trebuie si dupa tutorialu tau am stranso si acum tine perfect trebuie sa strang ceva si pentru frana de spate am facut aerisirea de 5 ori am strans surubul de sub masina de sub portbagaj si nik ce as putea sa fac masina are 100k si am vazut la unele masini 180k si tot mai tinea frana pe spate
RăspundețiȘtergerear putea fi prea multe cauze: pompa servo de frana, pistonase blocate la tamburi, aer pe instalatie, repartitorul intepenit/defect, uzura ferodou
RăspundețiȘtergeredespre uzura nu pot vorbi masina nu prea a avut frana pe spate de vreo 3 ani nu am mers eu cu ea
RăspundețiȘtergerepompa servo de frana ma gandesc ca daca fata prinde as trebui sa prinda si spatele ar mai ramane pistonasele despre care nu stiu nik unde se gasesc in tamburi? si cum imi dau seama daca sunt blocate?
da, pistoanele sunt in spate in tamburi, te uiti unde intra conducta in tambur, acolo sunt 2 pistonase care imping ferodourile. se pot misca cu mana, asa vezi daca sunt blocate.
RăspundețiȘtergerepompa de frana gestioneaza independent fata de spate. oricum sunt slabe sanse sa fie din pompa.
ar mai fi repartitorul, asta daca n-ai ABS.
am strans surubul de la el asa cum am vazut la mecanicul de la itp asa a facut si el k sa prinda frana
RăspundețiȘtergerece ma sfatuiesti sa slabesc surubul de la repartitor cand strang cele 2 pistonase cu mana sau nu conteaza
nu conteaza.
RăspundețiȘtergeresalut pune si cum se schimba bucsile la roata fata spate esti tare
RăspundețiȘtergeresalut, inca n-am ajuns sa schimb bucsile de pe niciunde. o sa vina si vremea lor
RăspundețiȘtergereSalut! pentru modelul cu ABS, exista diferente mari? ms mult;)
RăspundețiȘtergerecel mult un senzor pe undeva :)
RăspundețiȘtergerenu stiu cum e, n-am desfacut niciodata. probabil respectivul senzor este fix si nu ai treaba cu el
salut! intrebare : care e rolul ferodourilor? masinile franeaza doar pe fata? sau? mi se pare ciudat ca nu au discuri si pe spate
RăspundețiȘtergererolul ferodourilor este de a frana roata. la franare rotile din fata preiau ce-a mai mare parte din sarcina, cele de pe spate te ajuta la franare doar daca ai greutate pe masina.
RăspundețiȘtergerenu stiu de ce nu au pus discuri si pe spate.
daca nu ai ABS poti jongla din repartitor ca sa franeze si daca nu ai greutate pe spate.
daca ai ABS, franeaza si rotile de pe spate.
Ai idee care e grosimea minima la care trebuie ca sa se schimbe sabotii? Multumesc anticipat
RăspundețiȘtergerede noi au vre-o 4mm... deci pe la putin sub 1mm :P
RăspundețiȘtergeresalut cristi .. am si eu un logan motor 1.4 , masina are 6 ani si 35 000 de km , nu sti te rog cand ar trebui sa schimb distributia, eu stiam ca dupa 60 000 de km dar uni zik ca nu conteza cat km ai dupa 4 ani trebuie facuta ... sunt nelamurit nu stiu ce sa fac, ma poti ajuta ?
RăspundețiȘtergeresalut,
RăspundețiȘtergerein timp proprietatile cauciucului se deterioreaza. dupa 4 ani producatorul nu mai garanteaza ca acea curea va rezista.
asta nu insemna ca nu poti merge cu ea asa inca un an, dar e putin riscant totusi. dai odata blana mai tare sau tragi o frana de motor mai brusca si iti sare distributia de la punct.
daca crezi ca meri frumos fara sa bruschezi masina, mai poti merge un an.
pai masina mea are 6 ani akum , am mers cu ea 2 ani peste ,deci ar trebui sa fac neaparat distributia nu ? asa forje nu ii dau decat la drum intins 140 km/h maxim ...cam cat costa sa fac distributia ? multumesc mult de raspuns !
RăspundețiȘtergereioi, ce face oboseala din om, amu vad ca ai scris clar 6 ani :(
RăspundețiȘtergereda, dute neaparat penca e naspa.
forja insemna sa bruschezi acceleratia, plecari sportive. drum lung la 140km/h nu e forja :)
te va scutura de aproximativ 800lei, depinde de service. vezi sa-ti de-a garantie macar 3 ani pe kit-ul de distributie!
va trebui sa schimbi distributia, pompa de apa si cureaua de accesorii! toate deodata, deci clar 800 lei :)
firara drak de masina degeaba am mers putin cu ea ca tot bani cere:)) daca ma duc la reprezentanta la dacia astia ma seaca de bani eu stiam ca era mai putin sa o schimbi undeva la 400 de ron
RăspundețiȘtergerekit-ul da, este ieftin. dar adauga pompa de apa 150lei, cureaua de accesorii 70lei si intre 150-300lei manopera.
RăspundețiȘtergereDeci cat mai repede o sa o schimb, ce sa fac daca se rupe cureaua e mult mai grav :)
RăspundețiȘtergereapai s avedem, daca ti se rupe cureaua de distributie, pe langa cureaua de accesorii, pompa de apa si distributie, mai trebuie sa schimbi supape si manopera in plus :)
RăspundețiȘtergeremia zis cineva de aiki am sunat akum ca nu trebuie sa schimbi pompa de apa nu este nevoie nush ce sa zik cred ca o sa dau un telelefon la reprezentanta !
RăspundețiȘtergereda, daca pompa de apa nu curge, nu trebuie sa o schimbi. dar ce te faci daca schimbi distributia si dupa 10.000km incepe sa curga pompa de apa? iti zic eu, schimbi din nou distributia =))
RăspundețiȘtergerehai ca poate nu schimbi cureaua si intinzatorul dupa numai 10.000km, dar manopera e aceasi ca si cum ar schimba distributia :)
Cum dracu sa smirgheluiesc axu si interioru rulmentului? cine te-a invatat asa ceva? Noroc cu piulita ca iti strange tare rulmentu si se invarte interiorul pe ax . La masinile care au 2 rulmenti (unu pe interior , altu pe exterior) huruie ca dracu care camasa interioara a rulmentului intra usor pe ax , am patito pe pielea mea , ca sa rezolvi aceasta problema ori schimbi axu ori il chirneluiesti (sau pui foita subtire intre rulment si ax). Norocul este ca la logan este rulment biconic capsat.
RăspundețiȘtergeream folosit smirglu foarte fin si am smirgluit doar rugina, n-am luat din ax :)
RăspundețiȘtergeream observat ca la demontare ca ai dat jos surubul de pe partea dreapta a masinii, si tu ai inceput pe partea stanga :))
RăspundețiȘtergerepai na amu intelegi si tu cum se minte poporul cu televizorul ;)
RăspundețiȘtergerenu stiu cu ce te-a deranjat rugina de pe ax si interiorul rulmentului, ideea este ca rulmentul e sa stea cat mai fix pe ax
RăspundețiȘtergereai si tu dreptate, dar stii cum gandeste omu... rugina,deci e grav, trebe scapat de ea :))
RăspundețiȘtergeree nativa chestia :P
buna! cris, am un logan dci euro 4 , si se aude un sunet in bord dupa ce dau drumu la galdura nu se mai aude acel sunet, dupa ce se raceste se aude din nou, oare de la ce poate fi cauza. Nu faci un clip cu se monteaza si demontaza pompa de injectie la logan dci, ori cum esti cel mai tare te pricepi foarte bine la tot ce tine de logan, ce zici? faci un filmulet cu pompa de injectie. ma numesc valentin .
RăspundețiȘtergereiti dai seama ca habar n-am ce sa-ti zic legat de acel sunet, pana nu-l aud si eu, nu stiu. cel mai bine e sa nu opresti caldura si scapi de sunet :)
RăspundețiȘtergeren-am sa dau jos pompa de injectie, daca chiar trebuie sa o dau jos, o va face un meserias :)
Salut, nu de mult am facut si eu operatiunea asta numai ca nu am schimbat sabotii.. motivul era ca imi huruia un rulment pe spate.. dupa ce l-am montant totul Ok numa ca dupa cateva zile am inceput sa aud un sunet ciudat.. dupa ce ridic piciorul de pe frana se aude un sunet, un fel de scartait.. oare ce o fi? de la vreun arc ceva ? in rest nu am nici o problema .. numai sunetul ala ma enerveaza cand am un geam deschis..
RăspundețiȘtergeredin aceasi cauza am filmat si eu tutorialul, acel scartaiala aia enervanta.
RăspundețiȘtergereda jos si cureti de praf. eu am pus cu o carpa ulei in toate punctele unde se atingea fierul pe fier. a tinut 2 ani pana sa reapara sunetul,adica acum cateva saptamani
De curatat l-am curatat.. dar nu am uns punctele unde se atingea fierul pe fier.. pot pune si vaselina dinaia siliconica ? ... probabil in noiembrie cand voi schimbat cauciucurile voi incerca sa rezolv sunetul ala.. pana atunci dau muzica mai tare
RăspundețiȘtergeresa nu pui din abundenta vaselina, doar o pelicula foarte subtire si strict pe unde se atinge metalul, atat. nu vrem sa avem depuneri excesive de praf din cauza vaselinei.
RăspundețiȘtergereAdi Valcea. Salut Cristi. Am nevoie de parerea ta cu privire la cheia de 30. Eu am un Renault Clio si nu sunt sigur daca la mine s-ar potrivi o cheie cu aceeasi dimensiune. Trusa mea de chei se opreste la 28 din pacate. As vrea sa-mi completez trusa cu cheia lipsa pentru a-mi putea schimba sau verifica si franele spate nu numai cele fata.
RăspundețiȘtergereDe 1000 ori bravo pentru ceea ce faci
n-am nici ce-a mai mica idee, dar poti verifica usor. dai roata jos, scoti capacul si verifici.
RăspundețiȘtergerela MCV era acea piulita de 32, deci nu sunt sigur.
daca aveam un clio iti ziceam mai exact :)
Cuplul de strangere la piulita aia e de 175 Nm (iar la Mcv citisem de 200 si Nm). Vad ca rulmentul difera fata de ce am gasit eu la un logan 1.6 2004, Rulmentul era un Radial Axial cu conice (nici in acest moment nu inteleg de ce). Unde conteaza cuplul de strangere
RăspundețiȘtergereCRisti stii cumva in ce an au inceput sa puna astia ABS pe loganuri, indiferent optional sau standard?
RăspundețiȘtergereAaaa si daca cumva in varianta noastra E3,berlina, dci 65, preferance, a existat vreodata ABS.
RăspundețiȘtergereCristi: sunt obligati sa puna ABS standard, deci toate au ABS cand ies din fabrica
RăspundețiȘtergeredin cate stiu eu, 65cai s-a produs nici un an. cand am ridicat eu masina in ianuarie 2006, nu exista ABS pentru nici o varianta de dci.
Stau si ma intreb daca sistemul ala de prindere a piulitei de 30 e destul de sigur, fara nici un cui, un splint de siguranta in capat. Stiu ca are acel plastic negru pe filet dar ala e apa de ploaie. Practic piulita aia tine tamburul/roata si sta la locul ei doar pentru ca e stransa puternic la 175Nm. Am constatat la mine, ca vaselina pusa pe capacel (la 8:25) se scurge.
RăspundețiȘtergereCe parere ai?
insemna ca ai pus prea mult avaselina. e suficienta piulita, rulmentul nu este conic, deci e ok
RăspundețiȘtergereLa concluzia asta am ajuns si eu ca am exagerat cu vaselina (tzasnise peste capacele in exterior pe jante), initial am zis ca se scurge vaselina din rulmenti dar era curat tamburul in locul unde vine el fixat pe ax, si axul era curat. Oricum nu mai umblu acolo, nu mai vreau sa fac treaba asta indiferent ca mai trebuie verificati sau nu.
RăspundețiȘtergereAdi Valcea. Salut Cris. Spune-mi si mie te rog ce facem in cazul in care nu avem o cheie dinamometrica pentru a strange piulitei de 30? Folosim metoda clasica...strangem tare dupa care destrangem jumatate de tura? Multumesc
RăspundețiȘtergerestrangerea si destrangerea era valabila la rulmentul conic. nu e cazul la logan care nu are rulmentul conic, strangi si punct.
RăspundețiȘtergerela rulmentul conic daca strangeai tare nu s emai invartea roata, din cauza asta trebuia sa destrangi putin. la logan m-am urcat cu picioarele pe cheie si roata tot se invartea usor.
daca urmatorul tutorial va fi legat de saboti sau rulment crezi ca mai este cazul sa astept postarea tutorialului ? sunt ceva noutati legat de sistemul de franare spate ?
RăspundețiȘtergereeu le-am schimbat la 240 000 :))
RăspundețiȘtergereesti tare de tot traiasca familia ta de nu iai scos pe multi din incurcaturi bravo DAN din bucuresti
RăspundețiȘtergereasteptam tutoriale noi! filmuletele si explicatiile sunt exact ce iti trebuie. sunt bine gandite FELICITARI!!!!!
RăspundețiȘtergeresalut,
RăspundețiȘtergeream si eu un logan dci 2006 si am facut rost de o tubulara de 30 si surpriza aveam nevoie de 32 :),problema mea este ca nu am cheie dinamometrica si ma intreb cat de tare trebuie stransa piulta de la tambur,poti sa-mi dai un sfat?
ups, piulita de 32 erau puse pe MCV. daca n-ai cheie dinamometrica, strangi bine de tot folosind forta mainii. asta ca sa o poti destrange ulterior.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi, incerc si eu un off topic, poate mi dai un sfat:Am schimbat distributia la 60.000km (logan 1,4 benzina)si m-am pricopsit cu un zgomot tare suparator de frecare, care pe la 1500 rot se aude ca un suierat. Nea mecanicul spune ca "asa fac toate", dar eu cred ca e ceva in neregula, fie cureaua e prea stransa, fie prea slaba. Suparator e ca vrea sa ma prosteasca, iar pe mine ma ingrijoreaza eventuale urmari. Care ar pute fi o posibila cauza a acelui zgomot? Cu multumiri, Mircea.
RăspundețiȘtergeren-am nici o idee Mircea :(
RăspundețiȘtergereeventual consulta un alt mecanic
De fapt ai avut o idee f buna Cris! Am fost la un alt mecanic care mi-a rezolvat problema: curea distributie prea intinsa!
Ștergeredeci nu toti mecanicii pot fi numiti Dorel
ȘtergereCrezi ca vei face de curand si un tutorial cu schimbarea bieletei antiruliu? Sau va trebui sa ma asteptam ceva vreme ?
RăspundețiȘtergerebieleta bara stabilizare/bieleta antirului e una si aceiasi chestie.
Ștergereeste deja filmat si pus sus in dreapta la vot
270.000 le-am schimbat, erau aproape de fier. nu prea folosesc frana mai mult anticipez traficul pe distante lungi.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi.Cum pot masca si eu firul de la frana de mana,care se vede sub masina,ce-i pot face pt al ridica?
RăspundețiȘtergerenu e la locul lui sau cum? penca daca-i modifici pozitia, frana de mana isi pierde din eficienta
ȘtergerePai azi a atins pe sub ea niste cioturi...bete si atarna...si vreau sa-l ridic sau sa-l maschez intrun fel...ai idee ce-i pot face?
RăspundețiȘtergereil prinzi la loc pe pozitia corecta si data viitoare treci pe acolo cu un Duster :)
Ștergereazi am schimbat si eu sabotii pe spate si am lasat piulita aia sa se regleze singura iar frana de mana am reglat-o eu !! dar am si eu o problema la roata dreapta spate pistonul din stanga cum te uiti la tambur cand l-am apasat ca sa bag ferodourile pe langa cauciucul ala scuipa lichid de frana ce pot sa fac .!
RăspundețiȘtergeredaca nu curge in mod constant, nu are nimic, e ok.
ȘtergereOmule, tare mi-ar fi placut sa ai Cielo... faci o treaba a naibi de buna ! numai bine...
RăspundețiȘtergereSalut. prima data vreau sa-ti zic ca mi se par foarte utile tutorialele si m-am folosit de doua dintre ele (schimbarea becurilor la faruri si schimbarea placutelor de frana) deci multam.
RăspundețiȘtergerein al doilea rand, as avea o intrebare: schimbarea regulatorului de frana (Logan, 1.4 MPI fara ABS) este o treaba grea? necesita si reglari dupa inlocuire? Multumesc. Adi.
salut, care-i regulatorul de frana? :D deci iti dai seama ca habar n-am ce-i ala si asta din cauza ca eu nu sunt mecanic auto :)
ȘtergereSe gaseste in partea din spate (dedesubt) a masinii si este in legatura cu frana de pe spate. inspectorul ITP (ca acolo mi-a gasit buba) mi-a zis ca regulatorul asta are rolul de a regla franarea in functie de incarcatura masinii. testele de frana au iesit ok dar nu mi-a dat itp-ul (probabil ca vroia $paga :)
Ștergereaaa, regulatorul m@sii, numele corect e "repartitor frana". nu e neaparat sa-l schimbi, da-i din abundenta cu wd40 si misca-l ca si cum ar lucra. insista pe treaba asta si o sa se deblocheze la un moment dat. asta daca nu e prea ruginit si nu mai ai ce-i face.
Ștergerenu esti singurul, multe masini patesc acest lucru deoarece merg doar cu masina goala si acel repartitor aproape ca nu lucreaza deloc.
schimbarea lui neaparat necesita un reglaj, nu e de joaca. daca-l reglezi prost ori nu vei avea aproape deloc frana, ori o sa franeze prea bine si destabilizeaza grav masina.
posesorii de ABS nu mai au acest repartitor, el este specific masinilor fara ABS.
intr-adevar era prea ruginit ca sa se mai deblocheze si avea arcul rupt. asa ca am cumparat unul nou si l-am montat (mecanicul). sper sa primesc ITP-ul :)
RăspundețiȘtergeresalut cris ! am si eu o problema :cand vin de la drum cu masina (logan 1.6)si dau inapoi sa o parchez, la roata de pe stanga spate se aude un scartait. am cu ea 35000km. care sa fie oare cauza de scartaie numai la mers inapoi?
RăspundețiȘtergerete bagi sub ea si identifici locul. n-am eu de unde sa stiu de unde apare sunetul
ȘtergereSalut Cristi, poti face cumva si un tutorial cu aerisirea,schimbarea lichidului de frana si totodata strangerea sabotilor spate? Multumesc.
RăspundețiȘtergeream facut, aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-etrieri-de-logan-van-pe.html
Ștergereschimbarea lichidului e floare la ureche, aerisirea in schimb...
bine, eu am bagat aer pe instalatie din cauza ca am schimbat etrierul. dar schimbarea lichidului efectiv, se poate face si fara sa bagi aer pe instalatie.
daar, lichidul de frana din principiu absoarbe apa si daca vre-o data incalzesti discurile cat sa fiarba lichidul, acea apa va produce bule de aer, deci ai aer pe instalatie. in aproximativ 4 ani, 5% din lichid este apa. deci de preferat sa aerisesti sub presiune.
reglajul sabotilor spate... da, e o chestie :)
Am inteles, poti sa ma ajuti si pe mine cu o schimbare lichid frana,aerisire si reglare saboti? Contra cost normal.
RăspundețiȘtergerenu, eu nu sunt mecanic auto.
ȘtergereSalutare Cris. Spune-mi si mie ce model de saboti ai luat. Ca observ pe siteurile de specialitate ca sunt de mai multe diametre si latimi. Eu am tot Logan Dci fara ABS.
RăspundețiȘtergereda, chiar difera. cei care-ti vand ar trebui sa-ti ceara seria de sasiu ca sa stie exact ce sa-ti trimita.
Ștergerela fel am facut si eu, am dat seria de sasiu si mi-a venit marfa.
Pai nu merge asa Cris. Am luat deja teapa pe baza talonului cu discurile de frana ( a trebuit sa stau 2 zile sa le schimbe) si cu cureaua de accesorii care era mai mica cu 2 cm. Te rog spune-mi ce diametru aveau ale tale ca daca ma bazez pe pregatirea vanzatorilor de "mezeluri" din Bucuresti raman fara saboti :D
RăspundețiȘtergeretu intelegi ca eu n-am luat dupa dimensiuni? eu am dat serie sasiu si mi-au venit piesele. in plus, ai toate sansele ca ale tale sa nuaiba dimensiunea alor mele.
Ștergeredai jos sabotii si te duci la magazin cu ei in mana, altceva nu stiu ce sa-ti zic :(
din pacate cei de la Dacia cand au ramas fara piesa aferenta, au pus din alta gama si au continuat productia. din cauza asta uneori nu pusca dupa seria de sasiu :(
salut , te rog ajuta-ma si pe mine ... a aparut un scirtait in spate la saboti cind mergi , am fost in service au curatat pe la saboti si tot se aude , ce pot sa fac sa scap de sunetul ala (masina este din 2009 dar dupa sunetul scos zici ca este din 1900 toamna ). multumesc anticipat
RăspundețiȘtergerestii vorba aia "ce-si face omul cu mana lui, se numeste lucru manual" :)
Ștergerema indoiesc ca ti-au facut ce trebuia
Am facut multe chestii la masina, dupa indicatiile tale.
RăspundețiȘtergereMultumim mult pentru tot ce faci.
salut Cris. O problema , in momentul cand calc frina pe dreapta spate se aude un zgomot ca de frecare fier pe fier , masina are 75000 Km din 2007 logan 1,4 crezi ca s-au uzat f mult ferodourile , asa masina nu merge infrinata , ferodourile sunt prinse cu nituri sau lipite .
RăspundețiȘtergerenasol, neaparat verificat daca mai ai ferodou. daca e fier pe fier o sa ai nevoie si de tambur si ala te usuca de bani :(
ȘtergereCristi, in tutorialul asta nu mi-am dat seama, dar este cuprinsa si piulita pentru a se scurge uleiul? Unde o gasesc mai exact? In spatele tamburului, pe unde e cuiul ala?
RăspundețiȘtergereda, este in spatele tamburului
ȘtergereCris azi am desfacut tamburul si ferodourile mai au aproape 1,2 mm am curatat cu o pensula praful si nu am constatat nimic suspect am dat cu smilgher pe ferodouri am montat tamburul dar la frinare acelasi zgomot , de aici incolo nu mai stiu ce trebuie facut, ai vrun sfat ? mersi
RăspundețiȘtergerede ce nu pui tu pe cineva sa calce frana in timp ce tu stai cu urechea langa roata sa auzi de unde apare sunetul?
Ștergeresa nu-mi spui ca sunetul acesta este la tine! http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/remediat-scartait-saboti-la-franare.html
Cris zgomotul se aude cand masina este in mers si calc frina
RăspundețiȘtergeredeci daca ridici roata pe cric, o invarti cu mana si franezi ar trebui sa auzi.
Ștergeresau sa fi in panta, dai usor drumu la masina si franezi si din nou ar trebui sa se auda.
ai ABS? daca n-ai ABS, ar putea fi si de la repartorul de frana, dat cu WD40 pe el fara mila
esti tare intelegator cu noi cei care nu ne pricepem felicitari pt cea ce faci
RăspundețiȘtergereAstia-s saboti nu ferodouri.
RăspundețiȘtergereVad un fel de confuzie pe aici.La masinile cu ABS si la cele fara ABS frana spate e identica.ABS-ul actioneaza doar rotile din fata pentru a evita blocarea lor si a avea inca controlul directiei in timpul franarii.Ferodourile n-au nici o treaba cu ABS-ul.
RăspundețiȘtergereesti sigur? penca masinile care nu au ABS, au repartitor de frana pe spate.
Ștergeremasinile cu ABS nu au acel repartitor si in plus au senzori de ABS pe fiecare roata spate.
grija mare penca sustii o prostie :)
Salut Cristi,
RăspundețiȘtergereAm demontat piulita de 30 de la tambur, dupa ce am slabit frana de mana total, inclusiv prin desurubarea de sub maneta de frana de mana. Nu reusesc sub nicio forma sa scot tamburul. Te rog ajuta-ma cu un sfat! Unii zic ca trebuie bagata o surubelnita nu stiu unde, pentru a aduce autoreglajul pe zero...???
e cacat autoreglaj la zero. si eu am scos de doua ori foarte greu acel tanbura afara dar n-am aratat in tutorial, asta ca sa para ca am facut usor :))
Ștergereinsisti si pana la urma iasa. te folosesti de doua parghii din doua parti opuse si fortezi incet pana iasa. daca nu, folosesti o presa manufacturata:
- o platbanda cu doua gauri la distanta de 100mm, gauri prin care vei baga doua prezoane
- pe mijloc pui ceva ca distantier
- strangi p erand cate putin prezoanele care vor forta tamburul sa iasa afara
Salut,
RăspundețiȘtergereLa cele cu ABS se foloseste sistemul BOSCH sau Lucas / TRW? Sau ambele in functie de cum s-a nimerit...?
Nu stiu ce diferente sunt si nu stiu ce saboti sa cumpar.
Tamburii sunt de 203.
Multumesc anticipat
eu stiu ca l amine sunt buni cei TRW, maimici si non ABS. nu stiu care's la tine :(
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereTutorialul ne ajuta sa schimbam sabotii, nu ferodourile cu se facea la Dacia 1300...se taiau niturile si se aplicau ferodouri apoi se nituiau cu nituri de Al....
PS:tot eu ti-am atras atentia pe Loganclub.ro.
unde gasesc motoras de inchidere centralizata
RăspundețiȘtergerete referi la actuator? cel principal sau secundar ai nevoie?
Ștergerehttp://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/actuator-principal-p-5641
http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/actuator-simplu-p-5642
daca arcul de jos este pus invers adica spre tambur nu spre punte... afecteaza ceva???
RăspundețiȘtergeredespre ce arc vorbim aici?
ȘtergereSistemul tau e TRW?
RăspundețiȘtergeretot ce e posibil, nu stiu precis
ȘtergereJesus- daca nu stii précis atunci cum D-zeu ai cumparat sabotii?.....Ai cerut "de logan"?:DDDDD
Ștergereexact, am sunat la meseriasi, adica www.daciashop.ro, le-am zis ca am logan 2006 fara ABS si ei mi-au trimis sabotii corecti.
ȘtergereIntradevar ai system TRW
Ștergeresalut cristi,
RăspundețiȘtergereincerc sa dau si eu tamburu jos,am desfacut piulita de 30 dar nu reusesc sa scot tamburul afara deloc, nu pot sa'mi dau seama ce are, cumva are vro siguranta ceva dupa piulita aia ?sau din cauza ca se invarte greu roata.
Multumesc.
este ruginit axul. nasol cu scosul.
Ștergereeu am patit la fel. am luat o platbanda de 20cm lungime si vreo 3mm groasa. am dat doua gauri la o distanta de 10cm prin car treceau usor prezoanele. am pus intre platbanda si axul de la punte ceva ca distantier si am introdus prezoanele prin gaurile platbandei pana in tambur. am inceput sa le infiletez cate putin pe fiecare pana a trebuit sa mai pun un distantier, insemnand ca am tras in exterior de tambur cu cele doua prezoane folosind ca parghie acea platbanda si distantierele.
nu stiu daca ai inteles ceva. daca nu ai inteles, iti fac un desen :). nu ca ai intelege ceva din acel desen, avand in vedere telentul meu la desenat
buna am o mare problema si poate imi puteti da un sfat,am o masina daewoo kalos 2003,am inbalans la frana partea dreapta spate..am schimbat pistonase ,ferodouri,placute frana fata,si am aceeasi problema poate imi puteti da o ideie ms
RăspundețiȘtergeredin pacate nu te pot ajuta, cel putin nu eu deoarece nu sunt mecanic auto :(
ȘtergereSalut. Pentru cei care vreti sa faceti operatiunea asta la logan MCV/VAN va trebuie o tubulara de 34. Asa m-am facut eu cu 3 tubulare noi, 30, 32 si 34. In rest, totul OK.
RăspundețiȘtergeresalut, nu stiu de ce mcv-ul meu zici ca ii ozn...difere unele chesti fata de altele, de exemplu eu am la tambur piulita de 36....problema ii ca nu o pot desface, am vazut ca pare sa aiba niste lovituri pe ea si nu a umblat nimeni pe acolo, masina nu a fost in service nici in timpul cat avea garantie, ce imi sugerezi sa fortez piulita sa o desfac, sa trag ca prost, sau care ar fi o alta varianta? ms
RăspundețiȘtergerenu este ozn, mai este cineva in timisoara care intampina aceleasi chestii, tot mcv.
Ștergeredaca n-ai sculele potrivite, mergi la un service
deci pot sa trag linistit ca nu am ce rupe
Ștergeream uitat sa mentionez, ii un logan mcv din 2008
RăspundețiȘtergereSalut Cristi!Aceasta operatiune de desfacere si montare se executa si la dacia solenza?
RăspundețiȘtergereasta nu stiu sa-ti spun. intreaba pe www.tutorialesolenza.blogspot.ro
ȘtergereSistemul este identic Renault Symbol 2. De adăugat este ca sistemul(piulita) se strânge singura în 2 zile. Adică durează ceva pana ce frânarea este egala și frână de mana eficienta.
RăspundețiȘtergereA durat asa mult pentru ca reglajul a fost facut necorespunzator sau deloc. Cristi explica clar ce trebuie facut iar in cartea tehnica spune ca atata timp cat ai o deschidere interioara la tambur de 203,4 mm atunci trebuie reglat mecanismul ala de compensare (rotita de pe tija) astfel incat la introducere sa ai 203 mm (diametrul cercului facut de saboti). Desigur adaptezi astfel incat tamburul sa intre relativ usor, sa atinga usor sabotii. In felul asta mecanismul de compensare nu are nevoie decat de cateva frane pentru a impinge sabotii la dimensiunea optima franarii eficiente. Profit de ocazie pentru a spune ca TRW asigura in chitul de saboti pasta special pentru punctele de frecare intre saboti si disc (acolo unde Cristi a pus Sonax ceramic)deci sa nu aveti retineri in legatura cu aplicarea de vaselina in interior (putina insa, cat sa nu atraga prea mult praf dar sa impiedice scartaitul)
ȘtergereSalut,felicitari pentru tutoriale,mi-au fost de mare folos.
RăspundețiȘtergereUn mic sfat,protejeaza-ti mainile cu niste manusi.
Salut,imi curge lichid pe lângă garniturile de la cilindrul frână spate,ce fel de garnituri să cumpăr,am Logan din 2007 fără abs?
RăspundețiȘtergeresalut, garnituri pentru acel cilindru, evident :)
Ștergeregarniturile le gasesti intre 15 si 30 lei. un alt cilindru cu totul te costa undeva pe la 70-90lei
Ca să iau garnituri pentru el , trebuie să dau cilindrul jos să mă duc cu el la piese auto sau scrie un cod pe el?
RăspundețiȘtergeresalut, nu stiu daca scrie vreun cod pe acele garnituri. eu as cere doar garnituri pentru cilindri roti spate. sunt doua pistoane pe fiecare roata!
Ștergerenu mai stiu ce chei ai nevoie ca sa dai jos cilindri. sigur mai multe.
stiu ca sunt doua marimi la saboti, nu stiu exact care este diferenta
Cu ce pot sa desfac cilindrul de frână,are cap de șurubelniță,imbus sau tubulară.
RăspundețiȘtergereMulțumesc foarte mult.
Ce marcă de saboți să cumpăr si cum îmi dau seama ce îmi trebuie,masor lungimea și lățimea? Aș vrea la un preț mediu.
RăspundețiȘtergereSaboti au lungime si grosime diferita de la logan la logan sau sunt standard??
RăspundețiȘtergeresunt doua marimi. nu stiu sa-ti zic exact ce presupun acele marimi :(
ȘtergereSal
RăspundețiȘtergereCum se numeste Placa aia mare de metal gros in care sunt filetele pentru prezoane.??
Salut, tambur?
ȘtergereSalut Cristi!!! Am si eu o problema cu logan este 1.5 din 2007 de ceva vreme imi scartie pe spate cand pun frana si cand eliberez frana la semafor mai ales cand plec dupa loc si se mai aprinde martorul din bord de la frana de mana uneori pt 2-3 min uneori licare.....sa fie oaare tamburi ? Placutele?
RăspundețiȘtergereSalut, martorul din in bord este de la nivelul mic de lichid frana in rezervorul lui. Slabe șanse să fie de la contactul de pe frana de mana.
ȘtergereIar prima problema http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/remediat-scartait-saboti-la-franare.html
Nivelul lichidului este putin peste minim ....nu stiu ce lichid a fost pus ca sa completez....pot completa cu orice lichid de frana? Cat despre acel scartait am observat ca in momentul in care plec dp loc si se aude sunetul ala ascutit ridic putin frana de mana acel sunet dispare pentru un moment.... Sa se blocheze ceva pe acolo ? Ms mult
RăspundețiȘtergerelichidul de fran atrebuie sa fie DOT4, neimportanta firma producatoare.
Ștergerepentru sunetul de la tambur ti-am dat deja link, ar trebui sa-ti fie suficient, este cat se poate de explicit de ce scartie
Ok ms multt!!!
RăspundețiȘtergereSAlut, azi am vrut sa schimb becul de la butonul de deschidere a geamului de pe partea dreapta, bun, după ce am pus becul am montat consola la loc, când am pornit pozițiile sa văd cum merge, efectiv nici in bec din consola nu mai mergea, pana și aparatul când pun contactul pe prima treapta pornește, iar când îl pun pe a doua la cea care pornește mașina pornește și el, ai idee ce este de nu mai merge nici un bec? Butoanele funcționează doar becurile nu
RăspundețiȘtergereSalut, au pus greșit firele de la bec, au atins în interior contractele și ai făcut scurt, deci s-a siguranța. Cel mai probabil nici pozitia pe partea stângă nu mai funcționează
ȘtergereAm fost acum afara sa văd dacă merg pozițiile, merg fără nicio problema, am observat acum ca doar becul de la radio de la butonul de aprindere merge și becul de la avarii. Înainte de asta am umblat pe la becurile de la Triple, dar cred ca nu are legătura cu becurile de la consola
Ștergere100% ai ars o siguranța
ȘtergereSalut pt piulita de la tambur nu ar trebui solutie de blocare pusa pe piulita?Sau se poate monta vechea piulita daca se desface prima oara?
RăspundețiȘtergereSalut, am dat jos tamburul de vreo 10 ori, n-am schimbat niciodata piulita. Nu am pus pasta de blocare
ȘtergereMultumesc.Am intrebat pt ca nu stiu pt ca anterior am avut Dacia 1300 si apoi un Opel Astra G si lucrurile difera de la masina la masina.
RăspundețiȘtergere