Nu pot să spun că izolarea bordului a dus la o schimbare semnificativă a sunetului în habitaclu, dar în combinaţie cu izolarea uşilor, a podului pedalier şi a portbagajului, diferenţa este semnificativă.
De exemplu, înainte de izolare la 100km/h trebuia să ridic tonul când vorbeam cu persoana de lângă mine, nu şi acum. Nu-mi dau seama daca e diesel sau benzinar la acea viteză de 100km/h. Lucrurile se schimbă pe la 120km/h, aici deja intervin forţele de frecare cu aerul, aerodinamica... zgomotul de afară se aude detul de tare în interior, destul cât să ridic tonul când vorbescu persoana din dreapta, sau când vorbesc la telefon. Dar eu privesc partea pozitivă aici, am căştigat 20km/h în plus când merg la drum lung. Eu nefiind vitezoman, 100-120km/h e suficient pentru mine.
Ca şi sfat, scoate mufa de la Airbag după 10-15 minute de la scoaterea bornei de pe baterie, în acest fel scapi de problema cu eroarea de Airbag din UCH.
Partea întâi
Partea a doua
De exemplu, înainte de izolare la 100km/h trebuia să ridic tonul când vorbeam cu persoana de lângă mine, nu şi acum. Nu-mi dau seama daca e diesel sau benzinar la acea viteză de 100km/h. Lucrurile se schimbă pe la 120km/h, aici deja intervin forţele de frecare cu aerul, aerodinamica... zgomotul de afară se aude detul de tare în interior, destul cât să ridic tonul când vorbescu persoana din dreapta, sau când vorbesc la telefon. Dar eu privesc partea pozitivă aici, am căştigat 20km/h în plus când merg la drum lung. Eu nefiind vitezoman, 100-120km/h e suficient pentru mine.
Ca şi sfat, scoate mufa de la Airbag după 10-15 minute de la scoaterea bornei de pe baterie, în acest fel scapi de problema cu eroarea de Airbag din UCH.
Partea întâi
Partea a doua
Am o nelamurire cum de in tutorialu asta ai 2 suruburi si ceasurile cu marginea alba ...si in tutorialu ala in care dai jos ceasurile sunt 4 suruburi:-??
RăspundețiȘtergereNu ai uitat de firele de la airbag-ul din dreapta si torpedou???
RăspundețiȘtergereSi inca ceva... de ce iti sta turat la 1000 cand il pornesti? Normal, daca e de 65, nu e pe la 800, 800 si ceva de turatii? Sau e din cauza remaparii?
nu, nu am uitat de firele de la airbag :)
RăspundețiȘtergereturometrul era dereglat, sta in 800rpm
mufa din torpedo este de la calculatorul de bord ???
RăspundețiȘtergeremufa din torpedo este interfata pentru ECU si UCH, in nici un caz Calculatorul de Bord :)
RăspundețiȘtergereSALUT.AM SI EU O PROBLEMA.AM UN LOGAN 1.5 DCI 85 SI NUSH DIN C CAUZA IMI VIBREAZA CEVA IN BORD LA 1500 DE TURE.VIBREAZA URAT D TOT.CEI DE LA DACIA NU AU REZOVAT PROBLEMA.MAI AM VREO 2 LUNI D GARANTIE SI NUSH C SA FAC.MI-ESTE CIUDA CA LA ALTE LOGANURI DIESEL NU SUNA ASA.A MAI PATIT CINEVA CEVA D GENU?
RăspundețiȘtergereIN LIMBAJUL INTERNETULUI, FOLOSIREA FUNCTIEI CAPS LOCK insemna ca urli la persoana careia te adresezi. banuiesc ca nu stiai :-)
RăspundețiȘtergerepai si de unde sa stiu eu ce vibreaza in bord la tine? ai sus tutorialul, executa-l :)
dai jos, izolezi tot, legi fire...
la mn zdrangane uarat de tot pe pavaj nush ce are dak pun mainile pe gurile de aerisire din mijloc si imping tare nu se mai aude am cautat pe forumuri dar nu stie nimeni am mers intr-o zi cu taxiul si se auzea la fel poti sa ma ajuti ?
RăspundețiȘtergereposibil sa ai bordul destrans.uitate la primul film de la minutul 7:45 sa vezi despre care suruburi vorbesc. unul in spate la casetotfon, doua jos de tot sub consola, cate unul sus pe lateral sub ornamentele de pe stalpi si inca doua jos pe lateral aproape sub bord. iti garantez ca sunt destranse din cauza vibratiilor
RăspundețiȘtergereEsti tare Cristi, felicitari ptr ceea ce faci! Ca o idee sau intrebare, ptr reducerea zgomotului la rulare, nu se poate aplica pe protectia aripilor din fata( cele din plastic) o mocheta ceva in genul masinilor premium? Presupun ca asa se mai elimina zgomotul de la rulajul pneurilor, pietricelele care sar, samd.Daca ai un tutorial pe tema asta inseamna ca nu le-am vazut pe toate:). Bvo si la mai multe tutoriale!!
RăspundețiȘtergeresalut, sti tu ce zici :)
RăspundețiȘtergereprea putine pietricele se arunca in acel plastic ca sa zici ca e galagie deacolo. dar da, o mocheta ar reduce zgomotul de la calea de rulaj.
ca sa aplici o mocheta pe acea protectie de plastic e destul de greu, curbata, multe taieturi si trebuie fixata bine. in plus, mocheta care o pui va avea o greutate semnificativa cand se uda si plasticul ala e prins in prea putine locuri ca sa zici ca e foarte bine fixat.
m-am gandit eu demult la chestia asta :)
Tu ai izolat doar cu fonomin peretele de foc? Vreau si eu sa-mi fac, dar poate mai adaug niste materiale cum ar fi HushMat si pe peretele de foc si pe interiorul bordului! Crezi ca ar avea vreo importanta in reducerea sunetului de la motor?
RăspundețiȘtergereda, eu am pus doar fonomin. depinde acum ce motorizare ai. la mine fiind diesel deja era foarte ok izolat, fonominul ce l-am pus nu prea si-a justificat munca depusa, nu e senzationala diferenta.
RăspundețiȘtergerecat despre alte materiale nu stiu ce sa-ti zic... 1.6 16v si dieselul sunt foarte bine izolate, din punctul meu de vedere. 1.6 si 1.4 nu stiu cat de bine sunt izolate...
Pai tocmai la asta ma gandeam. Eu tot diesel am si daca tot ma apuc de treaba, ca nu e tocmai usor de facut, sa mai pun niste materiale izolante, macar sa fiu multumit de munca depusa. Dar ar mai fi loc de inca un material? Ca poate nu mai pot pune asa bine izolatia din fabrica daca pun prea multe.
RăspundețiȘtergeream izolat fonic usile si panoul de usi cu acel material de la dacia shopam pus fonomin sub chestia aceea neagra de la caspota motor cu care a fost dotata din fabrica ..am scos scartzaietoarea aceea de sub presuri si am izolat fonic cu un material made in usa de pe un fost audi.acum imi permit sa te intreb ( eu avand o oarecare izolatie fonica( din fabrica in fatza panoului de foc....)mai are sens cris sa fac si aceasta izolatie crezi ca va mai imbunatati cu ceva? ....
RăspundețiȘtergerenu, izolarea peretelui de foc nu prea se simte, cel putin eu n-am simtit mai nimic diferenta. doar soarecii din bord i-am linistit :)
RăspundețiȘtergeresalut cris ... iti urmaresc cu interes tutorialele ... si aici la partea 1 unde tragi de volan vad ca apesi pe pedala de frana ... eu stiu de la niste prieteni ca nu prea e bine sa apesi asa la rece frana ca strici nu stiu ce membrana de la pompa de servo sau cva de genu` .... in ce masura este adevarat ... ??? multumesc mult
RăspundețiȘtergereeste putin probabil sa se intample asa ceva .... daca o remorchezi cu motorul oprit , trebue sa folosest fran fara servo si apesi mereu pe frana.
Ștergerehabar n-am, dar mi se cam indoiae de faptul ca se strica ceva.
RăspundețiȘtergereiti moare motorul si trebuie sa opresti masina, nu calci frana ca se strica nu stiu ce mambrana si oricum ramai fara frana...
aerisirea daca se face la pedala, se face tto cu motorul oprit
salut cris am si eu o intrebare airbagul de pasager se poate da jos si sa pun altul ca cel vechi a sarit fara sa dau jos tot bordul?si daca da esti amabil sa imi explici ?
RăspundețiȘtergerenu prea e suficient sa-ti explic, ar trebui sa ai o vedere de ansambu a respectivei prinderi.
RăspundețiȘtergerete incurca foarte mult cutia torpedoului, dar nu e imposibil. ai 4 piulie de destrans, uitate aici http://youtu.be/WL_ff4Upa-E?t=5m19s
salut cristi..dupa aceasta izolatie atunci cand motorul este pornit masina fiind pe loc se aude ceva in interiorul masinii, as vrea sa fac si eu cel putin izolatia asta, am mers ieri cu un golf 5 benzina iar cand stateam cu ea la semafor nu se auzea absolut nimik...niki nu iti dadeai seama ca motorul e pornit :D
RăspundețiȘtergereeu am diesel, motorul se aude oricum. dieselul din fabrica vine default mai izolat decat un benzinar.
RăspundețiȘtergereeu unu nu am simtit mare diferenta dupa ce am izolat bordul, doar am scapat de greierii de prin el
Cris , spune-mi te rog de la ce e mufa din torpedou
RăspundețiȘtergere?
mufa OBD, de acolo se se citesc toti parametrii din UCH si ECU. erori, resoftari, modificari soft...
RăspundețiȘtergereSalutare am si eu nevoie de ajutorul tau, vtrau sa demontez airbag-ul pasader pt ca e spart si vreau sa-l imbrac in imitatie de piele gri,ajuta-ma ca nu stiu cun sa-l dau jos. ms
RăspundețiȘtergerein partea din spate al bordului sunt 4 piulite ce trebuiesc demontate. banuiesc ca se slabesc cu o cheie de 10.
RăspundețiȘtergerevezi aici http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/09/tutorial-demontare-bord-la-logan.html , filmul 2 la minutul 5:18
deci cu putina yoga o sa reusesti :)
salut! am si eu nevoie de ajutor! am dat jos bordul deoarece aveam o pietricica in elicea de la earoterma si facea zgomot ori de cate ori o porneam. acum dupa ce am montat rezolvat cu aeroterma, martorul de la airbag nu se mai stinge. care ar putea fi cauza? (airbag-ul este pe "ON")multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergerenasol, service scrie pe tine. nu stiu de unde ar putea fi problema
RăspundețiȘtergereCristi daca iau bornele de pe baterie si o las o juma de ora inainte sa scot airbagul scap de eroarea din soft?
RăspundețiȘtergereiti zic eu : DA !!! am incercat si eu cand am dat jos bordul si a mers nu am eroare
RăspundețiȘtergereBuna Cris. Nu stiu cum faci tu sa para totul atat de simplu cand demontezi alea,alea,cand eu am pierdut o groaza de timp incercand sa demontez scaunele si am sfarsit prin a strica locasul ptr cheie! In situatia aceasta, mai vezi o alta solutie, decat sa tai cumva capul suruburilor, apoi sa le inlocuiesc cu unele noi, de preferat cu cap hexagonal? Mircea, Constanta.
RăspundețiȘtergereapai nu stiu eu cum ai reusit tu sa strici capul la suruburi ca eu n-am reusit :)
RăspundețiȘtergeresunt convinns ca ori n-ai avut un torx 40 sau era u ntorx de proasta calitate care a stricat capul la surub.
numa daca-l tai jos si inlocuiesti cu altele cu cap hexagonal.
Salut Cristi! In vara asta mi-am izolat fonic Loganul (1,4 benzina), cu "putina" munca si multa inspiratie din tutorialele tale, dar la final caut o solutie sa izolez cumva si carcasa (cartusul) filtrului de aer, fiindca se comporta ca o cutie de rezonanta, sursa de zgomot la turatii ridicate. Ai vre-o sugestie, ori cunosti daca alti colegi au rezolvat cumva izolarea fonica a filtrului de aer la benzinar? Te salut, esti un banatan de treaba!
RăspundețiȘtergereăl mai bănățan de trabă :))
RăspundețiȘtergereinca n-am mai auzit de chestia asta, nu stiu ce sa zic. ce anume rezoneaza? carcasa de plastic sau din cauza trecerii aerului se aude acel "suierat" din interior?
probabil un strat interior si exterior de Aluband ar rezolva problema, eventual un strat de 1cm de burete pe interior? desi ala e ciudat, de la caldura in timp se sfarma si nu cred ca e tocmai ok. deci aluband. chiar 2 straturi interioare
sal am si eu o problema de cand s-a racit mai tare afara se aude cand trec peste gurile de canalizare sau peste denivelari un sunet in bord pe la mijloc un trancanit nu foarte mare dar destul de deranjant de la ce sa fie oare??? .....ce as pute face sa reduc zgomotul.masina are 4 ani si pana akm nu am mai avut probleme cu zgomote ciudate. masina este un logan prestige 1.6 16v ce sa fac sa nu se mai auda:((? ms
RăspundețiȘtergereuitate la tutorial si identifica cele 7 suruburi care sustin bordul. 2 sus sub ornamentele de la stalpi, doua jos in laterale acoperite cu un capac de plastic, 2 jos la consola si unul in spate la radio/casetofon.
RăspundețiȘtergeredaca nu scapide sunet, nasol, poate fi orice
ms m-am uitat si sunt desfacute vreo 2 suruburi urmatoare intrbare unde pot gasi un torx de 20 am cautau peste tot piese auto,ambient,internet si nicaieri nu am gasit cand le spuneam torx ramaneau masca toti.
RăspundețiȘtergeresi cat ar costa o astfel de cheie?
T 20 este scula si se gaseste peste tot .Torx ,ramîn multi sedaţi
Ștergereo astfel de surubelnita o gasesti la magazinele cu specific auto. probabil pe unde ai intrebat tu erau cofetari.
RăspundețiȘtergerehttp://www.okazii.ro/catalog/55273115/set-surubelnite-torx.html
sau http://www.sculesiechipamente.ro/Surubelnite-accesorii/Surubelnite-Torx-202.html
am dat si eu volanul jos dar pe axul sau nu am cele 3 semne :( ... il pun inapoi din ochi?:(
RăspundețiȘtergeresalut am strans toate suruburile de peste to am bagad cauciucuri la imbinari si tot se aude zgomotul acela la mijlocul bordului:(( se poate sa fie ceva la motor?ceva cabluri cnducte care se ating si azgomotul intra in interior???
RăspundețiȘtergereGeorge: nu are cum s anu fie acele ghidaje, esti sigur? daca chiar nu le ai, il pui la ochi :(
RăspundețiȘtergereAnonim: poae fi de la orice, doar tu poti identifica :(
am incercat sa tin apasat pe diferite zone din bord in mers tot se aude dar cand dau drumu la caldura pe dezaburire fata nu se mai aude cand se incalzeste in interior bordul ok.... ms oricum pt rasp RESPECT!
RăspundețiȘtergereFara nici o gluma, eu am rezolvat oarecum problema de care te plangi acum, strecurand intre parbriz si bord o radiera de marime potrivita. Am scapat de zgomotul acela enervant si cel putin pentru moment nu mai am motive de stres!
Ștergeree temporar ce ai facut tu, pe viitor o sa trebuiasca 2 radiere... 3 radiere... si in final o sa scapi sticla de apa intre parbriz si bord :)
Ștergereposibil vre-un fir electric sa atinga un plastic sau metal. sau poate tubulatura de aerisire are joc.
RăspundețiȘtergeresunt prea multe care pot face acel sunet :(
salut cris! acum ceva timp am demontat bordul masini deoarece aveam in elicea aerotermei a ramas intepenit un "cadou" adus de vreun soricel. dupa ce am remediat aceasta problema si am montat bordul, dar acum martorul de la aibag sta aprins. am pus masina pe tester si arata "circuit deschis airbag conducator". am incercat si sa sterg eroarea din calculator dar tot ramane aprins martorul. Am demontat aibagl din nou si am verificat daca mufele sunt introduse corect. si aceasta operatiune fara succes. Un prieten imi zicea ca ar putea fi senzoru de la airbag stricat sau ca acea panglica dintre airbag si volan sa fie intrerupta Tu ce parere ai? cu respect, Adi.
RăspundețiȘtergerecand montezi aibergul trebue sa fi atent sa nu rotesti , sau daca pui altu sa verifici niste ture de rotatie nu este asa uso,r de acceia iti sta aprins.
Ștergeree posibil sa fie panglica intrerupta, dar mai mult de atat nu stiu sa-ti spun :(
RăspundețiȘtergerecris, hai sa-ti dau un sfat...
RăspundețiȘtergerecand demontezi volanul, surubul ala (torxul de 50) nu-l scoate detot, slabeste-l doar sa ramana infoletat acolo cateva spire ca sa opreasca volanul sa nu-ti rearanjeze fata sau sa nu rupa panglica de la airbag :)
Mircea, cred ca e cel mai genial sfat care l-am primit vreodata :)
RăspundețiȘtergeresi inainte de a aplica metoda "trage ca innecatul" de volan bate cu podul palmei in volan stanga dreapta si vei vedea ca nu mai este nevoie iasa foarte usor .... asta pe viitor ;)
Ștergeresalutare Cris - nu ai cumva un tutorial de demontat aeroterma ... La mine nu merge parca nu are curent de loc , nici pe o treapta MS
RăspundețiȘtergerein primul rand verifica siguranta. ca sa ajungi la aeroterma, trebuie sa dai jos bordul si magaoaia mare si neagra de sub bord trebuie sa o desfaci
RăspundețiȘtergeremunca titanica!o intrebare:la izolatie se poate folosi acea pasla(nu stiu daca am zis corect)care e lipita din fabrica pe mocheta?ma gandesc ca se muleaza mai usor pe caroserie.
RăspundețiȘtergeream si eu o problema cu bordul de un an si ceva consiliul local ne-a pus un strat de uzura pe sosea si supa o perioda a inceput sa cartie k naiba bordul in zona ceasurilor de bord si in zona dezaburitorului de parbriz .a fost la o rep dacia si cik mi-au mai strans suruburile de la bord dar nu se cun nik.ai idee cum as putea sa scap de acest zgomot infernal ?
RăspundețiȘtergereAnonim: se foloseste numele de pasla sau fonomin si da, e foarte bun. doar ca eu nu am gasit cand am cautat.
RăspundețiȘtergereAlyk2009: simplu, vizionezi tutorialul de mai sus. adica dai jos bordul
daca vroiai sa reduci sunetul motorului puteai sa schimbi tampoanele de la motor mai ales cel de pe partea distributiei care se defecteaza prea repede la 40-50 de mii km si fulia de la alternator care are un rac si permite invartirea acestuia intr-un singur sens se reduce sunetul motorului cu cel putin 50% mai ales la motoarele diesel
RăspundețiȘtergerese poate desface aeroterma adica motoru sa l ungi daca scartie fara tot bordu mersipoate ai tutorial
RăspundețiȘtergeream incercat sa ajung la aeroterma,n-am reusit :(
RăspundețiȘtergereBravo bai baiatule....ma bucur ca mai sun si alti ca mine....nus singuru dement care se apuca de dat bordul jos .....fara sa mai fi facut sau sa fi vazut vreodata asta la cineva mie miau ramas 2 suruburi in schimb da nus d unde aseea am zis si eu a 2 oara nu ma mai bag...in schimb eu vro 3 zile am lucrat..bv...
RăspundețiȘtergereSalut CRiS! O mica problema. O legitimatie cat permisul mi-a alunecat intre bord si parbriz pe partea soferului. Cum crezi ca o pot recupera fara sa demontez bordul?
RăspundețiȘtergeredoar daca esti foarte foarte flexibil si mic ca o insecta :)
RăspundețiȘtergereodata ce a ajuns acolo, nu cade jos la picioarele soferului. acolo este ca o treapta, daca ai noroc, de la vibratii o sa pice singur dupa ceva timp
Buna! imi poti spune te rog cum se demonteaza air bagul de la pasageri? mersi!
RăspundețiȘtergerefoarte simplu, dai bordul jos sau daca crezi ca esti suficient de flexibil si ai o buna "vedere" in spatiu, te bagi cu cheia in mana pe sub bord si demontezi acele piulite ce sustin airbag-ul pe pozitie. filmul 2, minutul 5:18 ca sa-ti faci o idee
RăspundețiȘtergeresalut cristi,sunt proaspatul posesor al unui logan 1,5 dci din 2006, cu 300 000 la bord si in acelasi timp taximetrist cu nu prea multa experienta. am reusit cu ajutorul tutorialelor tale sa rezolv multe lucruri la loganul meu .daca se poate as sugera un tutorial cu schimbarea radiatorului de caldura. nu este o asa mare greutate ....dar sunt doua piulite de 13 undeva sub bord pe care nu le poti desface doar daca stii unde sunt.
RăspundețiȘtergerepai daca nu e asa de greu, fa tu tutorialul :)
RăspundețiȘtergereeu am dat jos bordul si am ajuns la blocul de aerisire. din cate am vazut/observat, trebuie sa dai jos mai multe suruburi si trebuie desfacut blocul in doua. mie mi s-a parut ca este lipit radiatorul(dupa sunetele scoase) si am renuntat ca nu cumva sa-l sparg.
mi se indoaie ca ar fi doar 2 piulite si gata, pica radiatorul. sa nu uitam ca in el intra 2 conducte ce vin de la motor.
am schimbat azi radiatorul de caldura,a durat cam 30 de minute.nu trebiue sa desfaci blocul,se desfac cele 4 suruburi(tubulara de 13) de la tabla care te impiedica sa ajunci la radiator,se impinge putin in spate,si cu un tortz de 20 se desface holsurubul care fixeaza radiaorul in locasul sau si surubul dintre cele doua conducte ,ca sa le declipsezi. la acesta din urma ajungi mai usor daca dai jos panoul cu butoanele de la climatizare. se trage usor de radiator si iese afara ca si cum ar fii pe sine.
RăspundețiȘtergeresalut cristi.imi poti da o solutie cum sa scap de scartaitul si troncanitul bordului.numai nu ma pune sa il desfac ca am vazut cum l-ai desfacut tu si nu ma bag.i-am stras suruburile torx toate dar bersista.ce zici ma ajuti?
RăspundețiȘtergeremultam
pai nu-ti spun sa-l dai jos. plateste pe cineva sa faca treaba asta :)
RăspundețiȘtergerecred ca vin pana la tine o fuga nu dureaza mult ploiesti-timisoara....un fleac.glumesc.apropo consola centrala e schimbata?ai lipit ceva pe ea.am vazut ca sub consola centrala ai si un mini-suport pt documente care mascheaza perfect locul lasat liber de cei de la dacia,unde gasesc si eu.eu am un ambition 2006,1.6 mpi care a suportat cateva din tutorialele tale si chiar cu succes.cand se opreste ploaia ies sa vad daca e activata functia de inchidere usi dupa o anumita viteza ca am inteles ca au mai fost cazuri la unele modele si cum al meu e ''full''mai putin piele si ....multe altele...tu ce zici?
RăspundețiȘtergeremultam frate sa ne traiesti si la cat mai multe posturi.
pe consola centrala este folie imitatie fibra carbon.
RăspundețiȘtergereacea prelungire de bord o gasesti pe modele mai dotate. se vindea la un moment dat cu 20-30 lei.
sanse slabe sa-l ai activat din fabrica, dar poti fi optimist :)
Vreau a stiu daca se demonteaza bordul, e loc ca pe peretele antifoc(dintre habitaclu si motor) sa se puna folii STP sau dynamat?
RăspundețiȘtergereeste loc
RăspundețiȘtergereN-as baga fononimul ala in spatele bordului. Mi se pare prea inflamabil, daca se incalzeste vreun cablu, sau un scurt ia foc toata masina.
RăspundețiȘtergereavand in vedere ca deja ai fonomin pus acolo din fabrica, da, e un risc
RăspundețiȘtergereDraga prietene, pe viitor interventiile la instalatia electrica, sa le faci demontand prima data borna de la MINUS ( - )
RăspundețiȘtergereTrebuie sa ai grija mare cand manevrezi cheia care este pe borna +, cu atat metal legat la masa in jurul ei.
Deci... prima data borna - !!
Cu stima
eu am tot timpul grija, foarte mare grija, deci chiar nu conteaza care borna o scot prima data.
RăspundețiȘtergeremai grav e ca pun cate o cheie pe baterie si ating bornele, aia e nasol :))
Salutare,
RăspundețiȘtergereVa rog frumos sa-mi divulgati secretul privind inlocuirea airbag-ului pasager fara a demonta plansa de bord!
Va multumesc!
cauti un pitic mic si-l indesi sub bord. da-i si o lanterna sa vada ce face.
RăspundețiȘtergeresau stai cu mainile in apa cateva ore ca sa se inmoaie bine, dupa care tregi de ele sa se intinda ca sa fie suficient de lungi sa ajungi la piulitele din spate.
sunt 4 piulite si folosesti o cheie de 10. nu este un secret, nu ai loc de manevra si vizibilitate
desfacand toate suruburile mai putin pe cel de la volan si tragand un pic de bord in fata intra mana si poti sa desfaci piulitele de la airbag pentru ca asa am reusit eu fara sa dau bordul jos...problema mai grava este ca sunt vreo 8-12 piulite de demontat si o pozitie incomoda de stat...ca sa nu mai vorbim de zgarieturile dupa mana care le faci din cauza bordului
Ștergerecat timp ti-a luat toata operatiunea? penca datul jos al bordului dureaza cam o ora :)
Ștergerepusul la loc inca o ora
Am o lista intreaga de modificari facute dupa tutorialele tale,dar la asa o chestie sincer nu m-as baga.O intrebare totusi:Am un benzinar de 1,4 daca pun izolatorul acela intre motor si peretele de foc reduc zgomotul in habitaclu sau nu se merita investitia?(Am gasit la dezmembrari "blana" aceea si nu stiu daca sa o cumpar...)
RăspundețiȘtergereda, chiar se simte diferenta. de preferat sa o pui si pe cea de pe capota. ambele nu costa mai mult de 80-100lei la dezmembrari
RăspundețiȘtergereUAU!Ce prompt esti! Multumesc de raspuns,pai pe izolatia de pe motor cere 80.
RăspundețiȘtergereGata m-am hotarat!Am inteles ca la benzinare difera de cele pe motorina,sunt si benzinare care au din fabrica acea izolatie?
doar 16V are izolatia ca si la diesel. si vezi ca la 80 lei doar cea de pe capota e jaf la drumul mare. mai cauta
RăspundețiȘtergerecompartimentul motor (zona din spatele filtrului de aer )izolat reduce fffff mult zgomotul...am izolat si eu cu pasla ca a ta si nu am f multumit..si am schimbat-o cu una mai groasa si rezultatele s fffff bune...(plafon,usi,podea sub bord fara sa l demontezpotrbagaj tot...si toutsi mai vine zgomot de undeva:1gaura de intrare aer in habitaclu,sub capota fix pe centru sub stergator(dar dak izolezi acolo pposibil probleme cu aburirea si 2pasajele rotilor vezi audi a8 mercedes etc....
RăspundețiȘtergerepe acea gaura intra aerul in habitacu, deci nu doar probleme cu dezaburirea ci si cu aerul proaspat :)
Ștergerecristi. mie mi s-a stricat motorasul de ventilatie interior. o sa trebuiasca sa scot tot bordul sa am acces la aeroterma? :( ms
RăspundețiȘtergeresau faci pe David Copperfield si scoti tot blocul de aerisire fara sa dai jos bordul :P
ȘtergereSalut Cris,
RăspundețiȘtergereAm avut si eu problema cu usa torpedoului care deformata fiind nu actiona intrerupatorul, lumina in interior fiind astfel aprinsa permanent.Am incercat indreptarea ei prin diverse metode dar fara succes, in timp revenind la pozitia initiala adica intredeschisa. Problema am rezolvat-o, doar dupa ce m-am uitat la usa unui Logan ce nu avea aceasta problema. Si ce am constatat?Ca usiimele ii lipsea un tampon micut de cauciuc (forma e ca o mica ciuperca cu diametru de 3-4 mm, la fel ca tampoanele puse la partea superioara a usitei)prin intermediul caruia usita actiona intrerupatorul, desi exista orificiul in care se introducea piciorusul tamponului. Nu stiu de ce nu era tamponul (poate ca l-am agatat involuntar cu ceva si l-am pierdut sau l-au facut disparut prin service-uri) dar dupa ce am facut rost de altul si l-am montat nu am mai avut problema cu lumina aprinsa in torpedo.
PS Raspunsul e pentru problema expusa pe 7 iulie
Salut Cristi,mocheta aceea de la pedalier(partea a doua min.1,40)se poate monta numai daca desfac bordul sau nu e nevoie? Vreau sa-mi montez si eu impreuna cu peretele de foc poate mai diminueaza zgomotul de la motor.
RăspundețiȘtergeree prinsa cu un bradulet de UCH, cu 3 braduleti de bord si inaca un bradulet de o intaritura pe consola. ii scoti si ramai cu mocheta in mana
ȘtergereSalut, am citit toate comentariile,cineva spunea ca a schimbat radiatorul de la aeroterma in 30 de minute, dar nu a dat foarte multe detalii,doar ca a desfacut consola centrala,oare se poate face asta fara a demonta tot bordul? La mine nu mai baga decat foarte putina caldura,am schimbat termostat, furtunul care intra este mai fierbinte iar cel de la iesire mai putin.
RăspundețiȘtergeregarantat trebuie si bordul dat jos
ȘtergereAm vazut ca la demontarea bordului ai folosit un T20 care a separat cele 2 parti care imbraca volanul.Din pacate ,nu reusesc sa gasesc cele doua suruburi sub volan,posibil sa fie acoperite de plastic din turnarea modelelor.Nu-mi merge pompa ptr. parbriz,desi mororul pompei este bun.Vreau sa demontez maneta de comanda,si după aia să,verific circuitul
RăspundețiȘtergerenu exista, suruburile sunt acolo obligatoriu, insista. daca tot nu le gasesti, insisti mai mult, pana le gasesti :)
ȘtergereNu era mai usor atunci cand ai scos volanu sa lasi putin infiletat surubul?
RăspundețiȘtergereba :D
Ștergereda-i mintea romanului de pe urma :D
vreau sa te intreb daca stii daca bordul de pe logan faza 2 se potriveste pe faza 1 felicitari cu tot ce faci te respect
RăspundețiȘtergereda, potriveste
Ștergerezici ca esti rembo si loganu:)))
RăspundețiȘtergeresal. cat timp ti-a luat lucrarea? si te rog sa imi spui daca este singura solutie sa ajung la vaporizator. ms
RăspundețiȘtergeretotal 8 ore, dar eu am izolat fonic si am demontat si ce nu era necesar.
Ștergerea doua oara mi-a luat sub 3 ore demontat/montat
daca tai ca sa imi pun filtru polen asa avea acces la vaporizator sa il crat un pic?
RăspundețiȘtergereeu zic ca nu mai ai freon, nu din cauza vaporizatorului infundat.
Ștergereda, daca tai acel plastic pentru filtrul d epolen, ai acces la vaporizator si se vede bine daca este infundat
ms.freon am bagat acum cateva zile. adevarul este ca in general nu prea am fost multumit de cum imi raceste. ar mai putea fi cu probleme acea butelie de pe radiator?(filtru uscator parca)
RăspundețiȘtergereposibil, n-am idee
Ștergerecum pot curata caloriferul si vaporizatorul ?
RăspundețiȘtergerenu mai baga de loc aer , cineva mi-a spus ca acestea sunt infundate de praf si frunze si necesita curatare
trebuie dat bordul jos?
Cauta tutorialul cu montatul filtrului de polen in habitaclu. Trebuie sa decupezi acel plastic si ai acces la locul unde se aduna frunze si alte mizerii, adica lipite de vaporizator.
Ștergereprin gaura de la filtru de polen nu faci nimic... Am dat aeroterma jos si am curatat-o ff bine . Vaporizatorul era infundat total si a necesitat spalare si mult aer cu presiune Acum e ok
ȘtergereSalut! Nu gasesc pe uide ai specificat, ce material ai folosit la insonorizarea podelei, plafonului si portbagajului? Este mai bun ca alubandulcombinat cu fonomin?
RăspundețiȘtergereMultam fain!
pe vremea cand am izolat eu masina, n-am gasit fonomin. acum as folosi fonomin
Ștergeree ok doua straturi de aluband si vreo 2-3 straturi de fonomin de 0.6cm pe podea?
Ștergereplus pe plafon(pe interior, categoric), 2-3 straturi de fonomin?
in usi aluband(nu pe toata suprafata), izolat cu folie gaurile de acces si apoi un strat de fonomin+fetele usilor captusite cu fonomin pe partea interioara.
ce zici iese treaba buna sau exagerez?
Deci tu chiar vrei sa faci meserias. Bun, deja trecem la materiale mai hardcore. Da-mi un mail crististreulea la gmail.com si iti explic pe acolo ce si cum, altfel scriu kilometric pe aici
Ștergerestii cele 97 pagini de pe daciaclub.ro? le-am citit acum 2 zile (in 2 zile). iti trimit email.Multam fain!
ȘtergereSalut,cum ai procedat cand ai pus volanul la loc?
RăspundețiȘtergereAi inpins volanul pe ax sau ai infiletat surubul? A intrat greu?
Intreb pentru ca eu dupa asamblare am volanul orientat spre stanga cand merg drept si masina trage dreapta.Ceva nu am facut bine dar nu-mi dau seama ce, vorba aia: mi-am futut directia.
am vorbit si la telefon. faptul ca ai dat jos volanul nu are cum sa deregleze directia, problema este total din alta parte
ȘtergereAi avut dreptate Cristi, mersi inca o data, Viorel L.C.Medias
RăspundețiȘtergerebuna ziua.
RăspundețiȘtergereeste adevarat ca la logan diesel nu se poate da motorul jos de pe masina separat de cutie?asa m-a informat un mecanic .ca trebuie dat jos tot cadrul masinii
nu cunosc aceste detalii, prea tehnic pentru mine :)
ȘtergereMuchas gracias desde Venezuela, este fue el único vídeo que pude conseguir y es que realmente estuve buscando. que buen vídeo, realmente las imágenes hablan mas que mil palabras. saludos
RăspundețiȘtergereSalut, ai cumva rezistenta de incalzire in aeroterma? Vreau sa montez si tare curios cam pe unde vin firele, cablajul.
RăspundețiȘtergerehttps://picasaweb.google.com/104072069706870899482/IncalzitorAeroterma
ȘtergereAm reusit sa montez, acum urmeaza firele unde vin legate. Am cumparat de la dezmembrari radiator cu mufa la care doar din mufa cu cca.10cm fire le are. Au taiat baietii.
RăspundețiȘtergereCitesc acum desenul vad ca firele 2 si 4 vin pe masa. Firul 5 cu 1 intra intr-un releu. Ce bine ar fii daca ai avea niste poze cu releul si cam pe unde vin cablajele. :-) Multumesc de fotografii.
Relee 1068 si 1067 astea unde sunt amplasate sub bord pt. incalzirea radiatorului electric? Am gasit releeul 983 care e legat la 597-2 siguranta F2=30A Injection ECU supply Relay care comanda cele doua 1068 si 1067 relee 597-4 siguranta F1=80A. Mersi Rudi
RăspundețiȘtergerehabar n-am ce-ai scris tu acolo in acea chineza :))
ȘtergereTe cred, azi dimineata cand citeam era si pt.mine :-)). Eram cu gandurile in desen cu conectarile. In mufa radiator electric cele cinci fire patru negre si un alb care sunt numerotate de la 1-5. Firele de la piciorasul 2 si 4 e pus la masa. Iar firul 1 si 5 care tot negre is, sunt legat la un releu, in desen schematic apare "1068"-releeu, iar firul alb nr.3 merge tot la un relée "1067". Al treilea relée care comanda cele doua relee se afla in Cutia de Siguranta Motor&Relee Nr."983". Inca nu am aflat firele de la UCEinjectie care is firele. Din desen arata ca vin pe la "D2 si C2" nu prea imi zice nimic. Eu am benzinar 16.16V si vreau sa fac cum e din fabrica la cele ECU Diesel. In rest mii de scuze ca nu m-am pronuntat cum trebuie :-) Rudi
RăspundețiȘtergereSalut CRiS am un logan 1.4 2007 si problema este ca dupa o vizita la spalatorie baietii de acolo au dat cu ceva solutii de bord si vopseaua de pe capacul airbag-ului (ca e vopsit,plasticul fiind negru....solutia renault pt a fi la fel ca bordul) sa facut lipicioasa si se duce foarte usor. problema mea este ca nu stiu cum sa dau jos acest capac si daca se da jos doar el pt a-l revopsii. multumesc anticipat si astept un sfat inainte de a ma apuca de treaba.
RăspundețiȘtergeremai scrie acelasi lucru in doua locuri si te ignor :)
Ștergerein principiu m-as duce peste ei, la spalatorie, si as cere cei 350lei pentru un nou airbag http://www.okazii.ro/accesorii-auto/airbag-auto/airbag-dacia-logan--a120005614
ca sa te deprim, ai nimerit la tutorialul potrivit, trebuie dat jos bordul :(
aici gasesti cateva poze cu airbag-ul din spate, sunt suruburi la care nu ai cum sa ajungi fara sa dai jos bordul https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/IzolatInteriorBord
eu detin un opel astra f , acum 2 ani am executat aceeasi lucrare dar in loc de "fonomin" am folosit folie pentru parchet(4 sau 5 mm) si antifon , sunt foarte multumit de rezultat. Am izolat tot interiorul masinii pana la nivelul tetierei scaunului.
RăspundețiȘtergereBuna ziua, am o mare rugaminte, zilele trecute am schimbat tot ambreiajul la logan-ul meu dci, iar dupa montarea tuturor componentelor mi-a ramas aprins martorul de airbag sofer. Am desfacut de pe volan airbag-ul, i-am scos si mufa, dar chiar si cu mufa scoasa, tot ramane aprins. Sunt sigur ca mecanicii au atins vreo mufa din interiorul compartimentului motor, dar eu nu stiu unde sunt mufele astea. Daca poti sa-mi spui traseul de la volan la bara din fata a circuitului, poate gasesc problema, ti-as fi recunoscator. Multumesc
RăspundețiȘtergeredin pacate nu te pot ajuta cu problema asta :(
ȘtergereMultumesc pentru raspunsul rapid. Daca auzi pe cineva cu o problema asemanatoare, te rog nu ezita sa o postezi.
Ștergerespune-mi te rog frumos cu ce ai lipit...vad ca la ai folosit si soricei...dupa cate vad mai bine e ceva silicon.....dar de care?multumesc frumos pt noi cei cu logan esti cel putin nr1
RăspundețiȘtergeream lipit cu prenadez pe bord. pe bara rotunda am folosit doar soricei. n-am folosit deloc silicon
Ștergeresall am si eu o mare problema am fost cu masina la spalatorie si cei de acolo mi-au dat oglinda (ph2) dreapta peste cap...adica eu am oglinzi manuale si cand dau de "tumburucul" ala sa o reglez nu merge dau de ea spre stanga si revine la pozitia ei initiala (vad in oglinda satelitul:) ) mai poate fi reparata sau sa imi iau alta ms anticipat
RăspundețiȘtergerea sarit de pe pozitie un arc. doar daca o demontezi si vezi cum este acolo. nu este usor de pus la loc, dar nici imposibil.
Ștergereda ai dreptate am vazut pe acolo niste arcuri chiar 3 dar zic sa nu sparg geamul de la oglinda...desfacere geamului se face tot ca la ph1 ca am vazut la tn in tutorial si plus ca e nevoie sa dau jos si panoul nu? ms si bafta la tutoriale cat mai multe!
Ștergereda, euzic ca cel maiok e sa o scoti afara de pe usa
ȘtergereSalut,am o problema...
RăspundețiȘtergereAm pe logan radio CD ul din dotare...si de ceva vreme face figuri...se opreste in mers degeaba...porneste iar...ai idee,este de la el,sau vreo mufa ceva?
posibil. scoate-l afara si curata putin contactele de la mufe. desi ma indoiesc ca e de acolo
ȘtergereSalut,de ceva vreme am vazut ca radio cd ul si ventilatorul(care baga aer in masina) fac figuri...radio cd ul se opreste,porneste singur...iar ventilatorul ba merge...ba nu...ai idee de la ce este? :(
RăspundețiȘtergereun contact imperfect pe undeva. recomand urgent un electrician, de la chestii de genul asta ia foc masina
ȘtergereSalut Cristi. Doresc sa ma apuc sa demontez bordul pentru a-l izola si a scapa de zgomote. Pana la urma, dupa spusele tale "Ca şi sfat, scoate mufa de la Airbag după 10-15 minute de la scoaterea bornei de pe baterie, în acest fel scapi de problema cu eroarea de Airbag din UCH", daca iti urmez sfatul nu o sa am probleme cu airbagurile. Adica vor functiona in caz de incidente.
RăspundețiȘtergereeu asa am facut. am dat jos bordul d evreo 3 ori, volanul l-am scos de vreo 6-7 ori si nu am avut nici o eroare de airbag
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereTot respectul pentru ce faci.Am si eu o dambla si vreau ca in interiorul bordului sa montez un ecran cu miscare pentru Dvd.Nu am reusit sa imi dau seama daca este loc sa imi bag toate tiganiile intre gura de ventilatie de la parbriz si consola centrala.
Mentionez ca tot acolo trebuie sa bag si sistemul care imi ridica ecranul in sus sa iasa din bord.Crezi ca ma pti ajuta cu o cota aproximativa a acestui spatiu?
fix la mijloc nu ai loc, nu ai cum, acolo este consola de ventilatie. in dreapta ai airbag-ul si acolo ar fi o idee de loc.
ȘtergereMersi frumos pentru raspuns.Nu am nevoie decat de doi centimetri pe orizontal si 30 cm pe vertical dar in linie dreapta
ȘtergereTeoretic in partea dreapta ar trebuii sa am loc ca nu ma incurca decat tubulatura de la gura de ventilatie.Corect?
Ștergeresi un airbag, dar ala nu conteaza :)
Ștergerela fiecare viraj (atit spre stinga cit si pe dreapta) se aude din bord (din zona torpedoului) un zgomot ca si cum o moneda aluneca pe o placa de plastic.
RăspundețiȘtergeream verificat atent torpedoul, am desfacut usa torpedoului (dublura, cele 7 suruburi), nu este nimic acolo.
Oare unde mai este in bord o suprafata dreapta unde ar putea sa culiseze moneda (sau surub, piulita, pietricica etc.)
aveti vreo ideie ?
orice sugestie e binevenita . multumesc
in bord nu mai are unde sa alunece ceva. cel mai probabil ai in blocul de aerisire, ceva cazut prin gaurile de aerisire
Ștergerece intelegeti prin blocul de aerisire ? aeroterma ? aici ar fi o suplafata plana
Ștergerema refer la partea de sub bord care nu o vezi, tot blocul de aerisire. cel care iti da caldura, care livreaza aerul unde-i spui, unde este situat radiatorul de incalzire, vaporizatorul de la AC, aeroterma.
Ștergeredaca in partea de sus a portului prin acele gaurele ai scapat ceva, o moneda de exemplu, cine stie pe unde s-a dus si a dat de o suprafata plana.
dar ce-ti spun eu sunt povesti, pana nu aud efectiv, nu-mi dau seama ce si cum :(
am pus telefonul pe inregistrare pe podea sub blocul de aerisire si am facut la vreo 10km/h slalom pe sosea. aici ai iregistrarea:
Ștergerehttps://picasaweb.google.com/famkolumban/ZgomotLogan?authuser=0&feat=directlink
apropo; cind am pus telef am simtit ca partea de jos a blocului de incalzire era foarte cald( cu caldura, AC si ventilatorul oprite) . E ok ?
e normal sa fie cald in partea de jos :)
Ștergerepai cand spuneam sa aud, voiam sa spun sa fiu langa el sa aud, asa din inregistrare... :)
daca sunt acolo, posibil sa identific exact locatia de unde vine.
Am o idei timpita. Vreau sa dau o gaura de 2mm (virful burghiului sa iasa din mandrina numai 2mm ca sa nu cumva sa gauresc ceva prin interior)
Ștergerela 3mm de la baza blocului de aerisire prin care sa injectez aracet sperind ca moneda se va lipi, apoi sa astup gaurica cu silicon
Cum ti se pare ideea ? Ce riscuri presupune acest lucru ?
sunt vreo 3 daca nu chiar 4 incaperi in blocul de aerisire... n-am idee ce-ar iesi daca bagi aracet.
ȘtergereMultumesc pt raspunsul promt. o sa incerc ( in weekend) sa injectez aracet in camera cea mai de jos, poate am noroc . va tin la curent
Ștergeream injectat aracetul . nu are efect :((
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereAm un Cd player (nu e cel original) ce nu vrea sa iasa din bord. Cred ca are unul din acei pini de pe carcasa de metal care este ridicat si loveste marginea bordului.. ( iese un pic iar apoi oricat ai trage de el nu mai vrea).
Aveti vreo idee de cum as putea sa il scot????
Am scos consola dar nu am gasit niciun locas care sa comunice cu compartimentul din bord in care este playerul.. :(
nu exista player care sa blocheze in partea de sus. probabil te referi la rama de metal care se fixeaza in locasul playerului, dupa care bagi playerul si se fixeaza in ea. cand scoti afara playerul, trebuie sa iasa doar si numai playerul, nu deodata cu acea rama. ca sa scoti playerul afara si sa ramana acea rama pe bord, trebuie sa folosesti cele doua cheite primite la player, care se baga pe lateral si detaseaza playerul de acea rama.
ȘtergereMultumesc!!
ȘtergereAm reusit. O zi buna !
Te salut Cris! Multumita tutorialelor tale, am reusit in mare masura sa mi izolez fonic Loganul, dar de la o vreme ma sacaie teribil greierasii aflati in bord, lateral dreapta. Mai precis vibreaza comutatorul airbagului! Am incercat sa mi strecor mana pe langa cutia torpedoului si lateralul bordului, sa-mi dau seama ce este destrans, dar e o misiune imposibila, iar sa scot bordul, la abilitatile mele tehnice este exclus! Daca ai o sugestie cum as putea strange, fixa, elimina vibratia acelui comutator, o posibilitate rezonabila de a ajunge la el in ciuda locului foarte stramt, iti sunt recunoscator, ca de altfel pentru toate sfaturile tehnice de care m-am folosit adeseori! Mircea.
RăspundețiȘtergerepoti pune mastic ca sa-l imobilizezi, cam ce am folosit eu aici http://www.tutorialelogan.ro/2014/03/aplicat-mastic-etansare-fete-de-usi.html
ȘtergereIti multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ai raspuns!
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereIn cat timp ai dat bordul jos ?
neimportant cat a durat atunci, a fost enorm. acum dureaza cam 30 minute sa-l dau jos.
Ștergeredaca-l dai jos pentru prima data si te uiti la tutorial, iti ia 45 minute, cel mult
Salut Cristi.Fonominul pe care l-ai puspe peretele de foc cu ce l-ai lipit sa stea acolo?mersi.
RăspundețiȘtergeresalut, prenadez
ȘtergereSalut Cristi. As vrea sa trag un cablu de incarcare pentru telefon prin gura de ventilatie din dreapta volanului si sa il scot pe sub consola centrala unde am montat un USB socket. Imi poti spune daca pot face chestia asta? Adica am pe unde sa scot cablul din gura de ventilatie si sa il aduc in jos? Mersi! Cipri.
RăspundețiȘtergereSalut, doar dacă dai gauri ca să treci acel cablu prin tubulatura de ventilație.
ȘtergereAșa nativ fără complicații mă îndoiesc că este posibil
Buna. Mi-au pocnit airbagurile si vreau sa le schimb. Problema e ca am auzit ca pentru a-l schimba pe cel din dreapta, trebuie sa demontez bordul. Se poate face si altfel, fara sa dau jos tot?
RăspundețiȘtergereCeau Anca, dacă este Logan faza 1, mâini subțiri și puțină dexteritate, se poate schimba și fără să dai jos bordul. Greu, dar posibil. Din punctul meu de vedere este mai simplu sa demontez bordul și să schimbi airbagul.
ȘtergereLa Logan faza 2 doar dacă dai jos bordul.
Salut Cristi. Pe unde ar putea sa se infiltreze apa pentru a curge pe sub bord? In partea dreapta față am gasit ud zilele trecute asa ca am desfăcut toată izolatia de acolo si am lasat desfăcut sa se usuce. Aseară a plouat asa ca am avut prilejul să constat că apa vine de undeva de sus din dreapta, se scurge pe tabla si ajunge pe podea. Parbrizul nu este schimbat asa ca exclud ca pe acolo sa fie problema. Astept opinii din partea ta fiindca ai desfăcut bordul si ai vazut cum este pe acolo. Nu stiu daca prin zona aia este vreun dop din ala de plastic negru sau ceva pe la care se poate infiltra apa. Pe la aeroterma nu vine fiindca este ud doar in partea dreapta chiar la "oala" de la roata . Multumesc!
RăspundețiȘtergeresalut, este apa din sistemul de racire sau condensul de la aerul conditionat.
Ștergeredar cand spui ca ploua, logica imi spune ca ai scurgerile din usa infundate apa se aduna si curge inauntru.
saaaau, ai infundate scurgerile din compartimentul mecanismului de la stergatoare.
alte gauri nu stiu sa fie pe acolo
Salut cristi!
RăspundețiȘtergerePoate stii deja ...rezultatele muncii tale se pot masura acum.
poti folosi o aplicatie de pe magazin play pentru a masura nivelul de zgomot din masina si eventual sa l compari cu alta neantifonata sau cu datele din CIV ul masinii.
Sper ca ti am fost de folos.si tu ne ai fost noua!
Salut, testat cu vreo 4-5 aplicații, zero diferențe.
ȘtergereTelefonul are atenuator de zgomot de fond, motivul pentru care au ieșit toate la fel, bănuiesc. Zic asta deoarece diferențele sunt enorme înainte și după(cu urechea).
Măsurarea trebuia făcută cu un microfon profesional sau ceva de genul. Nu mă pricep la așa ceva
Am o rugaminte, pentru a schimba vaporizatorul ac trebuie dat tot bordul jos?
RăspundețiȘtergereSalut, am înțeles că nu ar trebui dat jos, dar nu știu ce implica treaba asta
ȘtergereSalut! Ai incercat cumva sa pui mocheta la pasajele de la roti sau se poate pune? Din ce am inteles si aceea ar insonoriza
RăspundețiȘtergeresalut, nu am inteles la care pasaje te referi, locatia mai exact
ȘtergereIn zona unde se monteaza roata, unii le spun oale, la masinile mai scumpe de exemplu la octavia au o mocheta si nu se vede niciun metal sau plastic.
RăspundețiȘtergeream inteles acum la ce mocheta te referi. nu, evident ca n-am incercat asa ceva, nu exista pentru logan
ȘtergereMa gandesc ca zgomotul anvelopei de la rulare este diminuat de acea mocheta
RăspundețiȘtergeresi da, clar, sunetul chiar este diminuat considerabil. ma gandeam si eu la cum as putea sa pun asa ceva la mine si din pacate, nu am cum
ȘtergereStii cumva unde pot gasi mocheta din aceea? Poate reusesc sa decupez si sa o lipesc cu un silicon de exterior sau nu stiu ce ar fi mai bun sa reziste la proiectiile de pietre si noroi
RăspundețiȘtergerenu exista de cumparat "mocheta din aceea". doar daca cauti prin magazin ceva mocheta de 2mm si cumva reusesti sa o fixezi pe masina.
Ștergerealternativa este sa cauti prin dezmembrari mocheta gata modelata de pe vreo masina.
in cazul meu, am roti pe 16" si deja cauciucul atinge usor in carenajul din plastic, exclus sa mai pun si o mocheta.
de altfel, mocheta aia ar trebui sa o prinzi pe carenajul din plastic ceea ce duce la ingreunarea lui si sunt sanse sa se deformeze in timp.
n-am idee ce adeziv ar face o aderenta atat de buna intre acea mocheta si carenajul idn plastic incat sa reziste la frig, apa, inghet si caldura
Salut. Cand ai izolat peretele de foc, observ ca ai scos tot complexul acela de aerisire ("blocul de plastic" care contine radiatorul de incalzire si vaporizatorul). Intrebarea mea este (daca ti mai aduci aminte): sa scot acest "bloc" trebuie doar sa deconectez tevile in care sunt prinse radiatorul si vaporizatorul sau mai este prins in ceva cleme sau suruburi?
RăspundețiȘtergereSalut, blocul de aerisire este fixat în 2 șuruburi pe bara metalică transversală.
ȘtergereDe el mai sunt atașate furtunele de la sistemul de încălzire și conductele de aer conditionat.
Jos are doar un pinten de ghidaj.
Super.. Multumesc mult.
ȘtergereSi inca o intrebare ar mai fi 😁. Cum scoti freonul din instalatia AC sa poti deconecta acele tevi care intra in vaporizator? Ma gandesc ca e sub presiune freonul si ar fi niste pasi de urmat..
ȘtergereSlăbești vreun șurub și când nu se mai aude pssss, ești ok :)
ȘtergereMersi mult pt ajutor
ȘtergereSalut, sint Viorel. Nu am folosit loganul vreo 2 saptamini, iar acum ventilatorul functioneaza doar pe treapta 4. Ai vreo idee ce ar putea fi? Multumesc.
RăspundețiȘtergeresalut, https://photos.app.goo.gl/BxbBKVpazQo7f2d1A
Ștergererezistenta aia este arsa
https://youtu.be/EkbahkfHR4I
RăspundețiȘtergereSalut cris, vreo idee ce sa i fac la bord? As prefera sa nu demontez...
Salut, încerci să stângi șuruburile de fixare. Sau te obișnuiești cu ideea...
Ștergere