Eu am făcut doar o inspecţie de rutină, sabotii se schimbă destul de rar, eu aproximez undeva pe la 80-100.000km. De precizat că eu nu am ABS, deci cei cu ABS precis au ceva în plus peacolo.
De pe www.daciashop.ro poti achizitiona sabotii potriviti pentru masina ta.
O atenţie deosebită să acordaţi la minutul 3:12, pe film am spus că respectivul sistem e foarte ok conceput şi se strânge singur în momentul frânării, FOARTE greşit! Se strânge ea puţin dar deloc suficient. Încearcă să păstrezi poziţia acelei piuliţe, ba chiar încearcă să o mai strângi atât cât îţi permite punerea tamburului la loc.
Deşi unii din voi o să râdeţi, nici nu vă da-ţi seama câţi sunt cei care nu ştiu să execute această operaţie simplă. Mai rău e de ei când sunt pe drum şi nu mai au baterie la laptop :D.
Din câte am observat, de multe ori scoaterea semnalizării de pe aripă e un adevărat chin! Încerci din partea de sus, mai încerci din partea de jos, mai tragi şi cu mâna ca sa-l ajuţi...
si asta ar fi alternativa pentru scos si schimbat acel bec
Nu pot să spun că izolarea bordului a dus la o schimbare semnificativă a sunetului în habitaclu, dar în combinaţie cu izolarea uşilor, a podului pedalier şi a portbagajului, diferenţa este semnificativă.
De exemplu, înainte de izolare la 100km/h trebuia să ridic tonul când vorbeam cu persoana de lângă mine, nu şi acum. Nu-mi dau seama daca e diesel sau benzinar la acea viteză de 100km/h. Lucrurile se schimbă pe la 120km/h, aici deja intervin forţele de frecare cu aerul, aerodinamica... zgomotul de afară se aude detul de tare în interior, destul cât să ridic tonul când vorbescu persoana din dreapta, sau când vorbesc la telefon. Dar eu privesc partea pozitivă aici, am căştigat 20km/h în plus când merg la drum lung. Eu nefiind vitezoman, 100-120km/h e suficient pentru mine.
Ca şi sfat, scoate mufa de la Airbag după 10-15 minute de la scoaterea bornei de pe baterie, în acest fel scapi de problema cu eroarea de Airbag din UCH.
Partea întâi
Dacă tot am izolat fonic podul pedalier, a venit şi rândul uşilor. tutorialul cuprinde demontare-montare a feţelor de uşi, materialele folosite şi cum am izolat eu.
Am fost mereu întrebat dacă a meritat să fac izolarea fonică, acum după 6 luni pot să spun că diferenţa este enormă. După ce m-am obişnuit cu maşina izolată, în mers şi închiderea uşilor, de câte ori mă urc intr-un Logan neizolat mă minunez de enorma diferenţă de sunet.
Intre timp au aparut mai multe produse pe piata in materie de izolatie fonica. Unele mai scumpe, altele mai ieftine. Pe www.daciashop.ro am gasit un produs raport calitate/pret de neegalat! Daca as fi pus in situatia de a izola fonic din nou masina mea, aceasta ar fi solutia aleasa de mine.
Mai jos, sub cele 2 tutoriale, am pus încă 2 filme, unul cu impresii de după izolare şi unul cu probleme apărute ulterior.
Partea întâi
Partea a doua
După cum spuneam, meriă să-ţi izolezi fonic maşina?
Problemele apărute ulterior. Am văzut o dungă de smoală pe geam, lucru care sigur nu este bun. Am dat geamul jos şi a rămas o palmă afară, nu a mers nici mai jos şi chiar foarte greu înapoi sus.
Partea bună e că am descoperit din ce cauză a apărut problema, de atunci aluband-ul este la locul lui şi n-am mai avut surprize, nici chiar în zilele de 37 grade la umbră, zile în care maşina a stat afară în soare minim 8 ore pe zi.
o noua problema si asta dupa mai bine de un an de zile. aceasi greseala, lipsa de contact 100% cu tabla. au ramas bule de aer si in timp s-a dezlipit.
Dacă ai idei şi trebuie să demontezi ceva din interiorul unui Logan, aici ai un ghid destul de explicit, zic eu. Motivul meu a fost izolarea fonică şi termică.
Am demontat scaunele, plafonul, banchetele, ornamentele de pe stâlpi, chedere, în principiu cam tot interiorul.
Partea întâi
Partea a doua
iar aici acesasta prindere e criminal de demontat, prima data m-am chinuit jumatate de ora si la final l-am rupt. la al doilea cam stiam ce am de facut si m-am chinuit doar 20 minute.
in felul cum iti arat in acest clip, dureaza 1 minut.
Am gasit acesti suporti la pretul de 9 lei bucata si de origine, chiar nu merita sa te chinui cu recuperatul lor
Ca sa scoti volanul fara riscul de a rupe panglica, trebuie doar sa slabesti surubul cateva spire dupa care tragi de volan. In momentul in care volanul scapa de pe pozitie, se opreste in acel surub.
Timp aproximativ de lucru 30 minute. Ca şi scule ai nevoie de cric, cheie de roţi, o cheie fixă de 17 şi una de 13. Treaba este murdară, deci mănuşile sunt binevenite. Tot de precizat este si faptul că cele 2 şuruburi care se destrâng ar trebui înlocuite. În cutia cu plăcuţe Bosch erau si 4 şuruburi pentru schimbat. Vorba aia "cu frâna nu te joci!".
Preturi si placute de frana gasiti pe www.daciashop.ro
In cazul in care ai dat jos suruburile de la etrieri si vrei sa le refolosesti, neaparat sa folosesti o solutie blocanta cum e Loctite 243! Il puteti achizitiona de pe site-ul Dacia Shop.ro.
Pe partea dreaptă e uşor, dacă n-ai conducte de climă. În schimb pe partea stângă e criminal! Dacă o să fi nevoit să faci schimbul unui bec şi e noapte afară, nu pot decât să te compătimesc.
Recomand sa folositi becuri de calitate H4, vezi pe www.daciashop.ro.
Revin cu un update, am filmat schimbarea becurilor cu farul scos afara, asa se vede mai bine
Nu ai nevoie de nici un fel de unealtă, sunt doar două piuliţe care se strâng/destrâng cu mâna, 2 cleme care ţin placa cu becuri iar becul se scoate prin înfiletare.
Dacă tot ai ajuns să scoţi placa cu becurile din triplă, pune putină vaselină pe contacte şi in mufa care intră în triplă. Se ştie că loganul are probleme la partea de contacte, becuri care pâlpâie aiurea prin bord şi asta din cauza unui contact imperfect a mufei de la triplă.
Subiectul de astazi e o bataie in directie, in special la franare.
Dupa schimbarea capetelor de bara, bataia era tot acolo, de fapt un super mecanic a schimbat fuzetele cu cateva zile inainte si nu a strans doua suruburi, o nimica toata.
Odata cu schimbarea capetelor de bara sa schimbati neaparat si piulita! Sansele sa nu stranga ai sa se strice filetul sunt foarte, foarte mari! Am patit-o pe cand schimbam la o alta masina.
Gasesti de cumparat cam peste tot, eu unul recomand capete de bara TRW sau Lemforder. Desi eu am folosit de la Moog :) George si-a schimbat capetele de bara vizionand acest tutorial. Cum nu avea o conexiune buna la internet, a fost destul de greu sa vada exact ce chei sunt necesare pentru aceasta operatiune. Asa ca a incropit o poza unde a notat toate dimensiunile de chei necesare
Si ca sa evitam taierea piulitei cu flexul, am experimentat 2 noi modalitati de a scoate cele doua piulite dar mai ales salvarea capatului de bara... care la mine erau praf dupa 93.600km.
Am cumpărat 4 arcuri Eibach şi un nou tutorial pentru montarea lor. Am filmat montarea lor doar pe faţă, spatele fiind foarte uşor de schimbat. Timp aproximativ de lucru o oră jumătate.
De precizat ca ar fi bine sa repozitionati bucse si chiar sa refaceti geometria rotilor dupa montajul noilor arcuri.
Poti comanda arcurile sport Eibach sau H&R de pe DaciaShop.ro
Nu am facut amorsarea telescoapelor. Nici nu stiam de asa ceva pana in acest moment. Amorsarea amortizoarelorpresupune comprimarea si decomprimarea completa de vre-o 10-12 ori, la fiecare amortizor in parte. Aceasta operatiune se face la amortizoarele bitbulare gaz-ulei pentru egalizarea presiunii intre supape.Am efectuat ulterior amorsarea acestor amortizoare si din cate am inteles, nu este prea tarziu, chiar daca a trecut o luna de cand sunt pe masina.Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat.
Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat.
Monroe recomanda amorsarea amortizoarelor pe ulei inainte de montare pe masina. Se poate vedea aici Manual Monroe la pagina 42.
Iar Cosmin Burcea a venit cu explicatia:
Explicatia comprimarii / ungerii amortizorului inainte de montare este urmatoarea:
- amortizoarele stand ceva timp in depozit sau magazin oringurile(garniturile) din interior se pot usca.
Comprimarea manuala se face pentru ungerea oringurilor, se face manual pentru a se exercita o forta mai mica in comparatie cu greutatea masinii.
Daca se monteaza pe masina fara a se fi facut ungerea exista riscul, datorita greutatii mari a masinii si a oringurilor uscate sa "scape" ulei si asa te alegi cu un amortizor nou, uzat prematur!
Pentru arcurile şi amortizoarele de pe spate doar am simulat că le schimb. Dar după cum spuneam, este foarte uşor, o singură perosoană face schimbul intr-o jumătate de oră.
Ca sa vedeti tutorialul dedicat schimbarii de telescoape pe spate, intrati aici "Schimbat telescoape spate"
De câte ori ţi s-a întâmplat să înjuri praful depus pe bord? Şi asta după nici o săptămână de când ai fost la spălătorie? Când te-ai urcat în maşină şi ai dat drumul la ventilator pe treapta 2-3 moment în care nu ştiai cum să te fereşti de frunzele care ieşeau de pe gurile de aerisire? Mie unul imi era groază de acel praf, drept urmare rămânea pe bord 3-4 luni până era de-a dreptul... pur şi simplu. Iar partea cu frunzele nu mai vreu să o comentez.
Am văzut pe www.loganclub.ro un topic legat de instalarea unui filtru de polen în habitaclu care te scapă de praful de pe bord si frunzele aruncate prin gurile de aerisire. Preţul e undeva la 30-60 lei, depinde de unde îl achiziţionezi.
Aşa că am achiziţionat un asemnea filtru de carbon şi l-am montat, motiv de un nou tutorial.
Se regasesc trei pentru acest filtru 7701062227 si 7701059997 sau codul de la MANN CU1829. Dar cum acest filtru deja nu mai este o problema de gasit, il poti cumpara de pe www.daciashop.ro Ca sa tai mai usor si sa nu risti sa ajungi la vaporizator, folosesti un cutter, lama scoasa 1 cm. Treci odata prin locatia unde vreai sa tai, mai mult ca sa formezi un mic sant. Mai treci odata prin acelasi loc dar de data asta apesi putintel mai tare. Cand vei trece a treia oara prin acelasi loc, merge foarte usor.
>
Cum aveam bordul demontat de pe masina, acum a fost momentul ideal sa va arat exact cum se introduce filtrul de polen in locasul lui. Totodata se poate vedea mai usor locatia si cum trebuie sa arate acea taietura.