Tiunig iextrem pe Logan

Cum să-ţi "tunezi "singur maşina. Aici poţi viziona câţiva paşi simpli de urmat şi maşina ta nu va mai fi la fel!

90 de comentarii:

  1. 4:02 aia e chiar plinta de parchet?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. da, plastic autentic :))
    modelat la flacara :D

    RăspundețiȘtergere
  3. nu am inteles faza aia cu nea` cu laptopu .. :)) ce facea ? ee ok masina ta ,o vinzi sau ramai cu ea toata viata ? :D eu unu as ramane ! dc nu o tunezi mai bn ? vreau sa ma bag sh eu in club .. eu sunt din dragasani .. cam departe e club si la valcea ?

    RăspundețiȘtergere
  4. nenea cu laptopul schimba softul, soft care imi dadaea 20 de cai in plus, dar cai reali :)
    e masina d efamilie, nu se pune problema de tunat.
    vezi si tu aici care oras e mai aproape de tine http://www.loganclub.ro/forum/calatorii_si_intalniri_membri-f10.html

    RăspundețiȘtergere
  5. auzi poti face un tutorial sa pui led la usa din fata jos ? pentru noapte ? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. si inca ceva mie nu imi mai merge boxa de la sofer din fata se aude dabia pe la "15" si abia se aude .. ce sa fac ?

    RăspundețiȘtergere
  7. si se aude cu intreruperi ..

    RăspundețiȘtergere
  8. nu ma pricep la instalatia electrica deloc, asta include leduri si boxele :(
    ar fi posibil ca o mufa din difuzor sa nu faca bine contact. desfaci boxa, scoti si bagi la loc piciorusele

    RăspundețiȘtergere
  9. am terminat eu de facut la o use, mi-a luat o zi intreaga .. am bagat ledul jos in spatiul ala gol "este acoperit cu un capac" am dus firul prin use ,dupa care l-am dus prin furtunul care leaga usa de .. "MASINA" ..am dat ceasurile jos l-am dus pe acolo l-am urcat pe la stalpul din fata .. l-am dus prin tavan la becul de sus ..am continuat cu el dupa firul de unde este legat firul de la becurile de sus unde duce la o mufa de unde am bagat acolo firul .. CAND DESCHID USA LEDUL SE APRINDE ..DACA LAS BECUL DE LA OGLINDA APRINS "pe mijloc", IAR DACA INCHID USA ACESTA SE STINGE DUPA O PERIOADA DE TIMP LA FEL CA SI BECURILE .. nu este mare filozofie iti trebuie multe fire si o banda izolatoare ..Din pacate cel mai mult timp iti ia sa dai jos partile de plastic "usa,stalpul,ceasurile" !! mai am de pus la usa din dreapta si termin :D :)

    RăspundețiȘtergere
  10. am vazut pe google imagini cu masina ta si am vazut k ai pus lumina jos pe stalpul care desparte cele doua usi,cum l-ai pus,de ce l-ai legat,de unde ?

    RăspundețiȘtergere
  11. http://good-times.webshots.com/photo/2784147310101255169NZdsYn

    RăspundețiȘtergere
  12. de la plafoniera am tras fire prin plafon pana la stalpii cu centurile, am coborat in jos pe stalp. am decupat plasticul si am bagat lampa.
    nu pot face un tutorial pe tema asta pentru ca nu vei gasi o lampa identica. daca era cu 5mm mai mare, nu incapea acolo.

    RăspundețiȘtergere
  13. eu am de la vechea masina am avut un renault si sunt la fel .. de ce le-ai legat firele alea?

    RăspundețiȘtergere
  14. am tras firele de la plafoniera, becurile de langa oglinda retrovizoare :)

    RăspundețiȘtergere
  15. le-ai legat de firele de la becurile de langa oglinda ?

    RăspundețiȘtergere
  16. da, de la mufa plafonierei de langa oglinda

    RăspundețiȘtergere
  17. eu vreau sa pun decat sus in mijloc in spatele banchetei ..

    RăspundețiȘtergere
  18. Am ras cu lacrimi! Faza cu copilul! Esti tare frate! Ti se invart bine "rotitele".

    RăspundețiȘtergere
  19. Pentru a obtine putere si mai multa poti sa-i adaugi si intercooler de pe modelele de 70 sau 85 cp(din cate am inteles,tu il ai pe cel de 65cp fara intercooler)

    RăspundețiȘtergere
  20. da, stiu, am acasa intercoolerul si ceva tubulatura. e in derulare proiectul :)

    RăspundețiȘtergere
  21. foarte tare tutorialul, la faza cu braduletii eram deja pe jos

    RăspundețiȘtergere
  22. Ai mai facut ceva cu intercooler-ul?

    RăspundețiȘtergere
  23. cateva poze si atat :))
    prea mult de munca si maim trebe sa bag bani pe care inca nu-i am :)

    RăspundețiȘtergere
  24. buna cristi. te rog sa ma ajuti cu ceva..am un logan ca al tau si pe la turbina la furtunul ala care ti-a crapat in filmulet imi pierde ulei cand turez mai tare.am schimbat si furtunul, degeaba.sper sa ai tu vre-o idee.multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  25. am uitat sa precizez..si turbina e noua :(

    RăspundețiȘtergere
  26. uleiul curge pe langa furtun sau prin furtun? daca pierde pe langa furtun, insemna ca nu ai strans colierul cum trebuie sau cand ai pus furtunul la loc, garnitura din interior nu e pe pozitia corespunzatoare.

    RăspundețiȘtergere
  27. curge ulei pe langa furtun iar colierul e strans.masina trage bn, nu scoate fum dar e normal sa fie ulei acolo? garnitura de la furtun e aia veche.nu ai idee unde as putea gasi una mai buna, sau sa fac din ceva..nu stiu ce sa fac sa o scot la capat..ms pentru raspuns si felicitari pentru tutorialele facute,se vede ca stii meserie

    RăspundețiȘtergere
  28. nu are voie sa curga pe langa furtun! daca curge ulei insemna ca iti scapa si presiune. ori e garnitura defecta ori ai pozitionat tu gresit.
    oricare ar fi treaba, rezolva cumva.
    nu e normal sa fie ulei acolo, ai zis ca turbina e noua, uleiul provine de la turbina si nu e normal. hai as aputin e ok, dar depinde si ce cantitate pierzi peacolo.

    RăspundețiȘtergere
  29. inseamna ca tre sa gasesc garnitura. curge foarte putin daca merg turat si se aude si turbina suierand.inseamna ca scapa si presiune sa inteleg..ms inca odata si scuze de deranj

    RăspundețiȘtergere
  30. scuze inca odata. nu stii unde sa gasesc garnitura aia mai mica de la furtun? cea veche e rupta,la magazin si dezmembrari nu gasesc,vine cu tot cu furtun si e destul de scump. te rog frumos sa ma ajuti cumva.

    RăspundețiȘtergere
  31. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  32. vezi, ti-am zis eu ca ceva nu e in regula acolo.
    da, stiu ca tot furtunul e scump. si chiar daca vrei sa il cumperi de la dezmembrari, tot nu o sa-ti vanda doar acea garnitura.
    eventual da-mi un mail si iti dau un numar de telefon al cuiva care e posibil sa te poata ajuta strict cu acea garnitura

    RăspundețiȘtergere
  33. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  34. sal cris...auzi cum ai facut sa scoata fum?..mai precis ce deregari ai facut??ca imi scoate si mie fum nu la fel de mult ca in video asta da scoate...am dat si o spira la westegate si sa stiu daca e de acolo sau de altundeva...

    RăspundețiȘtergere
  35. din wastegate am facut sa scoata fum, am pedalat la piulita aia pana a iesit suficient fum :))
    nu recomand sa faci asta :)

    RăspundețiȘtergere
  36. pai si de acolo imi scoate mie fum(wastgate)?ca la motor nu am nici o problema ca am pus-o pe teaster...

    RăspundețiȘtergere
  37. vai man, din ce mi-ai scris prima data nu se intelege ca tu ai aceasta problema si vrei sa scapi de fum.
    da-mi toate detaliile: motorizare, cati cai putere ai, cati km...
    de fapt urmareste acest tutorial, asta urma sa-ti raspund :))
    http://tutorialelogan.blogspot.com/2010/01/tuning-ieftin-la-logan-diesel.html

    RăspundețiȘtergere
  38. aaa pai..am 1.5 dci , 65 de cai , km 59000...an 2006...mai bine spus e exact ca al tau da numai ca al tau e din 2005...si ti-am mai spus am dat si o spira la westgate si nu stiu daca scoate de acolo fum ca nu mananca ulei nimic motoru e stas...si vreau sa stiu daca de la westgate scoate fum ca mecanicu' a zis ca e normal sa scoata...asa e?

    RăspundețiȘtergere
  39. tot nu-mi dai detalii exacte :)
    fum iti scoate cand mergi normal? sau doar daca o calci?
    daca o calci e normal. dar poti reduce din fum daca-i mai dai inca 2 spire, normal trebuie 3.
    wastegate-ul nu scoate fum, el doar regleaza presiunea in turbina. fumul nu trebuie sa fie de la ulei, e si de la motorina nearsa. daca nu e suficient aer in admisie, motorina nearsa o arunca pe evacuare sub forma de fum. prin reglarea tijei wastegate cresti presiunea in turbina, deci mai mult aer, mai putina motorina nearsa si rezultatul e mai putin fum.
    deci daca scoti fum la mers normal, 100% e ceva defect. fum scoti doar cand dai vlad :))

    RăspundețiȘtergere
  40. imi scoate fum doar cand o calc..de exemplu cand plec dupa loc scoate si cand sunt in mers si bag picioru in ea..o alta intrebare :D...daca mai dau 2 spire in total 3 la westgate poate sa imi plesneasca furtunu' ala??

    RăspundețiȘtergere
  41. aaa auzi...eu acum mi-am dat seama am dat o spira invers decat arata in video ala...presiunea oricum s-a marit in turbina ti-am spus ca am pus-o pe tester...din cauza asta sa scoata fum??

    RăspundețiȘtergere
  42. daca ai dat invers mi se cam idoaie ca ti-a crescut presiunea. stoc e 0.8bar, maxim 1bar.
    si da, din cauza aia scoate fum mult, iti deschide prea repede si nu intra aer suficient in motor.

    RăspundețiȘtergere
  43. pe tester arata 980 stock si acum 1020 cu o spira data invers...(nu scria bari sau altceva decat valorile alea)..

    RăspundețiȘtergere
  44. CRiS spunea...

    OMFG!!! folositi testerul si nu stiti sa-l cititi :((
    1000 insemna 1bar. 1bar e presiunea atmosferica, la relanti trebuie sa-ti arate 1000, adica turbina nu produce deloc presiune.
    in mers trebuie sa ajungi la 1800, aia insemna 0.8bar. cand o sa ajungi la 2000 insemna ca ai presiunea 1bar. adica ii dai treptele 1, 2 pana pe la 3000rpm si in treapta 3 pana pe la 4500rpm iti arata presiunea maxima. eventual ii dai si treapta 4 si o omori, dar nu e chiar necesar.
    deci pui testerul, pornesti masina si ii dai sa vezi, la relanti iti masoara adierea vantului.
    chiar si pe loc ECU simte ca nu e in sarcina si nu vezi presiunea maxima.

    RăspundețiȘtergere
  45. eu am pus-o pe tester la cineva...la un mecanic si ala mi-a spus valorile astea da nu mi-a explicat foarte detaliat...deci asa mi-a spus ala asa iti spun si eu tie.:|

    RăspundețiȘtergere
  46. vai pula lui, deci te-a convins ca ai 1bar presiune, chiar 1.02bar :))
    te-a pacalit man, te-a pacalit. sau mai degraba nu a stiut. asa-i ca nu te-a pus nici sa accelerezi? a testat pe loc fara sa accelerezi?

    RăspundețiȘtergere
  47. ba da am accelerat pe loc pana la vreo 2000 ...

    RăspundețiȘtergere
  48. man, sa mor daca nu esti cea mai incoerenta persoana pe care incerc sa o ajut! nu te supara dar chiar sunt confuz si nu stiu ce sa-ti zic.
    nu-mi spui toate detaliile si eu incerc sa le ghicesc. acum imi spui ca i-ai dat pana la 2000... 2000 ce? 2000rpm sau 2000mbar(afisarea pe tester)?
    la inceput zici 980 si 1020 iar acum imi spui 2000... jur ca nu stiu ce sa inteleg.
    deci totusi pe loc i-ai dat pedala si ti-a afisat pe tester 2000mbar, deci ai presiunea de 1bar in turbina. stoc vine la 0.8 - 1bar, depinde de Gheorghe de la uzina care a reglat tija wastegate cand a asamblat masina/motorul.
    deci ai presiune in turbin,a insemna ca masina iti merge normal. ai cumva resoftare? esti stoc?
    furtunul nu-l vei sparge si asta pentru ca tu nu vei face timp de 30 minute 0-100-frana-0-100frana-0-100-frana cum am facut eu. s-a supraincalzit totul, afara era o caldura monstru si toate astea combinate... poc.

    RăspundețiȘtergere
  49. 2000 rpm...hai imi bag pla in ea de masina vrea sa scoata fum sa soata....faza cu westgate cu 3 spire m-am mai uitat si pe logan club si au mai zis si aia ca au spart furtunu' si nu am resoftare acum nu stiu ce sa mai cred...sa ii cred pe aia sau pe tine?ca mi-e in plm sa nu il sparg ca nu prea am bani sa il schimb :| :D tu acum ai westgate facut?

    RăspundețiȘtergere
  50. pe loganclub sau pe unde ai citit, sunt singurul care am spart acel furtun, de mine stiu toti.
    eu o jumatate de ora am accelerat de pe loc pana la 100km/h, franat pana la oprire, plecat blana pana la 100km/h, franat imediat pana la zero. apai dupa o jumatate de ora ma mir ca nu mi-a luat foc masina la cate erori erau in ECU.
    de acum 2 ani de cand e acea filmare, wastegate-ul e in aceasi pozitie 3 spire, tot modificata.
    furtunul nou care l-am pus era de fapt unul vechi de pe o dauna totala si inca functioneaza perfect, nu l-am mai spart de atunci dar nici n-am mai omorat masina in halul in care am omorat-o atunci cand l-am spart.
    din cauza ca n-ai resoftare presiunea la turbina se vede peste 2200rpm, la mine incepe sa se vada de la 1800rpm, din cauza aia ii afisa pe diagnoza 1020mbar :)
    ca sa vezi presiunea trebe sa-i dai blana calumea :)
    e amu am toate informatiile complete :))
    recomandarea mea e sa dai inapoi acea spira gresit si sa mai dai inca 3 spire si faci un test exact cum spuneam pe tutorial. daca nu ti se aprinde martorul de avarie, insemna ca n-ai trecut de limita impusa de ECU, adica 1.5bar.
    daca nu sa te dai la raliu, nici n-ai sa spargi acel furtun

    RăspundețiȘtergere
  51. am facut si treaba asta .. prima data am dat 2 spire .. era ok ..fum mai putin .. am dat si a treia spira , cateva accelerari si apoi a inceput cu fumul albastru .. fumul negru e cam absent ... sa se fi intamplat ceva??? avaria nu s-a aprins

    RăspundețiȘtergere
  52. fumul albastru e de la ulei si sigur nu e de bine. totusi ai probleme, garantat! ori uzura in turbina ori ceva pe la valva EGR.
    fumul negru e de la motorina.

    RăspundețiȘtergere
  53. dar dc consumul asa de mare in demaraj 20%?

    RăspundețiȘtergere
  54. exact din cauza celor ca tine cei de la dacia au scos optiunea de consum instant.
    este normal ca in acceleratie sa arate un consum enorm. acel consum se datoreaza numarului 44 de la picior, insemnand ca pedala era lipita de podea :))
    deci eu i-am zis la ECU ca ori baga motorina la greu ori trec cu pedala prin podea :P

    RăspundețiȘtergere
  55. Masina ta,dacia logan 1.5 dci cati cai dezvolta la ora actuala

    RăspundețiȘtergere
  56. multi si mai ales variabili :))
    depinde care ECU e pe masina in momentul testului :P
    adica vre-o 85, maxim 90

    RăspundețiȘtergere
  57. eu nu inteleg ce-i cu clipu asta:))) ai vrut sa faci o gluma sau chiar e ceva real :P?

    RăspundețiȘtergere
  58. :))
    daca te uitai pana la final, aveai deja raspunsul ;)

    RăspundețiȘtergere
  59. interesant dispozitivul acela ..jucaus sau flexibil care l-ai pus pe scaun a doua aoara...cred ca e tare greu si merge la drum lung folosit..:)))

    RăspundețiȘtergere
  60. Cristi iti mai trebuia un stiker -Bestia dracu' by Streulea- si ala mai avea vreo 5-6 cai.

    RăspundețiȘtergere
  61. putin zis 6 cai, corect era cel putin 6 cai frumosi :))

    RăspundețiȘtergere
  62. Sa vad cum fac, poate de ziua ta primesti un stiker dinasta

    RăspundețiȘtergere
  63. daca tot ai pus ECU de 85 dc nu la-i lasat pe masina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. unde ai vazut tu ca as fi pus ECU de la un logan de 85cai? al doilea ECU era tot pentru masina mea, ele nu se pot imprumuta de la o masina la alta.

      Ștergere
  64. daca vreti masina pe butuci facetzi ce va spune stapanu acestui site :))

    RăspundețiȘtergere
  65. ma amuza mereu clipul asta :)),bravo

    RăspundețiȘtergere
  66. Mi s-a crapat si mie furtunul ala de plastic, l-am schimbat, a mers si acum iar s-a crapat. Ai o idee cu o solutie de lipire?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am lipit cu poxilina dar nu face prindere buna cu plasticul.

      Ștergere
    2. stiu pe cineva care a schimbat 4 furtune intr-o saptamana. stii de ce? penca a cumparat turcisime ieftine.

      Ștergere
  67. salut...cum se prinde plinta ? jos la bara din fata? defapt cum se face? sau asa se cumpara?de unde pot achizitiona una?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am luat-o din praktiker, modelat-o cu aer cald si prinsa cu suportii plintei sub bara. arata bestial http://goo.gl/TFVRy
      greu de lucrat dar mai ales de nimerit curbura. daca o atingi la bordura face poc http://goo.gl/mtsT0
      gasesti la reprezentanta dacia plinta orginala dacia. este din plastic cauciucat, elastic, se indoaie si nu se rupe. in plus, se potriveste pe prinderea originala a barii. pretul e undeva la 100lei

      Ștergere
  68. salut . ce inseamna ECU si pt ce se foloseste?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Engine Control Unit - unitatea de control electronic care controleaza combustia interna pentru o functionare optima a motorului. controleaza amesteul de aer/combustibil, cand trebuie data scanteia ca sa initieze combustia in camera decombustie, controleaza ralanti-ul...

      Ștergere
  69. foarte tari tutorialele!!! te si ajuta dar te si amuza :)))

    RăspundețiȘtergere
  70. ce vibrator ai scos criss din masina

    RăspundețiȘtergere
  71. dar oricum foarte utile si foarte tari tutorialele

    RăspundețiȘtergere
  72. Vreau un tutorial in care sa schimbi boxele si casetofonul se poate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. schimbarea playerul-ui difera de la un model la altul... deci nu este un tutorial ok.
      boxele presupune sa le dai jos pe cele vechi si sa pui altele in loc, de aceiasi dimensiune.
      sau vrei sa pui boxe mai mari? atunci succes la taiat tabla :)

      Ștergere
  73. Salut. Am si eu o intrebare...oarecum indirecta fata de acest tutorial al tau" Tiunig iextrem pe Logan
    Cum să-ţi "tunezi "singur maşina. Aici poţi viziona câţiva paşi simpli de urmat şi maşina ta nu va mai fi la fel! "
    Pe la minutul 6.56 din filmare ti se aprinde un bec in bord si scrii tu acolo in filmulet ceva de genul " boost overloaded' .
    Problema ar fi ca la mine sta aprins NON-STOP dupa ce pornesc motorul....si cam scoate mult fum cel putin la pornire...poti sa-ti dai cu parerea?....ar putea fi EGR-ul sau de la injectoare...mentionez ca este un DCI 1.5 din 2007. Iar ca dotare...nu stiu cum ii spune...dar era cea mai bine dotata varianta de Logan sedan la acea vreme.
    Merci anticipat de raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu zic ca ai EGR defect. dar la fel de bine poate fi si din alta parte. mergi la service si faci o diagnoza, ii apare instant de la ce ai eroarea in bord. acelmartor este comun pentru maimulte defecte, gen apa in filtrul de motorina. in cazul meu over boost

      Ștergere
  74. am inteles...stii cumva...??? daca defectiunea dispare, se stinge si acel martor automat?....sau trebuie sters cu testerul (cum se face la alte masini).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai ei pot sterge eroarea in momentul in care fac diagnoza. dar evident, se aprinde imediat daca nu s-a rezolvat problema :)
      daca rezolvi problema, se stinge si becul, dar ramane scris eroarea in soft pana cand o sa intre careva si o sa o stearga. nu influenteaza cu nimic ca ramane scrisa acolo

      Ștergere
  75. Cristi, dupa ce ai golit masina si te-ai barbierit ai uitat sa te si dezbraci cand ai facut proba de drum. Cred ca mai castigai vreo 2 secunde :P

    RăspundețiȘtergere
  76. Salut! Stii un meserias care face chiptuning la un logan 1,4 si la ce pret? Un nr.de contact te rog, mersi,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. apare si pe tutorial un numar de contact, dar este valabil in timisoara.
      cauti aici un dealer dimsport mai aproape de tine http://www.dimsport.ro/ro/contact-dimsport/retea-dealeri

      Ștergere