Reglajul la ambele este identic, niciun fel de diferenta. Mototrul trebuie sa fie rece atunci cand faceti acest reglaj. Daca aveti GPL, se recomanda reglarea culbutorilor tot la 30.000km. La motoarele pe benzina nu stiu cand este recomandat acest reglaj.
Cand va apucati de reglaj sa va asigurati ca aveti toate sculele necesare, siliconul gasket pentru etansare capac culbutori si vreo 30-50 minute la dispozitie.
Cand va apucati de reglaj sa va asigurati ca aveti toate sculele necesare, siliconul gasket pentru etansare capac culbutori si vreo 30-50 minute la dispozitie.
Salut Cristi, vreau sa ii reglez si eu dar am axa cu unghiul de 263 si gpl,valorile sunt la fel? 1 pe admisie si 0,30 pe evacuare?
RăspundețiȘtergeresalut, nu stiu aceste detalii
Ștergere0.10 nu 1 pe admisie
ȘtergereFoarte interesant! Sarbatori fericite!
RăspundețiȘtergereCel mai simplu daca vrei sa stii daca e pe compresie te uiti la supapele cilindrului care trebuie reglat mai exact la supape,invarti motorul te uiti la sp de admisie si cand vezi ca se inchide supape mai invarti un pic motorul pina pistonul o sa fie sus la max, si atunci ambele supape a cilindrului respectiv o sa fie pe inchidere si poti regla ambele supape
RăspundețiȘtergereAșa procedez sieu
ȘtergereSi asa poti regla fiecare cilindru separat
RăspundețiȘtergereNu e nevoie sa dai roata jos. Pur si simplu ridici masina pe cric pe dreapta-fata, bagi in a-5-a si invarti de roata (bineinteles cu bujiile scoase...ca altfel ai nevoie de muschi)
RăspundețiȘtergereDaca virezi roata maxim dreapta un clichet si un prelungitor învârti direct de fulie.. Si nu trebui neaparat sa scoti bujiile invarti de motor pana cand pistonul respectiv este la sfarsit de compresie si supapele sunt inchise.. Si app de lera daca chiar esti experimentat le faci si la simț :D
ȘtergereEu ung garnitura cu silicon negru imediat dupa ce o dau jos ca pana la montare sa se intareasca.Garnitura o refolosesc o singura data. Una noua este intre 40 si 50 lei.
RăspundețiȘtergereFoarte curata chiuloasa inauntru (cati km are motorul?). Pe cand tutoriale pe modelul 2 de la Dacia? Cristi si tuturor Daciotilor Sarbatori fericite, un an nou fericit!
RăspundețiȘtergeresalut, neimportant cati km avea, dupa 2 zile a ajuns la fier vechi.
Ștergerecine stie daca o sa fie tutoriale pentru logan 2.
Salut Cristi!Reglajul la 1,2 este la fel,banuiesc?
ȘtergereDa e la fel doar că ai 16v.4 supape pe palier.
ȘtergereBuna, îmi pare rău că probabil nu postez in locul potrivit dar am o problema cu Loganul meu pe benzina 1.4 din 2005 acum la rece adică aproximativ -15 grade pornește dar nu sta la relantiu numai dacă îl accelerez, dacă nu accelerez trebuie sa dau 9-10 chei și abia pornește. Bateria învârte și nu are nici o problema iar senzorii au fost curățați la un mecanic însă problema persista. Oare ce ar putea fi?
RăspundețiȘtergeresalut, sunt multe posibile probleme. benzina proasta, pompa de benzina nu asigura debitul necesar, motorasul pas cu pas, corpul clapeta murdar, lipsa reglaj culbutori, bujii uzate, filtrul de aer imbacsit sunt doar cateva din posibilele probleme
ȘtergereDaca nu tine relantiul, probabil este motorasul pas cu pas (senzor turatie). O problema destul de intalnita la Logan.
ȘtergereCristi la ce te-ai referit cand ai spus la 1.2 16v ca este durere?
RăspundețiȘtergeremai mai complex, mai greu de reglat
ȘtergereBuna! Cris, mi-am comandat de pe net fete de uși logan ph2 și mi le-au trimis fără tije. Am menționat ca dețin logan ph1 și am nevoie de tije. Va rog puteți sa-mi spuneți de unde a-și putea achiziționa un set de tije sau cum le pot monta fără tije de ph2. Multumesc mult
RăspundețiȘtergereaici esti la tutorialul gresit. ai aici raspuns la intrebarea ta http://www.tutorialelogan.ro/2013/08/montat-fete-de-usi-stalpi-carenaj-scaun.html
ȘtergereBuna mi-a venit o ideie, nu poti pune leduri in nuca schimbatorului de viteze sa lumineze? Daca da te rog raspunde, si poate faci un video ;)
RăspundețiȘtergeresalut, am inceput filmarile la acel tutorial acum vreo 2 ani in urma. inca nu l-am finalizat
ȘtergereBine, multumesc, astept filmu
Ștergereposibil sa nici nu vina. daca nu-mi place mie cum a iesit, nu vede lumina zilei
ȘtergereBuna ziua.poate ca nu e cea mai potrivita postare,dar am o mare rugaminte.Am cumparat un logan benzinar,si este foarte murdar la culbutori,mi-am dat seama atunci cand am reglat tachetii.Intrebare? se poate spala doar sa dau baia de ulei jos si sa scurga mizeria?,mecanicul vrea sa imi dea chiulasa jos si nu as vrea asta,motorul merge perfect.130 mii km.Multumesc anticipat pentru raspuns
RăspundețiȘtergeresalut, defineste acel "foarte murdar". pentru ca este normal sa fie "murdar" din cauza uleiului si a caldurii.
ȘtergereBuna Cris meseriasul meu a reglat culbutorii la 1,4 mpi la 0,15 pe admisie 0,30 pe evacuare (gpl) dar nu prea trage, cateodata palpaie martorul motor, sa-i vina carburant prea mult ca nu este 0,1 pe admisie,parca merge in trei pistoane ,cu intreruperi, am schimbat,fise,bujii, bobina, testerul zice detonatii distructive la p4, o parere te rog?
RăspundețiȘtergeresalut, nu sunt mecanic, nu stiu sa-ti spun.
ȘtergereVreau sa repar un Logan din 2005. Am o problema atipica, necesita imaginatie.
RăspundețiȘtergere0721250536 Cristi
salut, peobabil ar trebui sa apelezi la un mecanic auto, eu unul nu sunt
Ștergere1.4 cu gpl, reglat tacheti cu 0,1 admisie si 0.3 pe evacuare -
RăspundețiȘtergereplus
+ mersul motorului este mai lin pe relantiu
+ porneste usor rece/cald
si ca minus
- tacane ingrozitor si relantiu si mers ( tacanitul ii ca si cand nu ai ulei :) desi am :P )
se decalibreaza in timp... din ce i-mi dau seama ultimul reglaj il facusem in urma cu 50k undeva pe la 90k dar intre timp mi-am pus gpl si am decis sa ii reglez.
ideea ii ca setarea pe benzina era 0,1 cu 0,2 dar dupa ce am deschis aveam mai putin pe admisie pentru ca lera nu mai intra.
off topic daca aveti bani necesari treceti pe gpl merita foarte mult, eu sunt foarte multumit.
la gpl culbutorii se regleaza tot la 30.000km
Ștergeregpl-ul il am de 5k aproximativ
ȘtergereBuna seara.mă poate ajuta cineva cu valorile de reglaj culbutori,pentru un motor de logan 1.2 16 valve? motor care are gpl.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
Ștergere0.15asi .25 e
ȘtergereProstii nu sunt nimic hidraulici culbutorii,se regleaza si la 1.2,16v dar pe Gpl la rece 0,25 admisie si 0,40 evacuare daca nu se respecta valorile astea niciodata nu va merge calumea motorul ala.
RăspundețiȘtergereConfirma sau infirma cineva? Si-a reglat cineva asa logan 1.2 16v ?
ȘtergereEsti sigur ca merge bine asa?
ȘtergereCa am mari probleme cu un sandero de cateva luni de cand am pus gpl
La o skoda fabia 1.4 mpi care ar fi reglajul?
RăspundețiȘtergerenu stiu
ȘtergerePoganul 1.2 16 valve cea mai proastă mașină
RăspundețiȘtergereai vrut sa spui motor, nu?
ȘtergereSalut Cristi am o problema la un logan 1.6 8v dimineata la rece imi merge prost trepideaza si imi intra ceckul dar doar pâlpâire, după 2 min se stinge . Am aproximativ 50.000 pe gpl.
RăspundețiȘtergereSalut! Am patit si eu cu loganul meu. Acum un an am pus gaz pe ea, din primavara a inceput sa dardaie din ce in ce mai mult pana acum cand s-a racorit afara si nu mai suportam mersul " cadentat" Am fost la mai multi mecanici, am reglat culbutorii, am schimbat bobina, fise, bujii, cate doua randuri din fiecare. Degeaba. Am gasit un baiat care mi-a rescris softul si a inceput sa meargaasina ca inainte.Mi-a explicat ceva de genul: calculatorul de gaz il oboseste pe cel al masinii.
Ștergeresalut,
Ștergerecalculatorul de GPL nu-l oboseste pe cel de benzina, este absurda explicatia. de fapt, din cauza ca se merge foarte mult pe GPL si prea putin pe benzina, se "deregleaza" adaptivii si pe benzina o sa mearga foarte prost. combinat cu benzina proasta sau veche de cateva luni in rezervor, este combinatia ideala.
in cazul tau, Unknown, recomandat sa faci o diagnoza, acel martor spune exact care este problema. sanse mari sa fie din bobina
Salut am reglat tacheti merge brici motorul atat pe gaz cat si pe benzina ...
RăspundețiȘtergereDar cum pot scapa de acel zgomot îngrozitor de tacheti ....
pai sunetul de tacheti se rezolva prin reglarea lor... cand sunt reglati optim, atunci nu se mai aud.
ȘtergereSi poate ai un sfat pentru mine in alta problema urgentă ca a venit frigul..
RăspundețiȘtergereNU AM CALDURA !
Schimbat radiator habitaclu (apropo fără să demontez bordul)
Schimbat distributie (posibil pompa de apa proastă calitate nu prea am presiune pe furtune )
Schimbat termostat ...
Nu reusesc sa rezolv problema caldurii
in acest caz, cel mai probabil est etraseul infundat pe undeva si nu ajunge apa in radiatorul de caldura.
Ștergerein cazul in care nu ai debit de aer in habitaclu cand dai drumul la ventilatie, sanse mari ca jos unde se pune filtrul de oplen sa fie infundat acel radiator si aerul nu mai trece
Salut Cristi,
RăspundețiȘtergereLa loganul meu din 2011 1,2 16v imi fluctueaza turatia, cand calc ambreajul sa schimb viteza observ turometrul care coboara la 0 si urca imediat la 250-300 apoi sta constant la 500. Daca stau la o intersectie si in momentul in care a coborat la 0 eu apuc sa virez de volan practic moare motorul.
Aceeasi simptoma o are si cand accelerez stand pe loc, cand ridic acceleratia scade la 0 revine imediat la 250-300 si apoi sta la relanti la 500.
Masina are si gpl, crezi ca din reglajul tachetilor ar disparea simptomele astea?
Astept raspuns, multumesc frumos!
Salut, garantat nu este din reglaj culbutori.
ȘtergereNu am idee ce îți provoacă acele simptome
Multumesc de promptitudine. Ma gandeam sa ma duc la reprezentanta sa verifice ei daca e ceva din electronica, si poate merge reglat, cum ar fi mpp-ul
ȘtergereCrezi ca as rezolva ceva?
ȘtergereFoarte posibil să fie din mop. Nu știu ce presupune la 1.2 16v...
ȘtergereSalut Bogdan!
ȘtergereAi rezolvat problema si a mea face la fel?
Un numar de contact pentru un reglaj de culbutori se poate ??
RăspundețiȘtergereal meu sau al mecanicului?
Ștergereeu nu fac asa ceva, mecanicul m-a rugat sa nu-i mai dau numarul de telefon
Ok mersi , o sa caut in alta parte :(
RăspundețiȘtergereReglajul dupa carte este de 0,10 admisie si 0,25 evacuare , dar ei trebuie reglati cu 0,15 admisie si 0,30 evacuare . Daca sunt fix 0,10 respectiv 0,25 motorul o sa trepideze
ȘtergereMotorasul de relanti la LOGAN 1.4 se da jos se curata locasul cu spray de contacte apoi curatati si motorasul cu spray de contacte electrice , bagati bine spray in el dupa care il scurgeti de mizerie . Repetati operatia si garantat o sa functioneze intre 150000Km si 200000Km .
RăspundețiȘtergeresalut a un mare zgomot la tacheti logan 1.4 benzina eam rglat si tot tacaie ce pot sai fac
RăspundețiȘtergeresalut, sa mergi la un mecanic, asta poti sa faci
ȘtergereSalut la un sandero 12 ,16 valve gpl tot aceleași cote trebuie sau ce cote trebuie ca nu stiu exact am fost la un mecanic si le-a reglat pe toate cu 0,25 si pe evacuare si admisie nu cred că este normal va rag datimi un sfat mulțumesc mult
RăspundețiȘtergereSalut la un sandero 12 ,16 valve gpl tot aceleași cote trebuie sau ce cote trebuie ca nu stiu exact am fost la un mecanic si le-a reglat pe toate cu 0,25 si pe evacuare si admisie nu cred că este normal va rag datimi un sfat mulțumesc mult
RăspundețiȘtergeresalut, nu stiu daca difera de la 1.4mpi la 1.2 16V. nu sunt mecanic ca sa-ti spun cu exactitate acest lucru
ȘtergereSalut, îmi poți recomanda pe cineva in TM cu reglajul acesta ? Am 140 mii km și am nevoie de reglaj că se aude cum bat , dețin un 1.6 mpi
RăspundețiȘtergereSalut, din pădure, nu. Dat orice mecanic știe
ȘtergereBună ziua am un clio 1.4 8v gpl când pornesc ac oscilează relantiu doar pe gpl atenție pe. Benzina e ok și pe gaz e ok doar când pornesc ac oscilează de 5 6 ori după. Își revine am schimbat motoraș buji filtre la gpl etc aveți idee de la ce poate fi mulțumesc
RăspundețiȘtergereSalut, este un 1.4, când pornești AC-ul ii omori vreo 7 cai, normal că oscilează ralantiul, este o sarcina mare pentru acel motor iar ECU încearcă să compenseze.
ȘtergereFă urmatorul test: la ralanti, apasă pedala de frână pentru 2 secunde după care o eliberezi, o să vezi că fluctuează ușor turația. Daca ai servo direcție, mișcă puțin de el stânga sau dreapta și din nou fluctuează turația.
Este perfect normal
Ok de acord cu tine dar am una identica care nu face asa când dau drumu la ac și are 300mi km asta are 200mi care face asa cumva poate fi de la tăceți trebuie reglați cumva se aud puțin tacheti la asta care oscilează poate fi asta problema?
RăspundețiȘtergereMă cam îndoiesc, dar oricum trebuie să-i reglexi și o să afli :)
ȘtergerePoate compresorul de la AC are o problemă și motorul depune un efort mai mare să-l învârtă. Poate ceva senzor nu-și face treaba... N-am idee
Dă o sai reglez luni și vad ce se întâmplă după. Aia ma gândesc ca dacă era compresor făcea și pe benzina probleme dar nu face decât pe gpl asa nush ma zăpăcit
RăspundețiȘtergereSalut de ce trebuie reglat cu lera de 30 pe gpl si cu 25 pe benzina ,multumesc
RăspundețiȘtergereSalut, pentru că sunt combustibili diferiți, diferă punctul de aprindere, timpul de ardere, căldura degajată.
Ștergeresalut.cristi.la loganul diesel daca ai pun o garnitura noua ,mai este necesar si silicon
ȘtergereNu știu ce presupune
ȘtergereOpis regulacji mam też na mojej stronie . może kogoś zainteresuje :
RăspundețiȘtergerehttp://loganowe.blogspot.com/2017/03/regulacja-luzow-zaworowych.html
Salut! La 1.4 mpi este posibil sa pornească in special dimineața sau dupa un repaus mai lung, la a 2 a cheie din cauza dereglarii culbutorilor? Am schimbat cam tot ceea ce are legatura cu pornirea...multumesc!
RăspundețiȘtergereSalut, nu prea. Ce simptom ai tu se regăsește frecvent la cele cu GPL
ȘtergereBună domnu Cristi am o problema la mașină Logan 1.4mpi benzina anul 2005 138000 km tremura în relantiu am făcut diagnoză eroare df110. Am schimbat aprindere fise noi buji noi garnituri clapeta
RăspundețiȘtergeremenționez nu au fost reglați tacheti niciodata ce ar mai trebui
salut, acea eroare este de la un rateu, aprindere incorecta sau deloc. problema poate sa apara de la: bujii, fise sau bobina inductie.
Ștergerecum pe primele doua le-ai schimbat, ramane bobina de inductie.
iti recomand sa verifici pe care bujie iti da rateuri.
este simplu. in timp ce functioneaza motorul, scoti cate o fisa pe rand. cand nu se schimba mersul motorului, ai nimerit pistonul cu problema. daca scoti o fisa de pe o bujie pe care functioneaza corect aprinderea, se schimba mersul motorului, in rau.
inainte sa cumperi o noua bobina de inductie, cauta un prieten care are un logan 1.4mpi sau 1.6mpi si testeaza cu bobina lui. sau cu bobina ta la el.
Reglajul tacheților la 14 mpi Logan gpl în definitiv cum este ?01mm pe admisie și 03 mm pe evacuare. s-au ....?
RăspundețiȘtergereSalut, daca eram mecanic, știam să-ți răspund. Dar cum nu sunt...
Ștergere