L-am mai schimbat in urma cu 75.000km(la 70.000km) iar atunci mecanicul care mi-a schimbat ambreiajul a zis ca uleiul era negru si trebuia schimbat. Asta e, daca trebuie, trebuie. Multi spun ca uleiul din cutie nu se schimba, doar se completeaza daca este necesar. Apai sincer sa fiu, avand in vedere culoarea uleiului vechi si gandul ca orice se uzeaza la un moment dat, chiar am simtit nevoia sa-l schimb si nu-mi pare rau, deloc.
Furtunelul acela poarta denumirea de "reniflard".Ungerea cutiei se realizeaza prin barbotare,iar presiunea creata se elimina prin acest reniflard.
RăspundețiȘtergereCutia de pe Solenza mea a vazut primul schimb de ulei la vreo 250.000 km si al doilea la aproape 500.000. In mod surprinzator, uleiul scos la al doilea schimb, a aratat mult mai bine decat cel de la primul schimb. De fiecare data am folosit uleiui folosit si de tine.
RăspundețiȘtergerePierderea acelului furtunas de evacuare presiune, poate duce la patrunderea apei in cutia de viteza in momentul trecerii prin miraculoasele "piscine" care apar la fiecare ploaie torentiala, sau la trecerea printr-un rau.Acesta este si motivul pentru care este atat de lung si atat de sus pozitionat.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergeresfat:inainte sa dai drumu' la ulei ar fi mai bine sa desfaci "busonul"pe unde umpli cutia,nu cred ca ai vrea sa dai drumu la ulei si dupa sa nu poti sa desfaci "fluturele"
RăspundețiȘtergerenu exista sa nu-l poti desface :)
Ștergeredar da, buna ideea.
eu l-am desfacut inainte, asta ca sa fiu sincer :))
Eu am 1.4 din 2008 și am probleme cu aerisitorul .....adică l-am avut scos și din cutie aruncându-mi ulei într-o veselie pe acolo (adică mai bine de 1 litru la completare). Am pus la loc furtunelul aerisitor și tot îmi aruncă cu ulei pe acolo. Acum i-am pus 1 furtun de diametru asemănător lung de vreo 2 metri pe care îl țin strâns colac într-o parte. Cutia îmi aruncă ulei pe acolo bine de tot și așa nu mai rămân fără ulei în cutie.
RăspundețiȘtergereAm înțeles de la un coleg loganist că și el ar fi avut problema asta și de vină ar fi niște furtunele pentru ungere din interiorul cutiei care nu sunt montate cum trebuie (eroare umană). Ambreiajul l-am schimbat de vreo 10.000 Km dar atunci nu suspectam că problema ar fi din cutie. Între timp am schimbat inutil senzorul de pe cutie....burduful planetară stânga....schimb ulei etc.
Salut domnul Cristi ! Trebuie sa avem bagat intr-o anumita treapta de viteza cand schimbam uleiul?
RăspundețiȘtergereda, in toate 6 trepte, simultan :))
Ștergeren-are nicio treaba in ce treapta e:)
Ma gandeam ca trebuie bagata pe R , Racheta :))))
ȘtergereDe ce ai schimbat ambreajul la 70.000 ? Probleme?
RăspundețiȘtergerede animal ce sunt
ȘtergereAi folisit ulei de cutii automate: )
RăspundețiȘtergerepariu ca nu? Ulei pentru cutie viteze manuala Elf Tranself NFJ, 75W80.
Ștergereiar asta Ulei pentru cutie viteze automata Elf Elfmatic G3 este total diferit ;)
salut Cristi
ȘtergereAi observat vre-o imbunatatire la schimbarea treptelor?
Eu am facut 120.000km si am observat ca intra mai greu in treapta a2 dimineata cand e mai frig afara,sa fie de la ulei,necestita schimbare?
n-am simtit nicio diferenta
ȘtergereSi mie imi face figura cu tr 2 iarna cand e frig. Dar isi revine dupa 1 km
Ștergeresalut Cristi ! Stiu ca nu e locul potrivit , dar ma gandesc ca poate raspunzi mai repede aici ! Vreau sa-ti cer sfatul in legatura cu niste boxe ... ce-mi recomanzi intre Pioneer TS-A1323I , Focal R-130C si magnat edition 132 ; toate pe 13 pt logan ph 2 . Multumesc anticipat!
RăspundețiȘtergereintrebi persoana total gresita, eu am stoc pe fata, ceva no name pe spate
Ștergeremultumesc de raspuns , oricum! :) bafta!
Ștergeremultumesc de raspuns , oricum! :) bafta!
ȘtergereSalut Cris! Am schimbat si eu uleiul din cutie acum 4 ani si asta datorita burdufului de la planetara. Dupa schimbare am constatat ca in tr. a 2 a intra mai greu cand este frig afara, mentionez ca am bagat ulei Dacia oil pt cutie 75w80. Acum ma bate gandul sa-l schimb deoarece ma enerveaza chestia asta si as vrea sa-i bag Elf. De cand ai schimbat uleiul, ai simtit vreo diferenta la intrarea treptelor de viteza, in special in tr. a 2 a? Multumesc!
RăspundețiȘtergereeu n-am simtit nicio diferenta, intra ca inainte in toate treptele. schimba-l, nu e o avere
ȘtergereSalutare!
ȘtergereEu am aceeasi problema cu un sandero 1.4 mpi. Dupa ce am schimbat uleiul din cutie, imi intra greu in prima si a doua treapta. (cu motorul rece)
Crezi ca daca iasi pune ulei elf, se rezolva aceasta problema?
As dori sa stiu daca Jelly a rezolvat aceasta problema si cum a rezolvat-o.
Multumesc anticipat!
Succes Cris! Si tine-o tot asa.
salut, eu nu cred nici la biserica. poti sa testezi, nu este o avere uleiul respectiv
ȘtergereMai am o intrebare ....La igienizare ac la logan spuma bag in toate orificiile? adica si pe la picioare? sau numai partea de sus?
RăspundețiȘtergereDoar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba
ȘtergereDoar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba
ȘtergereMultumesc!
RăspundețiȘtergereSalut am un logan 1,5 diesel si am o problema la el! Porneste usor, dar dupa ceva timp de functionare a motorului se opreste, la relanti si in mers, si apare si un tacanit! Dupa ce sa oprit o porneac iar, masina nu mai are nimic, dar dupa putin timp apare tacanitul! Mentionez ca problema asta nu apare de fiecare data cand plec cu masina! De exemplu cand are tacanitul asta si merg pe autostrada d abia se accelereaza de la 100 la 120, uneori i se taie acceleratia! Ajutati ma va rog ca ma disperat
RăspundețiȘtergeresalut, posibil un injector praf
ȘtergereAi un injector care se blocheaza... fa o verificare, nu te duce mult reconditionarea.
ȘtergereSalutare! Mi-ai putea oferi te rog, cateva detalii despre schimbarea kitului de ambreiaj? Multmesc!
RăspundețiȘtergereSalut, este foarte simplu, faci ca mine, mergi cu ea la service.
ȘtergereSchimbarea la al meu dci a presupus suspendarea motorului, slabit jug, scos planetara, dat drumul la ulei din cutie.
Mai vrei singur acasa sa faci treaba asta? :)
Ampropo cat este manopera pentru schimbul ambreajului la masina ta?
RăspundețiȘtergerenu mai stiu exact, 1100lei a costat kitul ambreiaj, ulei cutie, antigel si manopera
ȘtergereTutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !
RăspundețiȘtergereDin pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
ȘtergereIti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica
Din pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
ȘtergereIti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica
Tutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !
RăspundețiȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereAm si eu problema urmatoare (legata sau nu de postul asta):
Deseori cand las masina la relanti in viteza a 2-a si apoi calc acceleratia, masina incepe sa tremure destul de tare si parca nu cupleaza. Acelasi lucru mi se intampla si in viteza 1. Nu cred ca este de la ambreiaj, pentru ca in prima situatie, nu calc deloc ambreiajul, doar acceleratie.
Cineva mi-a zis ca poate fi uleiul din cutie. Este adevarat? Ce crezi, sa ma apuc sa-l schimb?
si la mine face treaba asta daca o prind intr-o pozitie ciudata. ma indoiesc ca este din cauza lipsei de ulei.
Ștergeremai degraba este din ambreiaj. de preferat sa eviti treaba asta cu tremmuratul
Salut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?
RăspundețiȘtergereo sapuniera. Samsung OIS Duo scrie pe ea si sunt sigur ca nu ala este modelul. asta e HMX-Q10
ȘtergereSalut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?
RăspundețiȘtergereintreaba-ma in 2-3 locuri, sigur nu-ti raspund mai repede. ti-am raspuns unde m-ai intrebat prima data...
Ștergereok mersi frumos m-am descurcat şi mulțumesc pentru informații.
RăspundețiȘtergereSunt mogul koristiti Oil 75W90 în menjach
RăspundețiȘtergereSalut, cand ai schimbat uleiul ai schimbat si oringul (garnitura) de la buson? daca da, poti sa imi spui de ce dimensiune este oringul? multumesc frumos, o zi buna.
RăspundețiȘtergeresalut, nu, nu am schimbat garnitura. daca o schimbam, spuneam
ȘtergereSalut Cris,
RăspundețiȘtergereSpune-mi te rog din ce material este facut busonul de sus, cel cu fluturas? Intreb pentru cazul in care este intepenit, sa stiu cu ce scule ma proptesc in el. Tks :)
salut, plastic
ȘtergereSalut Cristi ,
RăspundețiȘtergerePoti sa-mi spui daca ai patit in mers sa iti ramana blocata in oarecare treapta cutia de viteze .
Ieri am depistat in timp ce am accelerat si am vrut sa schimb a ramas blocata pana cand nu am lasat sa ajunga la turatie zero si am reusit sa schimb viteza.
Ambreiajul are legatura cu aceasta eroare sa prinda aer sau ceva de genul sau da simptome de schimbare.Tin sa precizez ca nu baraie nimic la cand il apas.
Multumesc frumos pentru timpul acordat
salut, am patit o singura data pe masina colegului. dus la service, deblocat si a fost ok.
Ștergerenu stiu ce sa zic de ambreiaj, este posibil sa fie si de acolo ceva probleme
Salut Cristi! O intrebare te rog...Esti sigur ca ai folosit uleiul care trebuie, pentru ca in manualul utilizatorului chiar pe interiorul copertii spune ca uleiul pt. cutia de viteze trebuie sa indeplineasca norma API-GL5,iar Tranself NFJ indeplineste doar API-GL4. Ne-ar prinde bine o lamurire in aceasta privinta. Multumesc!
RăspundețiȘtergereSalut, cel mai probabil nu am folosit ulei cu norma corectă
ȘtergereSalut am si eu o problema cu un logan 1.6 dupa ce merg cu el 50 km in mers nu se mai accelereaza si se opreste motorul il las 10 min oprit si pornesc iar pot merge iar 20 de km maxim si din nou aceeași problema a mai patit cineva asa ceva. va multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, s-ar putea sa fie din pompa de benzina sau bobina d einductie cand se incalzesc
ȘtergereBuna Cristi,
RăspundețiȘtergerePentru un Logan 1,4 benzinar din 2006 ar fi in regula acest tip de ulei la cutia de viteze (Elf Tranself NFJ 75W-80) ?
Multumesc frumos
Am vazut comm-ul mai sus a lui Valentin ,,ca acesta trebuie sa indeplineasca norma API-GL5'' ar fi vreo problema la cutie daca o sa utilizez uleiul folosit de tine sau sa folosesc ulei pentru cutie viteze manuala DACIA OIL PLUS EXTRA GEAR 75W80 1L,crezi ca ar fi mai bun?
RăspundețiȘtergereMultumesc,
Salut, nu știu, nu sunt mecanic. Că idee, nu este ulei de cutie pentru benzinar sau diesel
ȘtergereCiao ,
RăspundețiȘtergereIn regula , o sa folosesc uleiul folosit in acest tutorial de catre tine...multumesc frumos pentru raspuns si felicitari pentru tutoriale!!!
Salut,
RăspundețiȘtergereCe imbunatatiri ai simtit dupa schimbarea uleiului Elf Tranself NFJ 75W-80 la cutie?.Pe langa ulei se poate adauga preventiv si un aditiv ulei cutie viteze de ex ,,Liqui Moly MOS2, 20 gr'' ?
Mai jos descrierea aditivului:
Descriere
Aditivul de ulei pentru transmisie este un lubrifiant solid concentrat, complet stabilizat in ulei mineral. Datorita continutului ridicat de bisulfura de molibden si aditivilor speciali se recomanda tuturor transmisiilor de autovehicule si diferentialelor fara autoblocare.
Proprietati
- reduce frecarea si uzura;
- imbunatateste performantele la schimbarea treptelor de viteza;
- mareste siguranta in exploatare;
- reduce zgomotele;
- este stabil la solicitari permanente;
- imbunatateste funcþionarea silentioasa si asigura o comportare buna la o ungere insuficienta;
- asigura functionarea optima a transmisiei;
Eu n-am simțit nimic, probabil doar cutia a simțit ceva
ȘtergereSalut ,
RăspundețiȘtergereAditiv pentru ulei cutie viteze sau ulei motor ai folosit vreodata?
Este recomandat?.In ce cazuri se utilizeaza?Doar in cazul uzurii mai mari a cutiei sau al motorului sau se poate folosi si preventiv?...ca sa fie...
Ms
Salut, n-am folosit. Sunt mai multe tipuri de aditivi în funcție de necesități, pentru motor uzat, preventiv...
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereOk , ms frumos.
Îmi apare funigine dacă îi pot spune așa, în vasul de expansiune, care poate fi motivul ? L-am spalat dar după vre-o 10000 iar se înegrește în interior vasul de expansiune. Logan 1.4 din 2007.
RăspundețiȘtergereȘi ce treabă are asta cu uleiul din cutie?
ȘtergereProbabil îți ajunge ulei in antigel
Salutare! Uleiul din cutia de viteză se schimbă la fel indiferent de motorizare? Eu am 1.6mpi an 2008 cu 40.000km parcurși. Oare la km ăștia merită să-l schimb sau să-l schimb că e destul de vechi? Mersi?
RăspundețiȘtergeresalut, nu are treaba cutia cu motorizarea. eu l-as schimba la peste 80.000km. la 40k il schimbi degeaba
ȘtergereOk dar mașina are 10 ani uleiul este cel de fabrica, nu este destul de vechi sau...
RăspundețiȘtergereDrept e și asta... Probabil l<aș schimba din cauză că este vechi, nu este o avere
ȘtergereOk mersi frumos! Numa' bine!!!
ȘtergereSuper👍
RăspundețiȘtergereSalut !
RăspundețiȘtergereAm si o problema cu un logan 1.4 2008
Am schimbat cutia de viteze ca sa spart burduful de pe planetara si am ramas fara ulei si sa stricat.
Am observat de curand cand merg intins mai multi km in treapta 5 (uneori dar nu mereu ramane blocata in treapta 5)...imi ia cam 5 min sa reusec sa o scot din treapa 5..
De la ce poate fi?
Multumesc!o zi buna!
Salut, nu știu să-ți spun :(
ȘtergereSalutare de la Arad!
RăspundețiȘtergereAs avea o intrebare;
Se poate schimba partea dinspre roata a planetarei stanga,la Logan 1.6 MPI /2007?
Multumesc!
Salut, la benzinar doar planetara cu totul
ȘtergereEu știu și asa am învățat in școală de mecanici conducători auto ca uleiul la cutia de viteze nu se schimba. Am lucrat mecanic auto într-o societate de construcții hidrotehnice unde aveau diferite tipuri și mărci de mașini dar nu am pomenit nici o data ca la o CV manuala sa i se schimbe uleiul. Dacă era nevoie se complecta la revizii RT1, RT2 acum mai nou RTL dacă în urma verificărilor se constata ca are pierderi de ulei pe la garnituri pe la semeringul prizei de cuplare la motor sau pe la semeringul flanșe de cuplare a cardanului de transmisie. Acum lucrez în alta societate în domeniul transport persoane mi-am schimbat meseria sunt șofer dar nici aici nu am văzut ca la o CV mecanica sa ii înlocuiască uleiul pe baza ca și-ar fi pierdut proprietățile de ungere sa ca este vechi. Singura modalitate de a schimba uleiul la CV mecanice este atunci cind se constata ca a intervenit o defecțiune majora adică :pinioane sparte, rulmenți sparti, cautator rupt, sincroane și mufe care lucrează defectuos în CV sau arculete și cărei de blocare a pinioane lor rupte și uzate. Atunci CV trebuie demontat reparat și atunci se va înlocui uleiu pentru ca cel vechi este contaminat cu particule metalice de diferite mărimi.Intrun cuvint CV mecanica nu necesita neapărat înlocuirea uleiului. Singura CV care necesita înlocuirea uleiului este CV automata.De ce la aceasta trebuie înlocuit uleiul la după specificațiile fabricantului. Sa spunem ca în ea exista o pompa de ulei și un filtru de ulei. Nu știu dacă cunoașteți dar CV automata nu își face ungerea prinbbalbotare și din cauza asta necesita pompa de ulei pentru ungere și filtru pentru retinerea particulelor metalice apărute în urma funcționarii CV. Asa ca nu va mai luați după toți mecanicii de cartier sau după cei făcuți la norma cu calificare la locul de munca și care habar nu au cu ce se maninca aceasta meserie. PS. Sa știți ca nici la diferențial sau nici la pinioane le din trancmisia finala nu se înlocuiește uleiul ci doar se completează. Singura modalitate de înlocuire este doar atunci cind apar defecțiuni majore cum am explicat mai de vreme. Va salut și sănătate maxima.
RăspundețiȘtergeredar daca totusi s-a inlocuit uleiul din cutie, ar putea face rau?! exceptand doar niste costuri suplimentare cu o cheltuiala in plus.
ȘtergereMii de scuze pentru greșelile de scriere. Sunt în timpul serviciului și apuc sa scriu din fuga în momentul în care stau la semafor. Va mulțumesc pentru înțelegere.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi am si eu o problemă la un logan pe benzină scartie pedala de la ambreaj sia început să intre greu in viteză ce se întâmplă?mulțumesc frumos
RăspundețiȘtergeresalut, defineste scartie.
ȘtergereCand apas/ ridic piciorul de pe pedala se aude cum scartie și se simte la picior că si cum freacă cv și intră greu în viteză
RăspundețiȘtergerema refeream daca scartie a metal, a cauciuc, a soarece...
Ștergerevezi aici, poate se aseamana https://www.tutorialelogan.ro/2018/06/schimbat-cablu-de-ambreiaj-si-gresat.html
Parcă a cauciuc
ȘtergereDa același zgomot că în filmulețul cu schimbarea cablului de ambreaj este dar intră și greu în viteză. Multumesc.
RăspundețiȘtergereSalut e folosesc la loganul meu 1.6 16v Motul 75w 90 pt cutia de viteze ce părere ai ?
RăspundețiȘtergereSalut, absolut nicio părere, nu sunt mecanic
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereSalut, unde găsesc si eu acea prelungire (lip) pentru bara față?
RăspundețiȘtergereCred ca se potriveste fara probleme si la Logan PH2.
Am Logan fabricat in septembrie 2021.cutie manuală
RăspundețiȘtergereCând îi schimb uleiul ?
Salut, când vrei tu. Daca cartea nu spune nimic, l-as schimbă la 100.000km
ȘtergereSalutare, aveti idee ce pinion(de la ce cutie) sa pun la treapta a 5 a pentru reducerea turatiilor? MCV 1.5 dci 2008 Multumesc
RăspundețiȘtergereSalut, tu ai cutia scurta, este MCV. Poti de pe orice cutie de diesel berlina, castigi 500rpm, daca-mi amintesc bine
Ștergere