Acest radiator este specific motorizarilor diesel si ma indoiesc ca ar putea fi regasit si pe benzinare.
Motivul este foarte simplu, un motor diesel se incalzeste mult mai greu ca si un motor pe benzina. Asta insemna ca acest radiator ajuta foarte mult la incalzirea aerului din habitaclu pe timp de iarna la posesorii de motorizari diesel.
Cineva mi-a zis ca acest radiator se poate scoate si fara sa dai jos bord... garantez ca nu, nici macar David Copperfield nu poate.
Salut, sunt Marian, alias Ardiles din LasFierbinti.
Hai sa-ti spun de ce te-am deranjat, la tine pe blog, este un tip din NT, Cristian Minut, si-a montat rezistenta aditionala pentru incalzire habitaclu, si sarmanul de el a intrebat pe ici pe colo unde gaseste info, nu a raspuns nimeni, le-a legat si el cum s-a priceput.
Dupa o luna de zile, m-am trezit si eu sa-l ajut cu o info si m-am uitat atent prin VISU ca sa-i pot raspunde omului. iti trimit si tie ce-am identificat acolo, in ideea ca poate detaliezi la tutorial... mergand pe ideea mananci calule ovaz?
Ceea ce urmeaza, au ca sursa "VISU" - "2008.10.13_NT8464_Visu v5.0_Logan X90", le-am citit in dimineata asta, la cafea! Acestea sunt pozele pe care se vor citi abrevierile respective ori se vor identifica/gasi pozitia lor in masina..
597 - cutie sigurante motor si relee. (poza 1)
983 - releu (din interiorul UCE la diesel), de comanda relee incalzire aditionala habitaclu - 1067 si 1068.
1068 si 1067 - relee(treapta 1 si trapta 2), al grupului de rezistente incalzire aditionala habitaclu. (poza 2)
1113 - grup de rezistente(inglobate intr-un ansamblu), de incalzire aditionala habitaclu - se vor identifica/localiza pe fisierul "1067 si 1068 - pozitionare sub bord".
R212 - racordare motor/habitaclu(monobloc) - se va localiza pe "R212 - pozitionare in caroserie". (poza 3)
120 - UCE(calculator injectie)
Detaliere "1113 - incalzire aditionala habitaclu" care dupa cum reiese din VISU, s-a pus pe DIESEL si BENZINA: 1.6 16V!
2 si 4 - se leaga la masa, la caroserie - legatura ferma/zdravana(sa razi cand strangi, sa plangi cand desfaci!
Treapta A - comandata de releul 1067 care face legaturi intre 3 si 2, 3 si 4(2, 4 fiind masa),
Treapta B - comandata de releul 1068 care face legaturi intre 1 si 2. 5 si 4(2, 4 fiind masa), 1 si 5 sunt comune, legate in exteriorul rezistentei.
Intre 4 si 2 sunt doua rezistente inserate ceea ce face ca rezistenta sa se incalzeasca la jumatate din puterea ei - nu cred ca acest mod de conectare se realizeaza, pentru ca rezistenta n-ar mai degaja suficienta caldura.
Mentionez ca nu stiu sigur daca releele 1067/1068 sunt comandate pe rand sau deodata, nu stiu cand sunt comandate la inchidere/deschidere desi dupa parerea mea de electrician MT, 1067 si 1068 se comanda comutarea lor simultan! si comanda de inchidere se face la temperaturi mici, sub 5 grade(asta am sesizat la masina mea-am termometru), si comanda de deschidere a releelor-decuplarea rezistentelor, se face cand UCE injectie detecteza o incalzire a motorului superioara caldurii degajate de rezistente... la benzina, aceste rezistente, functioneaza putin timp - circa 5-10 minute!
De precizat pentru cei ce vor sa-si monteze aceste rezistente aditionale de incalzire habitaclu, consumul de curent este mare iar acele FIRE trebuie sa fie GROASE SI LEGATURI SERIOASE!
Aceasta fiind schema cu legaturile ce trebuies facute
Si aceasta este poza cu pinii grupului de rezistente si cu sectiunea firelor, sursa tot VISU.
Detalii se gasesc si aici - Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
Motivul este foarte simplu, un motor diesel se incalzeste mult mai greu ca si un motor pe benzina. Asta insemna ca acest radiator ajuta foarte mult la incalzirea aerului din habitaclu pe timp de iarna la posesorii de motorizari diesel.
Cineva mi-a zis ca acest radiator se poate scoate si fara sa dai jos bord... garantez ca nu, nici macar David Copperfield nu poate.
Salut, sunt Marian, alias Ardiles din LasFierbinti.
Hai sa-ti spun de ce te-am deranjat, la tine pe blog, este un tip din NT, Cristian Minut, si-a montat rezistenta aditionala pentru incalzire habitaclu, si sarmanul de el a intrebat pe ici pe colo unde gaseste info, nu a raspuns nimeni, le-a legat si el cum s-a priceput.
Dupa o luna de zile, m-am trezit si eu sa-l ajut cu o info si m-am uitat atent prin VISU ca sa-i pot raspunde omului. iti trimit si tie ce-am identificat acolo, in ideea ca poate detaliezi la tutorial... mergand pe ideea mananci calule ovaz?
Ceea ce urmeaza, au ca sursa "VISU" - "2008.10.13_NT8464_Visu v5.0_Logan X90", le-am citit in dimineata asta, la cafea! Acestea sunt pozele pe care se vor citi abrevierile respective ori se vor identifica/gasi pozitia lor in masina..
597 - cutie sigurante motor si relee. (poza 1)
983 - releu (din interiorul UCE la diesel), de comanda relee incalzire aditionala habitaclu - 1067 si 1068.
1068 si 1067 - relee(treapta 1 si trapta 2), al grupului de rezistente incalzire aditionala habitaclu. (poza 2)
1113 - grup de rezistente(inglobate intr-un ansamblu), de incalzire aditionala habitaclu - se vor identifica/localiza pe fisierul "1067 si 1068 - pozitionare sub bord".
R212 - racordare motor/habitaclu(monobloc) - se va localiza pe "R212 - pozitionare in caroserie". (poza 3)
120 - UCE(calculator injectie)
Detaliere "1113 - incalzire aditionala habitaclu" care dupa cum reiese din VISU, s-a pus pe DIESEL si BENZINA: 1.6 16V!
2 si 4 - se leaga la masa, la caroserie - legatura ferma/zdravana(sa razi cand strangi, sa plangi cand desfaci!
Treapta A - comandata de releul 1067 care face legaturi intre 3 si 2, 3 si 4(2, 4 fiind masa),
Treapta B - comandata de releul 1068 care face legaturi intre 1 si 2. 5 si 4(2, 4 fiind masa), 1 si 5 sunt comune, legate in exteriorul rezistentei.
Intre 4 si 2 sunt doua rezistente inserate ceea ce face ca rezistenta sa se incalzeasca la jumatate din puterea ei - nu cred ca acest mod de conectare se realizeaza, pentru ca rezistenta n-ar mai degaja suficienta caldura.
Mentionez ca nu stiu sigur daca releele 1067/1068 sunt comandate pe rand sau deodata, nu stiu cand sunt comandate la inchidere/deschidere desi dupa parerea mea de electrician MT, 1067 si 1068 se comanda comutarea lor simultan! si comanda de inchidere se face la temperaturi mici, sub 5 grade(asta am sesizat la masina mea-am termometru), si comanda de deschidere a releelor-decuplarea rezistentelor, se face cand UCE injectie detecteza o incalzire a motorului superioara caldurii degajate de rezistente... la benzina, aceste rezistente, functioneaza putin timp - circa 5-10 minute!
De precizat pentru cei ce vor sa-si monteze aceste rezistente aditionale de incalzire habitaclu, consumul de curent este mare iar acele FIRE trebuie sa fie GROASE SI LEGATURI SERIOASE!
Aceasta fiind schema cu legaturile ce trebuies facute
Si aceasta este poza cu pinii grupului de rezistente si cu sectiunea firelor, sursa tot VISU.
Detalii se gasesc si aici - Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
Bănuiesc că ai dat jos bordul pentru mai multe lucrări, nu doar pentru acest singur tutorial :) Defapt sunt sigur că e așa.
RăspundețiȘtergerede-ai stii cate am facut atunci... ba chiar am dat jos bordul de 3 ori in doua zile, tot constatam ca am uitat un fir sa-l leg, ba n-am tras alt fir... :P
ȘtergereSigur cine a zis ca se poate scoate radiatorul fara sa dai bordul jos,l-a confundat cu grupul de rezistente destinat motorului ventilatorului care-i tot pe acolo si care se poate scoate fara a da bordul jos...dar nu-i tot una!
Ștergerecand porneste radiatoru
RăspundețiȘtergerecand pui pe caldura si pornesti ventilatorul
Ștergerecand pui pe caldura si pornesti ventilatorul, se aude un click de releu si cupleaza un consumator puternic...dupa cateva minute se aude alt click de releu si decupleaza acel consumator puternic...
Ștergereare cineva vreo idee ce e?
ȘtergereNe poti arata si care este releul aferent radiatoreului de incalzire electric, cand pornesc iarna incalzirea se aude un clinchet de releu sub bord.. ma gandesc sa nu fie defect releul, caci cupleaza si decupleaza de mai multe ori intruna
RăspundețiȘtergeren-am idee pe unde e. dar cand incepe sa-i faca galagie, te bagi sub bord si-l cauti
Ștergeredaca te pui cu capul la picioare si desfaci capitonajul de deasupra pedalelor, din acea pozitie(cu susul in jos), il vei vedea...este unu galben si mare, in dreapta cum privesti din pozitia ciudata...
ȘtergereDeci, benzinarele sa inteleg ca nu auacest radiator?
RăspundețiȘtergerepai spuneam deja ca nu au...
Ștergerear fi interesant daca as putea adapta acest radiator si la benzinar, are cineva idee cum se poate face?
RăspundețiȘtergerenu te ajuta cu nimic, la tine motorul se incalzeste suficient de rapid in 2-3-4 minte cat sa bage aer cald in habitaclu.
Ștergerela un diesel este nevoie de aproape 10 minute ca sa ajunga la aceiasi temperatura care o ai la benzinar in 3-4 minute
eu zic ca este si pe benzinare....
RăspundețiȘtergerela mine, laureatte din 2011, cand este RECE afara(chiar zilele astea cand au fost grade intre 5-10 grade de dimineata), se aude cand cupleaza releul si apoi il decupleaza supa cateva minute...el functioneaza putin timp pentru ca motoarele pe benzina se incalzesc mai repede.
oricum, nu va imaginati ca acel radiator face caldura in masina, acel radiator are rolul de a nu lasa geamurile sa se abureasca(parbrizul).
cred ca este bagat pe tubulatura care directioneaza catre parbriz.
Ștergerema indoiesc ca este pe benzinare pus :)
ȘtergerePe benzinar nu este sigur,indiferent de motorizare si de gradul de echipare!
Ștergere@Cristi & Daniel, daca eu am asa ceva montat pe masina DIN FABRICA pe 1,6 16V-2011, noi 3(cu familiile), ne intalnim si voi doi dati un gratar cu ceafa de porc & pastrama de oaie? mustul il aduc eu...
Ștergereacum m-am uitat...la PH2 se poate desface consola centrala si se vede cu lanterna firele groase NEGRE si clema GRI care o declipseaza cristi cu srubelnita la 0:30...
Ștergerenu te credem, dai jos bordul si scoti afara radiatorul :)
Ștergereo sa vad cum ii fac poza, ca se vede mufa si firele groase...
ȘtergerePe Preferance-ul meu benzinar nu este asa ceva. E dooar un capac, cum este si in zona filtrului de polen. Acu ca ai adus in discutie asa ceva....ma intereseaza foarte mult produsul.....pret, loc de achizitie, legaturi electrice...s.a.m.d......chiar daca sunt un benzinar.
RăspundețiȘtergerenu te ajuta pe benzinar, tie iti baga deja caldura dupa 2-3 minute, benzinarul se incalzeste foarte repede
Ștergerela mine nu se incalzeste in 2-3 minute....iarna...caci stau pe locprimele 10 minute, pentru copiii...de asta ma intereseaza acel radiator.....deci, astept in continuare acele detaliii,
Ștergerechiar si pe loc un benzinar se incalzeste foarte repede :)
Ștergere@Cristian Minut, mare grija ca este consumator mare de curent! deci FIREG GROASE SI LEGATURI SERIOASE!
Ștergeredin cate imi amintesc din discutia pe Daciaclub, era de ordinul sutelor de W...daca gasesc link-ul, il postez aici..
@Cristian Minut:
Ștergerehttp://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=89670&view=findpost&p=1200584
buna.. am o problema mi se tot abureste geamu din fata stanga si parbrizu din fata jos in stanga si cu dezaburirea pornita si imi scade si antigelu din borcan
RăspundețiȘtergerepe partea stanga ti se abureste penca esti tu sofer acolo, transpiri si expiri aer. fiind rece geamul, condenseaza.
Ștergeresaaau, ai apa multa prin masina.
antigelul scade de trebuie sa completezi sau scade, isi revine, scade, isi revine?
daca tot scade si completezi, cauti gaura pe unde curge apa
daca iti curge antigel inauntru, pe la radiatorul de incalzire, ar mirosi a PĂTRUNJEL!
Ștergerecum imi dau seama daca functioneaza acel radiator, cred ca la mine nu merge
RăspundețiȘtergerepui pe caldura, pui ventilatia pe treapta 1 sau 2, astepti 2 minute dupa care bagi mana sub bord pe sub consola de pe bord. ar trebui sa simti plasticul cald
ȘtergereOare functionarea radiatorului electric depinde de faptul ca butonul de temperature e pus pe caldura ? Nu cred ! Pentru ca radiatorul de apa pentru caldura in habitaclu functioneaza tot timpul, butonul doar dirijeaza jetul de aer-prin el, pentru cald sau prin alta parte, pe langa el pentru rece. Eu cred ca pornirea ventilatiei sa puna in functiune radiatorul electric, indifferent de pozitia butonului de temperatura.
ȘtergereRog pe cine stie sa spuna cam dupa cat timp se simte caldura de la radiatorul cu apa. Asta ca sa stiu daca functionea radiatorul electric. Daca simt caldura mai repede, inseamna ca functioneaza ! Multumesc !
Mintea romanului cea de pe urma ! Am inteles de aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=89670&st=0 , ca rezistenta radiatorului este alimentata doar daca temperatura atmosferica este sub zero grade. Asa pare logic ! Si este si relativ simplu de rezolvat pentru tehnologia de azi. Deci proba cu pipaitul in zona pentru a simti caldura radiatoruliui electric are sens daca afara temperatura este sub zero grade. Va rog sa-mi spuneti daca este corecta chestiunea cu senzorul de temperatura.
Ștergeretestat acum. pornit motorul, ventilatia pe treapta 2 si dupa 2-3 minute era cald plasticul unde este bagat radiatorul.
ȘtergereTimisoara, ora 17:50, aproximativ 9° afara
Salut ! Era interesant daca faceai testul cu butonul de caldura pe rece ! Am testat si eu, ieri, la temperature relativ scazuta ! La pornirea ventilatiei nu se aude foarte clar tacanitul, dar creste turatia de relanti pentru a compensa necesarul de curent. Se aude clar tacanitul releului la oprirea ventilatiei iar turatia de relanti a motorului scade.
ȘtergereTe rog frumos sa-mi spui cand/cum se opreste radiatorul electric. E o comanda pe baza senzorului de temperatura a motorului ?
am pus pe rece, ventilatia pe treapta 2 si dupa vreo 3-4 minute plasticul de langa radiator era caldut. deci porneste chiar si daca este pus pe rece. practic porneste de cate ori dai drumul la ventilatie.
Ștergeredar de ce n-ai verificat si tu daca se incalzeste sau nu, asta daca tot ai pornit motorul?!
Multumesc ! Sunt sigur ca se incalzeste pentru ca vine aer cald destul de repede, pana sa se incalzeasaca motorul dar voi verifica si prin pipaire in zona caloriferului. Eu NU cred ca acel calorifer electric este alimentat la orice pornire a ventilatiei, evident cu motorul pornit, cred ca numai daca temperatura atmosferica este sub o anumita limita, poate nu chiar zero grade, cum am citit eu pe un forum, poate sa zicem sub 10 grade. Ar fi interesant de verificat la vara. Dar, apropos, nu am verificat daca in conditii de temperatura scazuta caloriferul electric porneste la pornirea ventilatiei daca motorul este oprit. Cred ca nu ! Dar te rog sa ma lamuresti cu oprirea acestui calorifer electric, nu cred sa mearga tot timpul, n-ar avea rost din moment ce la un moment dat se incazeste cel de apa. Cum e ?
ȘtergereSi de ce ai vrea sa dai jos acel radiator?
RăspundețiȘtergeresa-l schimbi in cazul in care este ars.
Ștergerepoate vrei sa cureti de praf blocul de aerisire...
Puse-si radiatorul, fara sa demontez bordul......poze la my ride http://www.loganclub.ro/forum/nt_06_lxe-t6192.html?p=1622715#post1622715
RăspundețiȘtergereinteresant, m-am uitat s avad daca-l pot da jos fara sa dau jos bordul si la mine nu parea absolut deloc posibil...
ȘtergereArdiles- spune-mi te rog cum sa leg firele pe radiator, pentru ca el a venit fara mufa originala, iar eu nu am asa ceva pe masina, Vreau sa ii bun eu conectori izolati, si sa il leg la dezaburirea lunetei, sa functioneze pe baza de temporizare, plus ca numai dimineata la prima ora voi avea nevoie de el sa functioneze. Am probat pini de pe el.....problema e ca are 5 pini.....Cum fac aduc doar 1+ si restul minus, sau doua de + si 3 de -? Mentionez ca toti cei 5 pini au legaturi intre ei.
RăspundețiȘtergereAm uitat sa spun ca, fiecare pin are legatura lui de rezistenta.
RăspundețiȘtergeresincer imi pare rau ca nu am mai intrat si abea acum am vazut ca m-ai "solicitat"...
Ștergereti-am gasit link-ul pe loganclub, continuam discutia acolo...
asta in cazul in care n-ai rezolvat-o deja...
acum, chiar cu ultima poza, ai suficiente informatii....
RăspundețiȘtergerescrie acolo, inclusiv de la ce releu vine (+)-ul...
Cel putin la mine indiferent de temperature de afara,daca dau drumul la caldura,acel releu functioneaza ca sa incalzeasca acea rezistenta pina ce apa din radiatorul de caldura ajunge la 40 grade,apoi tace...Eu nu inteleg de ce se complica unii punandu-si aceasta rezistenta la benzinar?!
RăspundețiȘtergereconfirm, la benzinar, aceasta rezistenta functioneaza foarte putin timp...
ȘtergereImi puteti spune unde sunt localizate rezistentele de la treptele 1,2 si 3.
RăspundețiȘtergereIn momentul de fata aeroterma functioneaza doar pe treapte a 4 a. Adica maxim.
Multumesc.
nu stiu
ȘtergereAm afla unde sunt localizate rezistentele de la aeroterma. Oaricum multumesc pentru raspuns. Am sa revin cu fotografi cu locul rezistentelor.
RăspundețiȘtergerecred ca le-ai gasit deja...
Ștergereoricum, ca si raspuns:
sunt sub bord, fix in dreptul(curul) radiocd-ului... nu stiu cum vei ajunge la ele...
Este un set de rezistente si o dioda termica. La mine sa dus dioda. Pentru ca la o anumita temperatura se intrerupe si am facut un strap si acum functioneaza.
RăspundețiȘtergeresalut,
RăspundețiȘtergeream si eu o mica intrebare, o sa fie putin offtopic.
Am un megane 2, si am ceva probleme cu clima.
La mine rezistentele 1067 si 1068 se activeaza doar cand au chef, dau drumul la ventilator la 27° si nimic, si daca se intampla sa porneasca rezistentele pornesc f greu.
imi poti explica si mie pricipiul te rog, cine activeaza aceste rezistente ?
n-ai nimerit bine, eu nu sunt mecanic auto, habar n-am ce m-ai intrebat acolo
ȘtergereSalut ...itrebare ..pe diagnoza zice ca este problema cu senzorul temperatura interioara Dci , 63 Kw ,2009 ..ce face si nenorocitul asta ..multam
RăspundețiȘtergeresalut, probabil face el ceva :))
Ștergeren-am mai auzit, nu stiu
Buna..itrebare scurta...Senzor temperatura habitaclu (ambient) unde este la logan 1.5 2010 asa zice diagnoza da nimeni nu stie unde e si ce face ..multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, nu exista asa ceva pe Logan 1. diagnoza zice ca ai si alarma, dar nu este activata. zice ca se incuie usile la 8km/h, dar nu se incuie...
Ștergereunde se afla rezistenta pentru treptele aerotermei la logan mcv 2007 cu ac?
RăspundețiȘtergeresunt 2 modele. una este montata direct pe aeroterma, se baga mufa i nea.
Ștergerea doua este pe blocul de aerisire si ai acces la ea pe sub bord pe la pedale https://photos.app.goo.gl/MVz6gZrccYA4est87
Astăzi am realizat că după 10 minute sa încălzit habitaclu foarte greu și numai baga așa căldură iar indicatorul de la apa arata 4 luni ce pare ai ...
RăspundețiȘtergereMulțumesc frumos
Este important sa-mi spui daca este diesel sau benzinar
ȘtergereSalut benzina 1.616v mă îngrozește faptul de a îl duce la un service și de a mă jumuli băieți de acolo,, problema este că nu dispun deocamdată de câteva milioane. PTR a mă duce la service
Ștergerebenzinar fiind, cel mai probabil este de la radiatorul de habitaclu, este infundat si nu mai circula apa cum trebuie prin el
Ștergerehttps://www.tutorialelogan.ro/2016/01/curatat-radiator-incalzire-habitaclu.html