Montat protectie discuri de frana

Stiu de foarte mult timp despre aceste protectii discuri, din septembrie 2010 cand le-am montat pe un Logan MCV PH2. Chiar am si cateva poze cu ele cand s-au montat. Fiind intuneric, nu am putut filma un tutorial atunci, dar nu-i bai, acum le-a venit si lor randul.
Codurile de produs sunt 60 01 549 101 si 60 01 549 102.
Le-am achizitionat de la DaciaShop.ro si se vand ca repere diferite deoarece unul este de dreapta si celalalt de stanga. Ca sa le cumparati, da-ti click pe acest link pentru cel de dreapta si un click pe acest link pentru cel de stanga.


Acum, dupa 3 ani de cand le-am montat, a aparut o problema de la ele si se poate vedea accesand urmatorul link Vibratie roata dreapta, ca de tabla
.

76 de comentarii:

  1. ti-ai pus discuri noi de frana sau mi se pare mie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai dreptate, ti se pare :)
      poate in filmare pe undeva apar si doua discuri noi de frana, eram pe punctul de a le schimba dar mai merg 3-4 luni

      Ștergere
  2. Ca sa stii...filetele se dau la mana. NU pe bormasina pentru ca nu simti daca dai drept sau stramb.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa am si eu pe Berlina mea din 2000...le are din fabrică

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe vremea cand s-a facut masina ta nu se faceau reduceri de costuri, inca se mergea pe calitate :)

      Ștergere
  4. Bravo pentru munca depusa, daca eram seful Dacia Romania ai fi primit deja Noul Logan(chel-pentru si mai multe tutoriale :D).
    Chiar ai inspirat multi proprietari de Logan si ai ajutat vanzarile producatorului autohton.

    P.S. Bucsele de la bara stabilizatoare trebuie schimbate.

    Dan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca ai vrut sa spui ca bieletele antiruliu, nu bucsele, trebuie schimbate.

      Ștergere
    2. Bucsele se duc, bieleta(partea metalica) nu are nimic.

      Ștergere
    3. daca eram influent la Dacia, i-as fi dat un logan chel, ca sa-l muncesc! daca i-as da o varianta full, ar munci mai putin la ea.

      Ștergere
  5. bun tutorialu , inca un motiv sa mai pun ceva pe masina , pana la urma facem din logan limuzina

    RăspundețiȘtergere
  6. Tutorialul este excelent, din pacate pretul pentru aceste protectii este nesimtit de mare...

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe spate la logan se poate pune frana pe disc???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legal....Nu....Masina nu este omologata cu acest tip de frana.

      Ștergere
    2. se poate pune discuri si pe spate. doar ca nu este deloc simplu.

      Ștergere
    3. daca se pune, se poate omologa?

      Ștergere
    4. eu zic ca se poate omologa :>,,, daca poti omologa faruri cu lupa sau alte tampeni .. de ce se faca omologare la un sistem de franare mai bun ? decat cel original

      Ștergere
    5. nu este simplu de omologat. aducerea unei modificari prespune testarea ei. apai sa-mi spui tu mie daca esti hotarat sa dai cateva mii de lei ca sa-ti testeze cineva noile frane iar la final sa-ti spuna ca nu corespund, destabilizeaza masina.
      pentru un cacat de șibădac au cerut 2400lei omologarea

      Ștergere
  8. cam scumpute:)))) 143lei per bucata............

    RăspundețiȘtergere
  9. nu vreau sa fac antireclama dar sincer, pretul este extraordinar de mare, eu am luat aceste protectii acum vreo 3 ani cu max 80 ron/buc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acum 3 ani colegul le-a cumparat cu 86lei, atat era pretul pe atunci ;)

      Ștergere
  10. apropo, le-am montat identic si nu am avut niciodata probleme cu ele sau cu discurile de frana (tot pe 260mm, zimmerman). deci RECOMAND. Multumesc Cristi pe aceasta cale pt toate eforturile depuse.

    RăspundețiȘtergere
  11. GRESIT! nici o gaura nestrapunsa in partea cealalta, nu se unge cu vaselina pentru ca este INCOMPRESIBILA! automat va sparge filetul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am umplut gaura la maxim cu vaselina. gaura are 3cm, surubul 1cm. deci este suficient aer cat sa se poata comprima ;)

      Ștergere
  12. Bravo! In plus si deloc neglijat, rolul acelor aparatori este de a proteja pivotul si articulatia capatului de bara de temperaturile ridicate degajate de discul incins, care duc la imbatranirea prematura a elementelor din cauciuc.

    RăspundețiȘtergere
  13. la cat casta nu prea e merita sincer

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut! Dupa ce a trebuit sa inlocuiesc un rulment pe partea stanga plus capete de bara, discuri si placute....inainte de a schimba toate astea, batea, huruia, se incalzea super repede si miroasea a ars! desi am schimbat astea inca se incalzeste, nu asa ca inainte dar la un drum de 4 km cu frana aproape deloc rotile din fata erau caldute, asa ceva nu se intampla acum vre-un an...oare de la ce sa fie? ps: daca pun ceva frane mai multe, se incalzeste tare si miroase a ars 1-2 min :( ce sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.tutorialelogan.ro/2013/12/schimbat-garnituri-si-curatat-etrier.html

      Ștergere
    2. mersi mult! foarte de mare ajutor esti :) toata stima :)

      Ștergere
  15. un om de nota 10 care gaseste mereu ceva imbunatatiri

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte util , chiar daca nu mai am logan tot imi face placere sa i-ti privesc videou'rile . Ar fi super daca ar fi tutoriale pentru mai multe marci , de ex pe mine , ma oftica ca tot ce vreau sa fac trebuie sa experimentez singur , sau poate sa mai arunc in ochi in manual :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adica faci ce fac eu, experimentez singur, mai arunc un ochi pe manual ;)
      te-ai putea apuca de filmat :)

      Ștergere
    2. Ma cam tenteaza , poate mai ajut si pe altii , dar pentru inceput am nevoie de ceva aparatura de filmat :D

      Ștergere
    3. Astazi am schimbat un rulment si m-am uitat expres , Skoda Fabia o are din fabrica , m-a scapat de munca in plus.

      Ștergere
  17. Bravo Cris, inca o treaba foarte buna. Felicitari!
    Vreau sa schimb discurile, tremura un pic volanul la franare si franeaza in suturi la franari bruste, cred ca sunt ovalizate, le-o fi au 8 ani. Ce discuri imi recomanzi sau ce combinatie de disc+placuta. Multumesc anticipat!!!! Stima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur sunt ovalizate. cand schimbi discurile, schimbi si placutele, obligatoriu.
      nu stiu ce sa-ti recomand ca solutie de franare :(
      eu acum am discuri ATE cu placute stoc. tocmai mi-am achizitionat discuri brembo cu placute stoc

      Ștergere
    2. Sa inteleg ca si placutele sunt ATE? Cati km ai facut cu ele? Multumesc.

      Ștergere
    3. da, placutele sunt tot ATE

      Ștergere
  18. cand mergi pe damburi,denivelari,sau cand prinde vreo piatra,nu face zgomot?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca este prinsa in 3 puncte si este foarte bine fixata, asa cum am spus in tutorial, de ce ar face zgomot?
      oriunde ai prinde o piatra face zgomot,evident

      Ștergere
  19. ai pus contrapiulita la capatul de bara casa fii tu mai sigur sau s-a stricat plasticul blocant?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici una, nici alta. am pus a doua piulita doar ca sa nu se depuna mizerie si sa ma chinuie la dat jos :)

      Ștergere
  20. Al 2-lea surub la capetele de bara mi-a atras si mie atentia, cred ca vor fi mai usor de desfacut la nevoie. Bafta.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cristi!
    vezi ca ai gresit codurile in textul topicului!
    Codurile 6501549101 si 6501549102 - nu sunt cunoscute de programele noastre.
    Pentru aceste repere, codurile corecte sunt: 6001549101 si 6001549102!
    mult noroc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este :)
      am scris eu gresit codurile, am pus 5 in loc de 0

      Ștergere
  22. Salut ai ceva informatii despre Fuel Shark cel mai cel dispozitiv inovativ,cheia economisirii combustibilului si a banilor....pffff Care doar il conectezi si economisesti pana la 50%. E isterie cu economia asta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este suficient sa dai un search pe google si iti gaseai raspunsul, o porcarie. daca era atat de inovatoare solutia, era pe toate masinile noi si toti se laudau cu consumuri infime

      Ștergere
  23. salut Cristi! spunemi te rog de ce se fute asa repede capetii de bara, dupa nici 53.000 de km?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai frate, fa-te comedian, ca ai face bani multi! :)

      Ștergere
    2. pe mine m-au lasat 3 capeti de bara in aproximativ 12.000km fiecare. un caapt de origine m-a lasat la 23.000km si perechea lui la 92.000km.
      raspunsul este simplu, se fute penca circuli cu masina. daca olasi in garaj, tine o viata fara sa-i schimbi.
      si la ecuatia asta aduci ingredientul cheie "produs slab calitativ"

      Ștergere
  24. salut
    mi se tot aprinde in bord martorul (termometru pe 2 valuri) de la sistemul de racire, am tras o remorca cam cu 500 kg nu cred ca ar fi fost mai mult vreo 160 km. ce probleme pot fi? merci frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in timp ce trageai remorca iti facea problema asta? de la doua la 4 linii sau de la 4 la 6 linii?
      da si tu toate informatiile sa stim si noi vrei sa spui. la 86 grade ai 2 linii. la 88 ai 4 linii. diferente minime, dar enorme

      Ștergere
  25. o completare - la 2 linii ai putea avea minim vreo 30 grade, maxim cat a zis cristi.
    si cum se defecteaza la unii termostatul de ramane pe deschis si nu reuseste motorul sa se incalzeasca, asa poate ramane si pe inchis si se supraincalzeste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la 1.5dci euro 3 se aprind doua linii pe la 55 grade, daca nu ma insel

      Ștergere
  26. In timpul remorcarii nu s-a aprins nimica. Am ajuns la destinatie, am lasat motorul sa mai merga la relanti circa 7, 8 minute si l-am stins. Dupa vreo 7 ore am facut un drum, fara remorca, de 15 km. in timpul acelui drum s-a aprins becul (termometru pe 2 valuri) si 7, 8 linii aproape pana sus imi indica. in afisajul electronic. multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bun, deci neaparat trebuie sa verifici cu o diagnoza daca acea temperatura afisata in bord este reala. ace atemperatura poate fi reala daca se blocheaza termostatul pe inchis.
      acum doua saptamani m-a sunat socrumiu ca la apa liniile's pana sus de tot. am constatat ca avea pompa de apa blocata, nu circula deloc apa pe instalatie.
      a scapat ieftin: garnitura chiulasa arsa si a fost inlocuita cu una noua, curea distributie noua, pompa de apa noua, rectificat chiulasa, manopera si un total de 1200lei.
      mecanicul ala ieftin unde a facut schimbarea de distributie, l-a taxat de pompa apa noua. doar la taxat, pe masina tot ce-a veche a ramas. avea 96.000km pe bord cand a patit chestia asta.
      deci grija, testeaza exact temperatura daca este reala cu ce afiseaza in bord. asta penca s-ar putea sa ai o deficienta de masa si atunci iti arata prostii prin bord. de pe blocul motor pui inca doua, trei fire suplimentare de masa pe caroserie.

      Ștergere
  27. cu diagnoza respectiva cum se procedeaza intr-un service sau pot face sie eu? ai tutorial cu asa ceva? am facut distributia (fara rola cost 120 lei) acum o luna.
    multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai schimbat si pompa de apa? ia dai drumul la caldura, iti baga caldura?
      http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/interfata-obdii-si-aplicatia-torque.html

      Ștergere
  28. caldura era oprita si tot baga caldura.( in exces). nu stiu daca am schimbat si pompa de apa nu imi mai aduc aminte, ce mio' dat de la service scrie distributia (fara rola cost 120 lei).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ti-au schimbat, probabil, doar cureaua :(
      distributie insemna: curea, rola intinzatoare, pompa de apa si curea accesorii. astea sunt recomandate

      Ștergere
  29. oricum cand ajunge masina acasa (masina e cu tata in pastoral, cu albinele. la salcam) am sa ii schimb termostatul si sa cumpar si o piesa sa pot vedea diagnozele.
    multumesc frumos pt. sfaturi

    RăspundețiȘtergere
  30. ELM327 ai luat de la cel din bucuresti sau cel din suceava? carei cel mai serios serios?

    RăspundețiȘtergere
  31. din magazin chinezesc , sau de pe site , este si la noi in sibiu magazin chinezesc.......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu spuneam de la chinezi http://goo.gl/aNqM5D :)
      la propriu

      Ștergere
  32. Cris, de 2 sapt m-am mutat si noul loc de parcare e de asa natura incat trebuie sa parchez cu rotile din fata sau cele din spate pe un trotuar de aprox 7-8 cm ca sa nu ramana masina prea in carosabil. Exista consecinte grave pe termen lung?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probabail o sa faca artrita mai rapid pe partea aia mai inalta.

      Ștergere
  33. Set protectie discuri frana
    http://www.okazii.ro/frane-auto/discuri-frana/protectie-disc-frana-logan-orice-model-a158048336

    RăspundețiȘtergere
  34. Intentionez sa imi schimb directia la masina: bieleta antiruliu, bieleta de directie, capete de bara. Pentru asta din ce am mai studiat, urmeaza sa fac unghiurile.Apoi, vreau sa imi schimb si placutele +discuri. Am citit cam tot de pe pagina ta referitor la dimensiunile discurilor. Am comandat discuri pentru Logan 1.4. mpi Ambiance din 2005, tipul mi-a dat la dimensiunile 238x12. Pentru directie voi merge la service sa imi faca si unghiurile, insa pentru frana, as vrea sa incerc eu sa le schimb. Intrebarea este, daca poate fi afectat unghiul datorita schimbarii discurilor? CU alte cuvinte, dupa ce schimb placutele+discurile, trebuie sa fac unghiurile? as tinde sa cred ca nu, dar vreau sa fiu sigur. Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-are nicio treaba discurile si placutele cu geometria rotilor. linistit poti face tu

      Ștergere
  35. Răspunsuri
    1. daca pentru tine este mult, pentru altcineva nu este mult.
      dupa ce schimbi doua seturi de discuri de frana din cauza ovalizarii lor, constati ca pretul tablelor este mai mult decat decent ;)

      Ștergere
  36. nu zic ca nu sunt folositoare da 140 lei e mult .si depinde de stilul de condus ca sa ovalizezi discurile e folosesc mai mult frana de motor daca erau mai ieftine nu ziceam ca nu ar prinde bine 2 protectii din alea.da lasa si tu masina afara si adresa poate le iau gratis muna sa nu stai cu bata dupa poarta

    RăspundețiȘtergere