Schimbat burduf planetara exterior, partea stanga, 1.5 dci

Inainte de toate, trebuie sa precizez ca aceasta manevra este posibila doar la loganul 1.5dci, benzinarele au alt model de planetara!
M-am trezit cu pete de vaselina pe carenajul rotii, m-am uitat pe brat si se vedeau stropi de vaselina, deci clar doar de la burduf planetara poate fi. Am achizitionat burduful si dupa 2 saptamani am gasit timpul necesar sa ma apuc de treaba. Acel burduf s-a dovedit a nu fi ceea ce imi trebuia, asa ca am folosit un burduf universal care nu prea statea bine pe pozitie din cauza constructiei.
Ma asteptam sa fie mai usor, nestiind efectiv de ce o ma lovesc in timpul schimbarii. Dupa cum se vede in film, m-am lovit de de mi-au ramas vanatai :)


Update decembrie 2012: asa arata burduful dupa doua luni, totul este pe pozitie, burduful nu s-a deformat si nu se vad pierderi de vaselina pe capul de planetara, ci doar foarte putina vaselina scursa pe planetara, nesemnificativ.


Update 17 septembrie 2013: dupa aproape un an de cand am montat acest burduf, unde am pus colierul din tr-un soarec de plastic a tot iesit asa cate putina vaselina si se vede ca este putin adunata. Din punctul meu de vedere este total nesemnificativ. sa nu fiti indusi in eroare de faptul ca este totul umed pe acolo, a plouat afara :)


Update 8 februarie 2014


Alin C.: In poze ai un burduf pe care am dat 40-50 RON si semana foarte mult cu originalul(si la forma si la material). A tinut o saptamana, dupa care s-a torsionat si s-a spart, dupa cum se vede in poze. Mai bine luam original de prima data. Am dat jos planetara cu totul deoarece se lucreaza mai usor pe o masa de lucru. Tu ai planetara la care se poate scoate capul de planetara, diferenta vizibila este exact grosimea planetarei care este mai subtire in partea capului de planetara. Cei care au planetara groasa, cum este in poze, nu mai pot scoate capul de planetara si operatiunea trebuie facuta doar daca dai jos planetara. Din acest motiv la tine nu s-a potrivit acel burduf, era pentru planetara groasa.
Cel mai sfant este sa scoti uleiul din cutie. E foarte usor. (daca ai cheie pt busonul de golire. Eu il dau jos de fiecare data. DE CE? Cu ocazia asta vad si nivelul la ulei. SAU poti sa il schimbi cu ocazia asta... daca ai 100-150.000 km. Mi s-a intamplat sa gasesc mai putin ulei decat trebuie in cutie, ceea ce e grav, de mai multe ori. Pierdeam ulei foarte putin, nu se vedea la ochi. In cutie la benzinar trebuie sa fie 3 litri, si daca nu ma insel, si la diesel la fel. 90% cred ca tot 3 litri si la tine. Iar de pus la loc e foarte simplu, intre radiator si motor, sub termostat, pe langa sonda de ulei, e busonul de umplere la cutie. E de plastic (sa nu strangi tare ! ) iei o sticla de cola de 2 litrii, ii pui un furtun in cap, de un metru si cam ca de deget... si il bagi acolo in cutie cam 5 cm. Pui in sticla sus (ca in palnie) cei 3 litrii de ulei, sau putin mai mult... pana incepe sa curga afara (se prelinge pe cutie) atunci e gata. Oricum busonul de umplere e pe la jumatatea cutiei, deci o sa fie bine nivelul (cutia nu trebuie sa fie plina , isi ia ulei prin barbotare.


Asa se scoate rulemntul de catre cutie, folosind un extractor si din acest motiv pot refolosi acel rulment.


Imi pare foarte rau dar nu am facut poza la capul planetarei fara burduf. Nu aveam motiv, doar scoti burduful jos si il pui pe cel nou. DACA e nevoie, si a intrat nisip acolo, dai jos toata vaselina si pui alta. daca il prinzi din timp, si e doar intepat , inseamna ca nu a intrat nisip (forta centrifuga - nu permite sa intre nimic) si doar completezi (o mana de vaselina in burduf.)
Si cateva poze cu sculele folosite, extractorul de rulmenti,o bara de cupru(sa nu bati niciodata direct in planetara) si cheia prelungitoare ca sa scoti mai usor suruburile planetarei de pe cutie.

Pentru extragerea capului de planetare, aceasta este scula ideala.

185 de comentarii:

  1. salut, cum se poate gresa timoneria?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. soti husa de la schimbator, scoti acea piulita mare si alba si cred ca pe acolo se greseaza. in alta parte ar fi dedesubt :)
      n-am gresat niciodata

      Ștergere
  2. Amatorism. M-am convins definitiv. Mai mult strici pe acolo decât repari. M-ai dezamăgit complet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Omul a spus clar ca nu e mecanic de profesie, ar trebui macar sa apreciezi curajul, dar tu trebuie sa fii carcotas. Ne-ai dezamagit "ca om".

      Ștergere
    2. ai un like de la mine, pt replica asta

      Ștergere
    3. @Radu: nu sunt profesionist, eu repar calculatoare. contrar aparentelor, mai si stric :)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. 205/55 16 , jante de renault scenic. destul de mari, dar el se lauda ca are diesel si le duce bine; noi astia mai prosti cu d-astea pe benzina, n-avem voie:)))

      Ștergere
    2. @Anonim: goodyear eagle f1 gs-d3 205/55/16
      @Anonim: o pocnitoarede 1.4mpi se chinuie cu ele. dar tu poti sa pui, la tine merge ;)

      Ștergere
    3. Da, relativa treaba insa si tu te vei "chinui" sa atingi viteza maxima (165km/h doar e DCI 65cp, ma rog, remapat :P etc etc)...la demaraj-poate- nu simti ca ai ceva cuplu insa la viteza maxima ....oricum frumoase, insa la viteza maxima te ia unul cu dimensiuni stock ( chiar si de tabla)...

      Ștergere
    4. testat cu rotile stoc (de iarna) 180km/h pe ceas. cu cele pe 16 175km/h pe ceas. conditii diferite, aceiasi autostrada.
      important este ca fix nu ma intereseaza viteza maxima, 100-120km/h imi este suficient. si ai zis bine, am cuplu care duce foarte bine acele roti. acest lucru fiind avantajat in mare parte de resoftare ;)
      un preten cu 1.4mpi cu roti 205/55/16 s-a plans ca nu-i mai trage putoarea cum tragea inainte :)

      Ștergere
    5. Ce e pe ceas e deasemenea relativ....la 1.6 benzina iau bordul insa in realitate e cam 190 maxim 195.....cuplu il ai insa asa de repede cum il "ai" asa de repede il pierzi ( la 4500 ture) iar asta la demaraj la viteze mari te penalizeaza extrem.....compara cum urcai inainte de la 140-150 la 180( cat zici ca iei pe bord) si cum urci acum ;)....il al doilea rand, nu comentez cazul "prietenului" tau, insa benzina va fi si mai mult penalizata de acele roti....totusi la viteze mari ( 140-150 in sus) pariez oricand pe benzina (versus diesel) deoarece la viteze mari,pt demaraj, conteaza un singur lucru-turatia....Nu deschid polemici gen diesel vs benzina, insa acolo unde diesel-ul se termina, incepe benzina....

      Ștergere
    6. dupa cum spuneam,nu sunt interesat de viteza maxima. 10% consum la 160-170km/h pe GPS, nu pe ceas :). amajuns de doar 3 ori acolo in 7 ani sidoar de curiozitate.
      la 140km/h am 5.6% consum mediu.
      la 120km/h 4,8%

      Ștergere
    7. La 170 benzina e cam la 16% consum......atentie, tu nu mai ai consumul afisat pe CB, pt ca ai alte jante+ remapare...daca jantele pe care le-ai pus sunt mai grele ca cele stock, ai instant consum mai mare...daca sunt la fel de grele, tot mai mare il ai pt ca folosesti cauciucuri care sunt mai "aderente"...
      Ok, nu vrei viteza maxima....insa "ceva" tot vrei :P, altfel nui faceai remapare....vrei demaraj banuiesc, iar postul meu se referea la demarajul la viteze mari....oricum, frumoasa si cu bun gust masina, iar tutorialele pe masura

      Ștergere
    8. cristi, ca tot veni vorba, ce ai putea sa-i faci la motor ca sa scoata putere mai mare, ce tuning? alta chiulasa, toba etc?...

      Ștergere
    9. poti face multe, bani sa ai. multi bani

      Ștergere
    10. @Anonim din 23 octombrie: vezi ca omul are un tutorial mai vechi cu modificarea presiunii in wastegate- e aparent usor, urmareste-i tutorialul ca spune acolo ce si cum, precum si consecintele....poti sai faci o remapare ( desi e vax, maxim 10% real castigi la turbo, daca ai benzinar aspirat este egal cu 0)...

      Insa ce poti face cu adevarat la ambele ( otto si diesel) este sai schimbi arborele cu came cu unul special pt asa ceva; cresterea de putere se simte pe toata plaja de turatii,real, la roata si sunt unele variante in care nu trebuie sa umblii la softul masinii....de exemplu CatCams sunt extrem de priceputi in din astea...

      Ștergere
  4. 119 lei?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!! ... ba, astia ie nebuni?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 119 burduful e parfum pe langa un furtun din spatele motorului, pe la turbo...700 ron!!! l-am luat de la dezmembrari cu 150!

      Ștergere
  5. in loc de acel lemn, poti folosi o bara de bronz, iar cand bati ciocan in ciocan cica face explozie X_X :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Laurentiu din Bucuresti20 octombrie 2012 la 11:37

    da cati km are masina de ti-a crapat burdufu...a mea avea 115000 si cand mi-a fost data dauna totala mecanic era ok...

    RăspundețiȘtergere
  7. Te salut mare mester ca sa te convingi ca se sumlge s-au nu sobolanul de pe cap de planetara trebuia sa faci niste rotiri cu capul virat in pozitie maxima, dar nu cred ca se va smulge in schimb nu am inteles de ce ai bagat vaselina in burduf el avand rolul sa nu lase mizeria sa intre in acel ansamblu de bile ,din cauza fortei excentrice vaselina ramane in capul de planetara in afara capului este doar ce a fost in plus, in fine una peste alta este o lucrare bine realizata in conditi de acasa fara demontarea planetarei de pe masina si care te-a scutit de cel putin 150 de lei dati la mecanic care nu lucra asa de meticulos la partea de inlocuire a vaselinei vechi cu cea noua cea ce este foarte inportant la durabilitatea planetarei pe putini dintre critici tai ii vad facand o lucrare asemanatoare apropo daca loveai cu ciocanul cheia intre timp ce apasai pe ia ca sa destrangi piulita se destrangea mult mai usor te salut de la Oradea mare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vaselina ce-a ramas am bagat-o in burduf :P
      si ca sa fi batut cu ciocanul in cheie in timp ce destrangeam, imi trebuia a treia mana si disponibila era doar nevasta-mea, ea avand 2 maini stangi:))

      Ștergere
  8. Multumim, pentru ca imparti cu noi aceste tutoriale si ne scutesti de a mai da bani in stanga si-n dreapta. Radu, am fi curiosi sa vedem si " profesionalismul" tau.

    RăspundețiȘtergere
  9. Tot respectul Cristi pentru lucrare!!! dar numai ca nu vreau sa te dezamagesc sa iti spun ca nu o sa tina ceea ce ai facut, pentru ca asa am avut si eu problema la masina exact cum ti s-a intamplat tie si am fost nevoit dupa ce am facut ceea ce ai facut si tu........ am fost nevoit sa schimb planetara cu totu, dar am cumparat una second hand si functioneaza perfect si acuma. Inca odata tot respectul pentru lucrarea care ai facut-o. Numai bine si la mai multi km fara reparatiiii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a fost nevoie sa o schimbi pt ca ai mers mult cu burduful spart.daca observi din timp nu vei fi nevoit sa schimbi planetara.

      Ștergere
    2. apai am pierdut 37 lei pe acel burduf si cateva ore de lucru, vre-o 6 sambata si 3 duminica :))
      oricum e mai ieftin decat sa fi schimbat planetara din start ;)

      Ștergere
    3. Nu a fost vb sa fi mers mult cu burduful spart, numai ca prietenul meu care este mecanic mi-a spus ca nu o sa tina pt ca odata ce ai taiat colierul respectiv care este pus prin presare acolo, automat cel pus de tine in locul respectiv nu o tina,bineinteles daca e sa ne referim la capitolul baniiiii!!! asa... ai perfecta dreptate Cris pentru ca planetara cea second hand a costat ceva cei drept. Nu ma lua in nume de rau Cris dar am vrut sa iti spun ce mi s-a intamplat mie. Cu tot respectul Gabi si asteptam sa vedem ce surprize ne mai pregatesti. Numai bine

      Ștergere
  10. Mai bine incercai cu coca-cola. :-)

    RăspundețiȘtergere
  11. Auzi cristi nu ai primit siguranta aia noua in pachet cu burduful ca aia se cam schimba impreuna cu burduful,si ai facut freseala sa ungi cu vazelina acolo unde veneau colierele ca acolo trebuia sa fie uscat sa nu alunece guma pe fier,acuma sti ptr data viitoare... si eu zic ca era mai bine sa o scoti din cutie planetara si sa lucrzi la o menghina .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-a fost frica sa scot planetara din cutie :)
      in cutie n-am avut acea siguranta

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  12. Sa sti ca nu am criticat cu nimik eu mi-am spus punctul de vedere cum vedeam eu mai bine sa faci :) si scz de greseala mai sus greseala am vrut sa zic .

    RăspundețiȘtergere
  13. Cand ai desfacut torx urile de la disc trebuia sa bati de 2-3 ori in disc in zona suruburilor, se desfaceau fara efort prea mare. Succes in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  14. suruburile torx de la disc se desfac si se strang cu surubelnita cu impact (surubelnita de fier groasa in care poti sa bati in timp ce strangi sau destrangi)cum zice Florin dar nu cred ca se merita sa le strangi atat de tare. eu am banuit ca se va intepeni in timp piulita de la fuzeta asa ca din prima zi de cand am primit masina am bagat vaselina si capac (capac de spray dar se potriveste) Nu iti fa griji cu vaselina pe burduf ca eu am dat cu ulei de motor pe el si nu are nimic. Ai avut misiune grea si cred ca este cel mai lung tutorial pe care l-ai facut. Trai-ti-ar masina!

    RăspundețiȘtergere
  15. trebuia sa fie ridicata pe cric dupa ce sia dat drumul surubul de la planetara daca il mai desfaci asa iti cedeaza rulmentul , el este presat de planetara deci nu mai desfileta asa . daca nu cumva chiar ti sa stricat rulmentul .

    RăspundețiȘtergere
  16. Salutare,de ce firma este facut prelungitorul ala care s-a strambat ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am trusa de vre-o 15 ani, achizitionata din germany. nu este profesionala, e asa ca sa ai ceva scule pe langa casa.
      a doua scula din alta trusa este intr-o cutie de metal no name si are cel putin 15 ani :)
      deci chiar nu conteaza firma

      Ștergere
  17. :)) Asa am patit eu la golf 2, am desfacut planetara ,am scos-o si din cutie(acolo e mai simplu doar desfaci niste suruburi cu un imbus si iese afara usor din niste caneluri), dupa ce am cautat si eu sigurante dar nu era nici-una m-am dus la un mecanic care habar n-avea si el, raspunsul lui a fost: sunt de unica folosinte domne poti sa le arunci ,nu vezi ca nu au sigurante.Am cautat pe google si am gasit poze, si am desfacut-o f. usor prin loviri usoare cu un ciocan de aluminiu....

    RăspundețiȘtergere
  18. ce lucrare ne pregatesti domnu Cristi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar 2 pe masa de lucru si un al treilea de la un contribuitor :)
      ce anume? prefer sa fie surpriza ;)

      Ștergere
  19. daca am un ambiance si ceasurile de bord au inelele acelea lipite de rama pot schimba rama cu una de prestgige? ideea e ca vreau serigrafia alba si am inteles tot de la tine ca la ambiance e altfel...
    poti sa-mi explici te rog cum trebuie sa fac inainte sa desfac pe acolo?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Măi Prestgigi. E grele limba străină

      Ștergere
    2. Salut, am avut si eu aceeasi belea acum cam o luna...am fost la dacia, inlocuit cu piese de origine, schimbat burduf cu rulment dinspre cutie(140ron), burduful dinspre fuzeta(80ron) plus manopera(95 ron). Faceti voi socoteala ca mie de abia mi-a trecut capul. Oricum mi se pare mai putin distructiva aceasta metoda. Cristi multumesc ca ne-ai aratat ca daca ai rabdare se poate face si altfel.

      Ștergere
    3. plasticul de la ceasurile de la bord, cele negre, sunt dintr-o bucata. la prestige nu, acele inele gri sunt clipsate. deci nu poti face schimb doar de inele. dar poti schimba plasticul cu totul

      Ștergere
  20. 2:40 - "offf fute-m-as!" :))))

    RăspundețiȘtergere
  21. 1. La diesel este diferit burduful fata de benzinar. Tu ai luat burduf de planetara pt modelele pe benzina. De aia nu se potriveau. Mi se pare foarte ciudat ca ai pus acel burduf universal , totusi in Romania ... sa nu gasesti un burduf de logan...

    2.Daca o sa fi nevoit vreodata sa scoti planetara stanga din cutia de viteze, intai sa scoti ULEIUL din cutia de viteze, altfel iti curge jos. (se refoloseste dupa ce pui planetara la loc.) Acel rulment de pe planetara se scoate cu o presa speciala si se refoloseste.

    3. Burduful nou montat trebuie "stors" ca sa iasa aerul din el (eu ii bag vaselina in plus fata de acea punga cu care vine burduful, inca un pumn de vaselina in burduf, ... cu toate astea burduful nu se umple de vaselina, mai ramane si putin aer inauntru)

    4. Colierele pe care le-ai pus sunt foarte proaste. Iti recomand sa le iei separat , nu cele care vin in cutie. Sa iei din acelea care se sreang cu clestele. ATENTIE ! burduful trebuie sa fie FIX pe planetara , la ambele capete, sa nu se roteasca pe planetara, altfel scuipa vaselina afara. (solutia cu soricelul este mai mult de amuzament, trebuie coliere serioase, stranse cu forta)

    5. Eu la 1.4 , nu dau discul de frana jos pt aceasta operatie.
    Piulita de la planetara nu trebuie stransa in asa hal incat sa patesti ce ai patit tu. Recomand cheie tubulara de impact (neagra) cu patrat de 3/4 " (nu de 1/2') Nu trebuie sarit cu picioarele pe cheie. se strange cu o cheie destul de lunga, cu mana, si te lasi cu toata greutatea corpului pe cheie.
    In cazul in care nu se desface (cum ai patit tu) te duci la vulcanizare sa ti-o slabeasca cu pistolul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. nu stiam de diferente planetare. omul de la magazin stie ca am dci si ar fi trebuit sa stie, dar probabil nu stia nici el. sambata la ora 14:30 unde sa mai gasesc burduful castigator, am pus ce-am gasit.

      2. stiam ca se scoate uleiul, din cauza asta eram distrus ca ca trebuie sa scot planetara. neavand presa pentru acel rulment,stiam ca il voi strica. din acest motiv nu scoteam deloc planetara afara.

      3. m-am gandit si eu, dar n-am vrut sa combin vaselina lor cu a mea si vaselina ce o aveam pe acasa nu stiam daca sieste buna.

      4. am inteles, ma voio conforma ASAP

      5. fiind foarte intepenita, eram convins ca trebe sa o strang ca animalul. nu e tarziu, o pot slabi si acum, au trecut doar 2 saptamani.

      6. multam! multam mandru de tot

      Ștergere
  22. Pt a scoate planetera de pe fuzeta poti sa bati cu o bucata de CUPRU (nu stiu daca bronzul este cel mai potrivit)
    Cuprul meu este o bagheta de 4-5 cm diametru si lunga de 20 de cm.

    La mine la benzinar, partea mica de la burduf se prinde pe partea groasa de pe planetara (cum te gandeai tu...) dar difera putin constructia planetarei , si permite asta.

    Cum pot sa postez niste poze de cand am schimbat eu burduful la planetara ?

    EU am demontat doar etrierul si cele 2 suruburi de la telescop. ( nu am demontat pivotul, nu am scos telescopul de tot, nu am demontat discul de frana)

    Nu sunt sanse sa strici rulmentul cand desfaci piulita, mai grav este sa bati in capul planetarei cand e blocata in fuzeta. (poti sa dai cu wd-40 pe axul planetarei ... la caneluri, si lasi 10 min sa actioneze.)

    Cheia cu care ai incercat sa desfaci planetara prima data este o gluma... puteai sa incerci cu o penseta.
    Inca o data, colierele pe care le -ai pus sunt o alta gluma. Bine este sa folosesti din acelea care se strang cu clestele de cuie. E cam 5 lei bucata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mail, aici nu se pot pune. tutorialelogan@gmail.com si le pun eu sus sub film.
      aveam si o bara de cupru pentru batut in chestii delicate :)
      am demontat tot de pe acolo penca nu avem loc sa ma desfasor, nu ca ar trebui neaparat.

      Ștergere
  23. 5.RE : Stai ca nu ne-am inteles. Din cate se vede in filmulet, tu ai strans suficient. Te-ai lasat cu greutatea corpului pe o cheie de 50-60 cm lungime. E ok! Eu doar spuneam ca nu trebuie (cum am vazut de multe ori la service) sa te sui cu picioarele si sa sari pe cheie... E valabil si la prezoane. Eu le strang usor la mana, smucind de 2-3 ori mai tare, cu o cheie mica (cea a masinii), adica cu maner scurt TOCMAI ca sa nu ai forta exagerata in ea.
    E nasol cand te lovesti de situatia in care trebuie sa desfaci prezoanele bagand ranga pe cheie, pt ca le-a strans animalu' de la vulcanizare cu pistolul.

    RăspundețiȘtergere
  24. Pt. strangerea colierului ti-ar trebui o scula cum are domnu asta din clip http://www.youtube.com/watch?v=JZoa1hTM74U

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. FUCK! fix scula aia imi trebuia pentru colierele ce le-am primit :)

      Ștergere
    2. si scula asta. nici nu mai trebuie sa o demontezi http://www.youtube.com/watch?v=so9gMxzJH4k

      Ștergere
    3. pacat ca burduful original este plasticat si aproape deloc elastic :)

      Ștergere
  25. http://www.youtube.com/watch?v=b4bJPdoERNo
    masina lu asta o fi stock sau o avea suspensiile intarite de scartaie asa cand ia de volan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scartie si cu suspensie stoc si cu suspensie sport. nu este viteza suficient de mare ca sa se rastoarne cu suspensia stoc

      Ștergere
  26. cristi zi-mi si mie daca ai idee de ce imi stau aprinse decat 2 liniute la apa.
    am un logan 2006.12 ,1,4mpi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai verificat termostatul?

      Ștergere
    2. - termostat defect. schimbi cu unul nou, sanse 95% sa fie asta problema.
      - lipsa masa motor. de pe motor mai pui omasa suplimentara la caroserie. 4% sanse sa fie asta.
      - 1% sanse ca firul de la senzorul de temperatura sa nu faca contact cum trebuie

      Ștergere
    3. yo zic ca sunt mari sanse sa fie de la masa insuficienta pe motor. Chiar daca e greu de crezut si multi nu se gandesc la asta. E boala loganelor masa insuficienta, o gramada de probleme apar din aceasta cauza.
      Eu la loganurile mele le-am tras de la borna minus cabluri de masa si pe motor, si pe sasiu. Plus la triple, din portbagaj... (este tutorial aici). Am mai multe loganuri , la ABSOLUT toate dupa 2-3-4 ani incep becurile din triple sa faca precum bradul de craciun. Trebuie masa trasa obligatoriu.

      Ștergere
  27. cristi, ti-a trecut vreodata prin cap sa-ti pui suspensie pneumatica? costa mult, stiu, nu ma injura, nu-ti sugerez sa faci vreun tutorial, te intreb doar daca ti-a trecut prin cap:)

    RăspundețiȘtergere
  28. http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=enc3bMkn7AA&feature=endscreen

    RăspundețiȘtergere
  29. bv domnule...iti trebuie curaj,poti fute multe lucruri daca nu stii ce faci, e greu sa treci de la soarec de birou la manjit pe maini cu vaselina..dar daca scuteste de bani e de bine..

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut am schimbat si eu burduful saptamana trecuta la service si nu mia dat roata jos ....o ridicat masina pe stand si o lucrat pe dedesubt....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-a mai zis cineva ca daca tot stau la casa, de ce nu-mi cumpar si eu un elevator sa ridic toata masina sus, mi-ar fi mai usor
      da da daaa :))

      Ștergere
  31. Ba de scula asta aveai nevoie de la minutul 1:40 :))
    http://www.youtube.com/watch?v=oEKY0uFlBpc&feature=related

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pacat ca burduful original este plasticat si aproape deloc elastic :)
      este valabil la burdufele din cauciuc care sunt elastice.

      Ștergere
  32. salut cris de ce nu iti pui proiectoare??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in aproape cei 7 ani as fi avut nevoie de ele de vre-o 3-4 ori. de exact, de ce sa pun? bani, munca, se matuiesc in timp si arata urat.
      neah, e bine fara

      Ștergere
    2. intr-adevar, sunt multe optionale de preferat inaintea proiectoarelor (ma refer la cele de securitate, airbag, ABS, etc) si e clar ca se poate circula si fara proiectoare.
      DAR, au si ele rolul lor. Farurile lumineaza BINE de la 1,5 -2 metri de botul masinii. Proiectoarele lumineaza chiar din fata barii, si , cel mai important (dupa parerea mea) lumineaza in lateral , adica bordura, ceea ce mi se pare foarte important noaptea cand e intuneric bezna (fara luna, in afara orasului). Ajuta foarte mult sa ai luminata si partea din lateralul masinii, si sa poti vedea toti cainii si betivanii de pe bordura. Depinde si de marca masinii si de felul cum sunt orientate proiectoarele. La logan nu e cea mai fericita pozitionare, DAR oricum e mai bine cu proiectoare decat fara.
      Cel mai bine sunt orientate cele de la peugeot si citroen, bat bine in laterale.

      La tot ce am spus mai sus, se adauga si "necesitatea efectiva" a unor proiectoare bune cand se circula pe ceata, dar mie in vreo 10 ani de condus mi s-a intamplat de 2 sau 3 ori , sa fie ceata sa nu vezi pe unde mergi, deci din acest punct de vedere , nu se justifica costul.

      Ștergere
    3. poate merita investitia, avand in vedere ca am gasit proiectoarele de origine cu suporti cu tot la 200lei. in plus, varianta mea de preference are tot cablajul pe masina pe pozitie, doar sa cuplez mufa de la proiectoare.

      Ștergere
  33. directia cum se simte cu cauciucuri mai late ca cele originale?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. putin mai greoaie, dar este normal. am 2cm in plus la fiecare roata, frecare mai mare, aderenta mai mare

      Ștergere
  34. data viitoare foloseste cv boot tool cone
    te salveaza sa desfaci toata planetara bucati.
    http://www.tooled-up.com/Product.asp?PID=17042&referrer=googledynamicsearch&gclid=CLzq4amsmrMCFYRO4QodyhEABg

    RăspundețiȘtergere
  35. sal cris, ai cumva idee cum ai putea sa-i faci rotile la masina sa stea putin cracanate? adica in forma de "v" intors. cei care se ocupa cu geometria pot face asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. caderea este fixa. poti doar daca pui un surb excentric si castigi 1 grad. e mai mult decat suficient :)
      si le gasesti la daciashop http://www.daciashop.ro/accesorii/surub-cadere

      Ștergere
    2. super. de astea nu stiam.

      Ștergere
  36. Mie mi s-a rupt fix acea planetara de undeva de langa cutie chiar am pastrat capul!

    RăspundețiȘtergere
  37. Cris am inteles ca nu se gaseste doar capatul de planetara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai inteles gresit :)
      exemplu http://www.euroricambi.ro/articol-nou/18/cv899085_cap_planetara.html

      Ștergere
  38. Dar cu siguranta ce ai facut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum adica ce-am facut cu siguranta?

      Ștergere
    2. siguranta cea pe care ai gasit-o dupa ce ai batut in capat ca sa-l scoti.acel inel care era intre caneluri,in acel locas.intelegi acum?

      Ștergere
    3. la minutul 25 in filmulet

      Ștergere
    4. n-am facut nimic, a ramas acolo :)

      Ștergere
  39. Salutare.

    Felicitari pentru treaba depusa.
    Am vazut si cateva picaturi pe contraaripa.Initial am crezut ca e apa dar nu s-a uscat si cred ca s-ar putea sa fie vaselina.Cum imi pot da seama daca e spart acel burduf? anm apasat pe el si ramane stramb, nu-si revine la forma initiala. Ma gandesc ca daca nu era spart isi revea. E corect cum m-am gandit?
    Alta chestie e ca la virej strans, chiar si de pe loc, parca troncane. Sunt doua probleme diferite?

    Multam si numai bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca este spart burduful, e plin de vaselina pe langa burduf, pe brat... pe tot ce in jurul lui.
      troncanitul il ai din alta parte si poate fi din mai multe locuri

      Ștergere
  40. de ce nu ai facut tutorialul mai repede, poate nu se chinuia mecanicu meu sa dea tota planetara jos si sa strice tot pe acolo ,macar de acum in colo o sa caut tutoriale pe la tine si o voi repara singur:))))

    RăspundețiȘtergere
  41. salut
    dupa atata timp cum e? a rezistat lucrarea??? (scuze daca ai spus mai sus , nu am citit chiar tot)

    RăspundețiȘtergere
  42. salut cristi...iti bate planetara in viraje?

    RăspundețiȘtergere
  43. te intreb asa ca mie mi-au schimbat burduful tot la stanga in service si acum imi bate :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca au lovit cosul de bile,exact ce explicam eu in tutorial sa nu nu faceti, ai sanse sa-ti bata :(

      Ștergere
  44. Răspunsuri
    1. planetara la tine este groasa sau e ca la mine in tutorial? daca este groasa, nu poti schimba capul de planetara.
      daca e subtire catre capul de planetara, se poate schimba doar capul.
      dar da, clar, trebuie sa schimbi

      Ștergere
  45. se gaseste doar capul simplu? loganul meu e benzinar 1,4 model 2006 preferance...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se gaseste doar capul. dar daca nu te bagi sub masina sa te uiti, eu n-am de unde sa stiu

      Ștergere
  46. lasa-mi te rog id-ul tau...daca se poate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. id de la ce? ym? crististreulea
      doar ca intru lunar pe el. mai repede dai de mine pe mail, il gasesti la vanzarea DRL sau DVD

      Ștergere
  47. Salut merita atata chin cand puteai sa mergi la un service si pentru 50 de lei il schimba in maxim 30 min.

    RăspundețiȘtergere
  48. Felicitari si multumiri pentru ce faceti si sper sa nu va opriti!
    Azi mie mi-a cedat planetara din dreapta spre cutie la o pornire in marsalier, cu volanul rasucit si nicaieri nu gasesc in google elementele componente.Stiti cumva la ce sa ma astept?(1,4 fara abs).

    RăspundețiȘtergere
  49. sunt cel cu discurile care se ovalizau prematur cu loganul din italia...prima sa-ti fac intrebarea te salut si-ti multumesc ptr., curajul pe care mi-l dai sa ma apuc de treaba Am schimbat bratul pe aceeasi roata(sofer)...Miscand fara frica planetara m-am trezit ca a iesit (s-a lungit de la cutie) pana cand a iesit din burduf si am perdut uleiul di cutie.Am repus totul comera si am completat cu ulei .Intrebare.Ar trebui planetara sa aiba un splint sau cui care il inpiedica sa iasa vazand ca tu ai batut si cu ciocanu fara frica??? SARBATORI FERICITE TIE SI FAMILIEI TALE!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, daca tragi de planetara ai sanse sa o scoti afara, dar are o mica siguranta care o tine sa nu iasa prea usor. dar nu tine cat sa nu iasa deloc, daca tragi mai tare, iasa destul de usor. eu bateam cu ciocanul dar tineam de planetara si tot impingeam de ea catre cutie :)

      Ștergere
  50. Urmăriţi videoclipul următor pt. a vedea cum se schimbă un burduf de planetară mult mai simplu. http://www.youtube.com/watch?v=QeIyXzSOIAQ

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este valabil in cazul burdufului de origine care este plasticat, aproape deloc flexibil.

      Ștergere
  51. salutare Am si eu 2 intrebari pentru tine sunt sofer de putin timp iar masina pe care o am o conduce si tatal meu care nu il intereseaza nici macar putin de ea, adica atunci cand il lasa in drum baga bani in ea, sunt 2 probleme noi aparute de vre-o cateva luni. Cand iau viraj maxim nu conteaza directia se aude un scartait tare de tot din zona rotilor cred sti ce ar putea fi ? iar cealalta este ca in partea din fata bat foarte tare telescoapele sau nush ce se aude dar cand merg pe piatra cubica sau iau vre-o groapa e dezastru troncane pe fata de parca s-ar desprinde rotile de pe punte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pot doar sa-mi inchipui ca este praf directia... bielete si bucsi bara stabilizare, capete bara. probabil tot de acolo si acel scartait

      Ștergere
  52. dupa ce schimb o planetara trebuie sa merg sa reglez din nou directia, te intreb pentru ca saptamana trecuta am schimbat planetara pe partea dreapta si acuma nici volanul nu mai ii drept si trage in partea dreapta + ca in toamana am schimbat matzele ce tzin de directie si am fost la service unde mia reglat directia.ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. normal nu ar trebui sa faci din nou geometria rotilor, n-am idee ce s-a intamplat la tine.
      dupa ec schimbi o poesa de la directie, da, trebuie facut... dar planetara?! wtf

      Ștergere
    2. aha, ms de raspuns

      Ștergere
  53. salutare. interesant ceea ce faci Cris !
    am cautat pe aici si nu am gasit si m-ar ajuta foarte mult.. cum se schimba releul la alternator. am o problema cu benzinara mea care nu imi mai incarca cum trebuie. adica pornesc motorul, dar daca il las in ralanti nu imi incarca. cand ajung la 3000 turatii atunci incepe si lucreaza. eu ma gandesc ca este de la releu pentru ca atunci cand lucreaza..am 14,30 V ceva de gen. deci puterea e ok.

    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici macar nu stiu pe unde este pozitionat :(

      Ștergere
    2. Salut,

      Am un logan dci(2007), si banuiesc ca am o problema la termostat dar nu sunt sigur. E normal ca pe timp de iarna(-5 grade) sa merg 45 minute cu turatia de 2500 (100km/h) si sa nu ajunga la 4 linii?
      La 2 linii ajunge relativ repede oricat de frig ar fi (5-10 minute)

      Scuze de off topic, dar nu am gasit un tutorial despre termostat.

      Ștergere
    3. daca ai euro 3, n este bine. daca ai euro 4 este perfect normal

      Ștergere
  54. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=enc3bMkn7AA

    RăspundețiȘtergere
  55. Dupa o astfel de operatiune trebuie refacuta geometria. Asa m-au sfatuit la service si au avut dreptate, pentru ca era deviata putin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. era deviata dinainte sa iti schimbe burduful.

      Ștergere
    2. Mie mi-au argumentat ca, oricat m-as stradui sa bag inapoi capul de planetara asa cum a fost, nu o sa pot. O sa-l bag cu 1-2mm diferenta de adancime. Am stat si am rumegat si parca aveau dreptate, pt ca modifica lungimea intregii planetare. Si e pacat sa-ti f**i aiurea gumele. Si nu aveam geometria deviata pt ca o refacusem cu 2 saptamani inainte, cand mi-am schimbat capetele de bara. Numai bine!

      Ștergere
    3. cum sa nu bagi capul de planetara cum a fost? ai o imensa piulita care strange si o trage la maxim. sincer, te-au aburit :)

      Ștergere
  56. sall planetara dreapta la benzina se schimba la fef can filmuletul tau mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu m-am prins daca ma intrebi sau afirmi. eu am schimbat doar capul de planetara, nu toata planetara.
      din cate am inteles, sunt doua feluri de planetare: subtiri si groase. in cazul meu este cea subtire.

      Ștergere
  57. felicitari pentru tutorialele pe care le faci ....planetara la care ai schimbat purduful e de dci ? eu am 1,4 mpi si la mine planetarele sunt cum erau la dacia 1300 , acum a inceput sa bata in curbe si as vrea sa le fac ceva , ce imi recomanzi sa fac ? se potriveste si planetara ca a ta la mpi ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, e dci. daca au inceput sa caraie cand virezi, nasol, numai prin schimbare.
      ma indoiesc ca ar fi aceleasi planetare. oricum sunt doua feluri: groase si subtiri

      Ștergere
    2. deci nu se potrivesc, alea de dci par mult mai rezistente , ale mele cred ca sunt groase , ce planetare se potrivesc in afara de astea originale ?

      Ștergere
    3. planetara mea este subtire si este dci.
      se vede in filmare ca vine din cutie bara groasa si la un moment dat se subtiaza, fix unde vine pus colierul la burduf.
      la altele planetara are aceiasi grosime din cutie pana in fuzeta.
      nu stiu ce alte planetare s-ar potrivi

      Ștergere
  58. Salut Cristi! Sunt Dany! Cum se prezinta in momentul de fata burduful de cand l-ai schimbat? Spuneai la un moment dat ca nu esti sigur de cat o sa tina, de aceea te-am intrebat. Eu am un 1,4 si tot pe partea stanga mi s-a spart burduful si urmeaza maine sa-l schimb. Am fost la service si cei de acolo mi-au spus ca trebuie sa scoata planetara din cutie si trebuie schimbat si burduful de la planetara. Tu ce ma sfatuiesti sa fac? La mine merge scoasa planetara cum ai scos-o tu din fuzeta sau cum se numeste ca sa introduc burduful? Te intreb ca eu nu ma pricep. Si mai am o intrebare, din ce cauza crezi ca se sparg aceste burdufuri? Multumesc pentru raspuns! Stima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este fix ca in pozele de mai sus, putina vaselina a scapat pe langa burduf si cam atat, e tot pe pozitie.
      depinde de planetara, e posibil sa trebuiasca scoasa si burduful de catre plenetara se cam poate recupera, depinde ce uzura are.
      din ce cauza se defecteaza unele lucruri? penca se defecteaza :)

      Ștergere
  59. era mai usor de pus ala caca dadeai capatul de bara jos

    RăspundețiȘtergere
  60. Salut,

    Si la mine e plin de vaselina, la aceasi roata, la un Renault Clio 2.. incepe sa se auda si in mers un fel de vajait.
    Mai pot trage vreo 50-60 km de ea pana o duc la reparat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. linistit, mai merge pana s apice. oricum, de preferat sa nu te intinzi :)

      Ștergere
  61. Mi.am facut programare pe joi la mecanic, dar maine am licenta, marti incep cu lucru, si daca mai pot trage putin 50-60 de km, e foarte bine :))

    mersi mult !!

    RăspundețiȘtergere
  62. Salut CRIS.Am si eu o nelemurire.Am vazut in tutorial ca la tine nu iese planetara din cutie oricat ai trage de ea.La mine am scapat-o de doua ori cand am schimbat un rulment si un pivot si am pierdut uleiul din cutie.Ce siguranta sau stift trebuie sa aiba acolo sa nu iasa din cutie?
    Stima,si multe multumiri pt tutorialele postate.
    PAUL-CORNELIU.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai eu n-am tras de planetara cat sa iasa afara. si de fiecare data cand am batut, am impins de ea inapoi.

      Ștergere
  63. Pana la urma cat a tinut buduful pus de tine?Am si eu buruful spart pe partea stanga langa fuzeta,si nici eu nu as da 125 lei pe un cauciuc.Si inca o intrebare:sunt mai multe tipuri de planetare?Eu am masina din 2006.
    Stima-PAUL-CORNELIU.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am pus sus o poza de azi, totul este pe pozitie. sunt doua feluri de planetare: groase si subtiri. eu am planetara subtire, se vede in poza ca la un moment dat se ingroasa. planetara groasa este la fel de groasa dintr-un capat in altul.

      Ștergere
  64. Din nou,Salut.Ce tip de vaselina se foloseste la planetare?Grafitata,cu Litiu,sau nu conteaza.
    PAUL-CORNELIU.

    RăspundețiȘtergere
  65. Uite Cristi ceva intresant cu privire la schimbatul burdufului

    https://www.youtube.com/watch?v=QeIyXzSOIAQ

    De la:
    WeeD
    de pe loganclub

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o stiu scula, dar e valabila doar daca ai un burduf care e foarte eleastic. cel original dacia este plasticat, sanse zero sa-l intinzi atat :)

      Ștergere
  66. Salut!
    Am o problema la roata dreapta... cand virez stanga sau dreapta se aude ca un huruit dar doar cand accelerez...mentionez ca doar la virare in rest nu se aude nimic!!!
    am logan 1.5 si burduful e spart la acea planetara ... sa fie oare de acolo problema >?
    mersi!

    RăspundețiȘtergere
  67. Sal Cristi, cand schimbi o planetara stricata trebuie sa o schimbi si pe cea buna din partea opusa? Merci.(adica neaparat in cuplu?)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in 19 ani n-am schimbat niciodata planetare, habar n-am ce si cum ar trebui schimbat

      Ștergere
  68. Buna ziua si aprecieri pt ceea ce faci,Cristi!Am gasit pe net,cap de planetara nou,la 100 de ron,crezi ca se merita la banii astia?sau mai bine pun ceva mai scump?

    RăspundețiȘtergere
  69. sau sa iau o planetara de la breckner,cu 200 de ron?ce sfat imi poti da?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am testat nici un cap de planetara, n-am idee daca este bun sau nu

      Ștergere
    2. ok,multumesc totusi pentru raspuns:)

      Ștergere
  70. Salut Cristi si scuze de deranj!
    Stiu ca nu esti mecanic, dar te rog sa imi spui ce efecte poate avea in timp mersul cu burduful fisurat/crapat? Sa zicem ca nu observ treaba asta la timp sau ca nu ma pricep sau ca se scurge cate putin si nu observ.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spuneam si in tutorial, adica se deduce. daca este spart burduful, intra apa, praf, rugineste si se strica capatul de bara

      Ștergere
  71. la mine planetarele nu se tuguiaza asa spre burduf ca la tine, ci sunt cilindrice de la un cap la altul. asta inseamna ca nu pot schimba doar capul planetarei in caz ca e nevoie, ci trebuie schimbata planetara cu totul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la acesta intrebare nu-ti pot raspunde 100%. unii spun ca nu se poate schimba la acel tip de planetara...

      Ștergere
  72. Răspunsuri
    1. il n'y a pas de symptômes. graisse est partout, le caoutchouc cassé

      Ștergere
  73. Salut! De ceva vreme cand accelerez sau las brusc ambreiaju sau chiar la franari mai bruste ceva pocneste pe partea dreapta ca si cum s'ar rupe.....cel mai frecvent se intampla cand las brusc ambreajul in timp ce merge masina in tr 1si 2unde are motoru mai multa forta...la viteze mari 3,4,5 nu se mai simte ca se intoarce mai usor motoru la deccelerari...schimbat capat bara, rulment fuzeta, brat, bieleta, etrieri si tot n'am aflat de unde ii pb--suspectez planetara sau chiar cutia..... Tu ce parere ai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, planetara pocneste doar daca esti virat aproape de maxim. cutia nu pocneste. aia cand o sa pocneasca, pleci cu ea pe platforma.
      mai cauta, este din alta parte

      Ștergere
  74. Salut, la revizie am observat si eu ca am vaselina pe acel burduf la planetara stanga. Oare si la 1.4 mpi se poate scoate capul planetarei, cum ai facut tu ? Eu momentan nu pot sa fac singur operatiunea, si de aia am fost la un service, dar cei de la service nu vor sa faca asa, ei vor sa scoata toata planetara, deci sa ma coste pe mine mai mult. La dacia service mi-au cerut 550 de lei :)) Celalalt service la care am fost nu tare vor sa faca, ca e complicat, m-au amanat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stiu ca sunt doua feluri de planetare, subtiri si groase. a mea este subtire. nu stiu cum este la cele groase

      Ștergere
    2. Se pare ca la mine (planetara groasa) trebuie data jos planetara si schimbat si burduful dinspre cutie (se distruge aproape sigur la demontare). Am rezolvat treaba sambata. Am pus burduf original pe partea cu cutia, si ceva aftermarket la roata. 190 de lei cu tot cu manopera, fata de 550 la dacia

      Ștergere
  75. apucat azi demontat burduf planetara spart roata stg 1.4 mpi.ok. pana in momentul cand taiat burduful am constatat ca acel capat de planetara nu poate iesi ca la diesel.demontat de la cutie,pierdere ulei cutie total,scos planetara afara,demontat,partea de la roata de pe planetara*esec total,burduful se inlocuieste demontand si burduful de la cutie,inclusiv rulmentul.nu am presa de rulmenti,asa ca masina este imobilizata cca 1 saptamana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de cateva ori mi-am tot zis ca o sa scriu ca sunt doua feluri de planetare...
      scriu acum un update

      Ștergere
    2. gresit! am scris deja acel update acum mult timp in urma. spuneamca sunt doua feluri de planetare si la cea groasa, cum ai tu, nu se scoate capul de planetara

      Ștergere
    3. Salut cristi,ai idee daca la logan 1.4 benzina din 2007 se poate schimba decat capul de planetara..multumesc

      Ștergere
    4. "decat" daca verifici. scriam sus un update, cel de la Alin C., trebuia doar sa citesti.
      trebuie sa verifici daca ai planetara groasa sau subtire. eu in tutorial am subtire. adica locul unde se prinde burduful pe planetara, exact acolo se subtiaza planetara, deci este subtire. daca ai planetara groasa, burduful se prinde pe partea groasa, deci capul de planetara nu se da jos.

      Ștergere
  76. Salut. Cine a schimbat planetara aftermarket poate sa imi spuna ce a luat si cati km a facut cu ea? cea de origine e scumpa. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  77. Salut cris vreau sa schimb planetara pe partea stanga la un logan 1.4 2005 fara abs ma intereseaza daca se potriveste planetara cu abs ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, ABS-ul e pe rulment, nu are are treabă cu planetara.
      Este planetară de diesel și de benzinar

      Ștergere
  78. Salut eu am planetara groasă iar cei de la magazin și service spun ca toate capetele de bară se întorc retur că nu pot sa scoată capul că nu îl pot introduce pe cel nou etc . Ști ceva de acest model de planetară ? Este altfel decât la tine nu are tripod în cutie se scoate prin smulgere din cutie iar tripodul este pe la jumatatea planetarei într-un angrenaj închis este tot pe partea stângă ca la tine în tutorial. Vroiam să scap mai ieftin dar acum sunt mai bulversat .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, exact, planeta groasa se schimbă cu toții.
      Planetare subțiri găsești doar pe diesel

      Ștergere
  79. Salut,ce parere ai despre acest burduf?
    De ce este tăiat?

    https://m.autopieseonline24.ro/triscan/7257342#

    RăspundețiȘtergere