Am cumpărat 4 arcuri Eibach şi un nou tutorial pentru montarea lor. Am filmat montarea lor doar pe faţă, spatele fiind foarte uşor de schimbat. Timp aproximativ de lucru o oră jumătate.
De precizat ca ar fi bine sa repozitionati bucse si chiar sa refaceti geometria rotilor dupa montajul noilor arcuri.
Poti comanda arcurile sport Eibach sau H&R de pe DaciaShop.ro
Nu am facut amorsarea telescoapelor. Nici nu stiam de asa ceva pana in acest moment. Amorsarea amortizoarelor presupune comprimarea si decomprimarea completa de vre-o 10-12 ori, la fiecare amortizor in parte. Aceasta operatiune se face la amortizoarele bitbulare gaz-ulei pentru egalizarea presiunii intre supape.Am efectuat ulterior amorsarea acestor amortizoare si din cate am inteles, nu este prea tarziu, chiar daca a trecut o luna de cand sunt pe masina.Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat.
Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat. Monroe recomanda amorsarea amortizoarelor pe ulei inainte de montare pe masina. Se poate vedea aici Manual Monroe la pagina 42.
Iar Cosmin Burcea a venit cu explicatia:
Explicatia comprimarii / ungerii amortizorului inainte de montare este urmatoarea:
- amortizoarele stand ceva timp in depozit sau magazin oringurile(garniturile) din interior se pot usca.
Comprimarea manuala se face pentru ungerea oringurilor, se face manual pentru a se exercita o forta mai mica in comparatie cu greutatea masinii.
Daca se monteaza pe masina fara a se fi facut ungerea exista riscul, datorita greutatii mari a masinii si a oringurilor uscate sa "scape" ulei si asa te alegi cu un amortizor nou, uzat prematur!
Pentru arcurile şi amortizoarele de pe spate doar am simulat că le schimb. Dar după cum spuneam, este foarte uşor, o singură perosoană face schimbul intr-o jumătate de oră.
Ca sa vedeti tutorialul dedicat schimbarii de telescoape pe spate, intrati aici "Schimbat telescoape spate"
De precizat ca ar fi bine sa repozitionati bucse si chiar sa refaceti geometria rotilor dupa montajul noilor arcuri.
Poti comanda arcurile sport Eibach sau H&R de pe DaciaShop.ro
Nu am facut amorsarea telescoapelor. Nici nu stiam de asa ceva pana in acest moment. Amorsarea amortizoarelor presupune comprimarea si decomprimarea completa de vre-o 10-12 ori, la fiecare amortizor in parte. Aceasta operatiune se face la amortizoarele bitbulare gaz-ulei pentru egalizarea presiunii intre supape.Am efectuat ulterior amorsarea acestor amortizoare si din cate am inteles, nu este prea tarziu, chiar daca a trecut o luna de cand sunt pe masina.Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat.
Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat. Monroe recomanda amorsarea amortizoarelor pe ulei inainte de montare pe masina. Se poate vedea aici Manual Monroe la pagina 42.
Iar Cosmin Burcea a venit cu explicatia:
Explicatia comprimarii / ungerii amortizorului inainte de montare este urmatoarea:
- amortizoarele stand ceva timp in depozit sau magazin oringurile(garniturile) din interior se pot usca.
Comprimarea manuala se face pentru ungerea oringurilor, se face manual pentru a se exercita o forta mai mica in comparatie cu greutatea masinii.
Daca se monteaza pe masina fara a se fi facut ungerea exista riscul, datorita greutatii mari a masinii si a oringurilor uscate sa "scape" ulei si asa te alegi cu un amortizor nou, uzat prematur!
Pentru arcurile şi amortizoarele de pe spate doar am simulat că le schimb. Dar după cum spuneam, este foarte uşor, o singură perosoană face schimbul intr-o jumătate de oră.
Ca sa vedeti tutorialul dedicat schimbarii de telescoape pe spate, intrati aici "Schimbat telescoape spate"
La schimbarea arcurilor cu unele mai rigide,se face si repozitionarea bucselor?
RăspundețiȘtergereda
Ștergerepe vremea cand am schimbat eu nu stiam de asa ceva.
RăspundețiȘtergerecineva mi-a zis ca a pus arcurile sport si a facut un test. ulterior a repozitionat bucsele si a zis ca e diferenta semnificativa inspre bine fata daca nu sunt repozitionate.
eu am facut deja 40.000km cu ele puse sus, deci sunt mega repozitionate :))
ca sa reopzitionezi bucsele, le destrangi, lasi masina jos si dai o tura prin hartoape. t eintorci la garaj si le strangi laloc farasa ridici masina pe cric.
Sal Cristi un tutorial schimbare amortizor si bucsa spate , ar fi interesant sa vedem sau macar sa ne povestestei .
Ștergerecand dau de bani schimb si telescoapele spate. bucsi? te referi la bucsile de la punte?
Ștergeresalut cristi am o mare problema?te rog dami o idee sa stiu ce cumpar.cind merg cu masina se aude un zgomot pe fata ca si cum nu as avea arcuri este o batae continua si trepideaza volanul ai idee ce are?
Ștergeren-ai precizat daca ai viteza mare sau mica. daca misca sau nu volanul pana la viteza de 30-40km/h.
Ștergereeu as spune ca problema este de la una din roti
trepideaza rau la la 60 in sus discurile de frina sunt mincate are asta o legatura?
Ștergeremultumesc anticipat
garantat este din cauciucuri, defecte, diforme. mergi la vulcanizare si iti verifica imediat
ȘtergereArcurile EIBACH au coborat garda? E ok sa schimbi doar arcurile si sa lasi amortizoare stock?( nu se distrug daca cobori garda? )....intre eibach weitec si H&R ce ai alege?
RăspundețiȘtergereSalve un cod pt arcurile EIBACH si un pret estimativ? ms anticipat!!!!
RăspundețiȘtergereda, arcurile coboara garda la sol. daca schimbi doar arcurile, in timp se uzeaza mai rapid telescoapele. dar la ce pret au telescoapele, stabilitatea pe care o ai in plus merita sa le schimbi mai des, ca sa nu punem ca pretul e chiar mic. 2 pe fata Monroe pe gaz costa 280 lei, garantie 2 ani.
RăspundețiȘtergereintre Eibach, Weitec si H&R as alege Eibach, Weitec.
Eibach, Weitec sunt suspensii sport mai de oras, sunt mai moi si mai confortabile la drumul de zi cu zi, nu coboara asa de mult garda.
Recomand H&R daca sti ca tragi de masina, o fortezi in viraje. e mai rigida suspensia.
nu stiu cod de produs, dar e suficient sa ceri pentru dacia logan si stiu vanzatorii ce sa-ti dea. pretul e undeva pe la 150 euro, oricare firma.
La fel si la benzinar .....nam cronometrat insa mi se pare la fel....dacia 1300 dpdv asta raspunde mult mai prompt
RăspundețiȘtergerela 1300 e carburator, alta mancare de peste :)
RăspundețiȘtergereunde intervine ECU este si o idee delay
Asa este ....si chiar ar trebui sa fie doar o "idee" delay insa in realitate - ma enerveaza ca doar la dacia-logan este atat de mare ( am condus si alte masini , au delay relativ decent; putere asemanatoare) ....prin delay inteleg acel lag care exista la accelerare la turatii medii spre mari ( ex 3000 pana in 4000 in tr 4 sau chiar 3)- nu ma intereseaza plecare de pe loc cu "patinaj" ( bulesti planetare , cutie ambreiaj etc etc) cum fac pustii :)
RăspundețiȘtergerebuna cristi sunt din suceava si am si eu o nedumerire,daca vrei sa ma ajuti.am si eu un logan din 2006 luna noiembrie,este modelul imbunatatit ,adica are o alta modalitate de deschidere a portbagajului fata de primele tipuri,si am observat acum 3 ani ca al meu nu are bara de torsiune,ai mai intalnit asa ceva.daca poti sa ma ajuti ,te rog
RăspundețiȘtergereda, cateva variante de logan 1.4mpi au venit fara bara fata de torsiune, chestii legate de pret :(
RăspundețiȘtergereretarzi, n-ai ce sa le zici. ai suruburile puse pe pozitie, ai nevoie de bara, bucse si pivotii din capat parca.
Eu stiam ca pt schimbarea telescoapelor trebuie presa pt arcuri,am un clio dar banuiesc,ca e la fel.Sa ma corecteze careva daca nu-i asa.App,faci o treaba fff buna,ajuti multa lume.Sa traiesti 1000 de ani !!
RăspundețiȘtergerete corectez eu, nu trebuie la logan presa pentru arcuri :)
RăspundețiȘtergereIn primul filmulet la 3:20,cand prinzi amortizorul cu cele 2 suruburi are opritor acolo jos ,sau merge prins mai jos sau mai sus?
RăspundețiȘtergereare opritor :)
RăspundețiȘtergereLa un clio symbol(clio 2 la baza) se poate demonta amortizorul fata fara presa de arcuri? (vizual ar avea aceleasi componente ca si cel de logan: flansa arc/flansa amortizor/rulment presiune si acea flansa care se monteaza la final in compartiment motor)
RăspundețiȘtergerela logan merge fara nici un fel de presa, la clio nu stiu
RăspundețiȘtergeredupa ce ai schimbat arcurile si telescoapele de pe fata a fost nevoie sa-i faci directia din nou?
RăspundețiȘtergerenormal ar fi sa repozitionezi bucsele si sa faci unghiul de fuga.
RăspundețiȘtergeredar cum nimic nu e normal la noi si cum eu nu sunt normal, deci nu am facut niciuna din astea :)
salut Cris...vreau sa imi schimb telescoapele si am fost la un mecanic care o zis ca nu le schimba pana nu face rost de presa pt arcuri....in filmare am vazut ca tu nu ai folosit asa cv.... trebuie sau nu presa????
RăspundețiȘtergereai de pixu meu! schimba mecanicul!
RăspundețiȘtergereai vazut bine, la logan nu trebuie presa pentru arcuri
Cristi salut. Am un logan diesel de 1.5 si nu prea sunt cunoscator...dar am fost si cu altele si cu toate ca e diesel cand dadea in groapa se auzea un zgomot infundat, pe cand la al meu se aude troncanit. Ce imi recomanzi sa fac?
RăspundețiȘtergeredieselul e mai bine antifonat si din cauza asta se aude mai infundat.
RăspundețiȘtergeredar tot atat de bine poate sa fie ceva diferit defect.
ar fi prea multe de verificat, oricum directia si suspensia. mai degraba mergi la un service auto sa faca o constatare
m-am uitat azi mai bine si am observat o distanta intre oala si saiba aia uriasa de vine prinsa deasupra pe oala.. aproape 1 cm...am sa verific flansele de cauciuc din oala sa vad daca e buba acolo. :(
RăspundețiȘtergeree posibil ca piulita de 27 sa nu stranga suficient pe bucsa aia mare de guma. o diferenta de nici 1mm.
RăspundețiȘtergeregaura aia de 1cm care o vezi tu, e normala
La schimbarea telescoapelor este neaparata si schimbarea arcurilor sau pot sa le las tot pe alea? mersi.
RăspundețiȘtergeredepinde cati kilometri ai cu acele arcuri. sa zicem ca le-ai putea schimba pe la 150.000km si arcurile.
RăspundețiȘtergeredar mai devreme de atat nu cred ca merita
sal ,pot schimba decat amortizoru fara arc ?recomanziMonroe pe gaz ? sunt mai bune?
RăspundețiȘtergerebine inteles ca poti schimba doar telescopul. si eu tot monroe pe gaz mi-am pus
RăspundețiȘtergeresalut cris ce chei imi trebuie sa schimb amortizoarele fata si ce amortizoare imi recomanzi merg mai mult pe drum cu gropi
RăspundețiȘtergereeu am Monroe cu gaz
RăspundețiȘtergerezimi cechei imi trebuie sa dau amortizoarele fata
RăspundețiȘtergerein primul film de aici la minutul 6:12 am aratat ce chei am folosit
RăspundețiȘtergereori faci misto ori nu vrei sa raspunzi ce inelara cu cot trebuie la amortizor pe fata zi cris ca mai timpit
RăspundețiȘtergerescz cris sunt cam chior am vz
RăspundețiȘtergeresal cand se monteaza amortizoru mai tre sa pun tampon de soc
RăspundețiȘtergeredac vrei poti sa nu-l pui, doara asa poti sa-ti rupi masina :))
RăspundețiȘtergeresa ne zici si noua exact cum e :D
salut la schimbarea amortizorului pe fata nu trebuie vro presa sa compactez arcul cind il scot ? intreb si eu ca la dacia 1400 cind aveam imi trebuia nu te supara dar mi sa parut prea simplu
RăspundețiȘtergereexact cum e in acest tutorial, nu ai nevoie de presa
RăspundețiȘtergeresal cris am si eu o problema.azi am observat ca pe amortizor era ulei,se poate intampla ceva.
RăspundețiȘtergerepai sa vedem... a curs uleiul din telescop, este mort 100%... deci e fix ce trebuie :))
RăspundețiȘtergereschimba pe amandoua... care or fi ele, spate sau fata. intotdeauna se schimba in pereche
cristi zi-mi si mie ce amortizoare imi recomanzi dintre blistern b4 si monroe original black ? trebuie sa le schimb pe toate 4 pt ca la test mi-au iesit 65% (aprox adica 65% 66% 66% si 75% )toate , si la 70% trebuie schimbate si se aude un harait cand o scot din garaj si cobor o bordura , nu le inlocuiesc la service pt ca e 300 de lei unul si pe net is la jumatate din pret , daca mai am si tutorialul ... :D si cum imi dau seama daca e contrafacut sau nu ?
RăspundețiȘtergerem-am uitat mai bn la tutorialul tau si la cele de pe site de la KaYaBa si ei folosesc presa de arcuri , cat de tare trebuie sa trang primul surub ? adica al 2-le dupa cum le desfaci ?
RăspundețiȘtergerenu stiu sa-ti recomand telescoape :(
RăspundețiȘtergereharaitul nu e de la telescoape, asta e clar! chiar si daca au curs tot nu haraie.
nu ai nevoie de presa pentru arcuri la logan, deloc, de nici un fel!
primul surub de 27 se strange bine, nu exagerat. al doilea de 21 se strange mai putin mai tare
sal intra amortizor Blistein si Monroe ce recomanzi care este mai ok ,stima
RăspundețiȘtergeren-am nici ce-a mai mica idee :)
RăspundețiȘtergereeu am Monroe cu gaz pe fata si in spate stoc.
ok multam mult
RăspundețiȘtergeremai am o intrebare ca sa schimb flansa de la amortizor tre sa dau jos telescopu sau este cea care se vede cand deschid capota ?
RăspundețiȘtergereflansa care trebuie schimbata e sub cea care o vezi tu cand deschizi capota. deci trebuie sa dai jos telescopul
RăspundețiȘtergerepe spate am flanse ca cele de pe fata?
RăspundețiȘtergerepe spate nu, dar ai un distantier de metal.
RăspundețiȘtergeresi tre schimbat, pt ca cam troncane
RăspundețiȘtergerenu troncane de la acel distantier, ai alta problema. vezi daca e telescopul curs, poate din cauza aia troncane. sigur nu e de la distantier!
RăspundețiȘtergereok ms
RăspundețiȘtergeresal am si eu o problema pe fata am un troncanit de la ce poate fii , ca doar am schimbat capete de bara si amortizoru este curs stima
RăspundețiȘtergeresi placutele sunt scimbate
RăspundețiȘtergerepai ai scris cu mana ta "si amortizoru este curs". deci de ce ma mai intrebi de unde e acel troncanit?
RăspundețiȘtergerescz, nu este scurs
RăspundețiȘtergerepot fi prea multe: de la capete bara, bucsi bara stabilizatoare, bielete... numai daca te duci la un mecanic sa le verifici
RăspundețiȘtergereSalut. vad ca tu recomanzi ca arcurile sa fie schimbate pe la 150.000 km..eu ce ar trebui sa le fac daca am 265.000 km, din 2008 ?:)) si nu este folosita pe post de masina de familie..car marfa cu ea, si agat si remorcuta, dar nu troncane nimic, nu e scurs nimic..
RăspundețiȘtergerepai arcurile nu se scurg si nu se defecteaza. dupa 150.000km fi sigur ca arcurile nu mai sunt ca noi, in special daca masina e folosita in regim carat marfa.
RăspundețiȘtergerevrei sa spui ca n-ai schimbat nici telescoapele?
esti foarte bun bravo
RăspundețiȘtergereabsolut nimic, nu mai e ca inainte, dar am fost la service si au zis ca nu necesita schimbate inca :D
RăspundețiȘtergereprobabil au verificat daca nu au cursu uleiul din ele si gata, din punctul lor de vedere sunt ok.
RăspundețiȘtergereuite aici http://youtu.be/kxREeyp0KxQ
Eficienta spate: S - 43%, D - 36% , 102.000 km rulati. unde omul nu merge niciodata cu masina incarcata.
deci sa ma scuzi ca nu pot sa-i cred pe pacalicii care ti-au spus asta
poate o sa le schimb si eu pana la 300.000 km :))
RăspundețiȘtergerece fel de amortizoare imi recomanzi?
eu am monroe cu gaz, deci nu-ti recomand nimic :)
RăspundețiȘtergeresalut cris, am schimbat telescoapele la loganul meu 1.5, au fost scoase cu tot cu arc si jos au folosit presa, in fine ...am pus monroe pe gaz(am citit pe undeva ca sunt tot cu ulei insa au o sectiune cu gaz pentru reducerea spumei) a csazut zgomotul la socuri insa la denivelari in asfalt ma zguduie cu totul, pare foarte rigida...la tine cum este? se mai lasa pe parcurs?
RăspundețiȘtergereatunci cei care au folosit presa sunt niste idioti :)
RăspundețiȘtergereeu am avut un telescop curs si am arcuri sport, deci din start era mai rigida. cand am schimbat telescoapele, singura diferenta a fost ca suspensia fata era mai silentioasa si masina mai stabila.
pe fata am schimbat si eu, pe stanga era curs, masina este destul de silentioasa insa la denivelari scutura rau, parca este rigida rau, arcurile sunt aceleasi din fabrica
RăspundețiȘtergereexagerezi, nu are cum sa scuture foarte tare. cele cu gaz sunt o idee mai rigide, dar in in nici un caz cum zici tu. din ce spui tu pare ca ai pus telescoape sport, da, alea scutura foarte tare. dra ma indoiesc ca ai avea asa ceva pe masina. in primul rand iti coboara putin masina si in al doilea rand sunt mult mai scumpe.
RăspundețiȘtergerespune-mi te rog daca se poate inlocui bucsa inferioara a telescopului spate.
RăspundețiȘtergeream o bataie la ambele amortizoare.la test au eficienta peste 80%. am schimbat bucsile de prindere in caroserie.degeaba. bat la fel. daca totusi reusesc sa schimb bucsile(important e sa le si gasesc la magazin) mai trebuie facut ceva?
nu stiu daca se pot schimba dar mai ales nu cred ca le vei gasi la magazin ca piesa de schimb. avand in vedere ca au o eficienta de 80%, ma indoiesc ca ar fi din acele bucsi. eu am 91.000km si cu arcuri sport si nu am sunete ciudate in spate.
RăspundețiȘtergere100% bataia este din alt motiv
Salut,
RăspundețiȘtergereCat de tare se strange piulita aceea superioara a amortizorului?
Cand am inlocuit amortizorul am strans-o destul de mult, crezi ca afecteaza cumva?
Multumesc mult!
am strans-o pana la capat, nu exagerat. o sa-ti para rau cand o sa o dai jos :)
RăspundețiȘtergereSalut, mi-am schimbat si eu la un service arcurile fata la un logan 1,6 mpi si dupa o vreme am observat o chestie care mi s-a parut ciudata(poate asa a fost si pana atunci si nu am observat eu), cand virez se invartesc si flansele (daca asa se numesc, oricum piesa despre care vorbesc e cea pe care o ai tu in mana stanga la secunda 24 din tutorial), m-am uitat la un golf 4 si sunt fixe, e normal sa se intample asa ceva.
RăspundețiȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereMi-a spus cineva care si-a pus amortizoare Monroe pe gaz ca i s-a mai redus garda la sol cu aprox. 1 cm fata de cum era cu amortizoarele stock. Este posibil?
Mersi!
Anonim: nu! nu are voie sa se invarta! cel mult sa se miste foarte putin. la tine e gripat rulmentul si trebuie sa-l schimbi. http://www.daciashop.ro/arcuri-amortizoare/kit-flansa-Lemf
RăspundețiȘtergereAnonim: telescoapele cu gaz nu reduc garda la sol
Chestia este ca am schimbat si flansele si rulmentii de la telescoapele fata acum vreo o luna de zile si acum vreo 2 saptamanii mi s-a rupt un arc si le-am schimbat pe amandoua tot la acelasi service si nu se invarteste numai pe o parte se invart pe ambele parti cand virez. Se poate sa fi montat cei de la service ceva gresit?
RăspundețiȘtergereMerci pentru raspunsul anterior.
daca au montat dupa schema din manualul de service dacia, da, fi sigur ca au futut buha grav de tot. retardatii au reusit sa faca manualul cu 2 piese inversate intre ele(4 cu 5).
RăspundețiȘtergere1. telescopul
2. arcul
3. flansa peste arc
4. rulment
5. cauciuc(care au reusit sa o pozitioneze cu curu in sus)
6. piulita 27
Salut,
RăspundețiȘtergeream facut ITP-ul si telescopul fata dreapta era plin de ulei, asa ca voi schimba ambele telescoape. Intrebarea este daca trebuie sa schimb si flansele cu rulmentii?! sau cum le pot verifica daca acestea sunt bune? un kit am vazut ca este totusi aprox 100 ron.
Merci si multa bafta!
clar amandoua telescoape le schimbi. flansele laochi, numar de km. eu o sa le schimb pe la 100.000km
RăspundețiȘtergerela mine nu iese piulita aia de sus nici dak il chem pe oncescu...exista alta solutie in afara de cheie si imbus?
RăspundețiȘtergerenu exista nu iasa. sau hai sa zicem ca nu o poti destrange, insemnand ca s-a rotunjit lnteriorul telescopului unde bagi imbusul si nu mai poti tine contra.
RăspundețiȘtergereatunci frumos cu flexu tai tija telescopului ca sa poti tine contra cu o surubelnita dreapta
Salutare Cris ! Spune-mi, te rog, pentru schimbare flanse si rulmenti pentru Solenza trebuie presa ? Multumesc
RăspundețiȘtergerear trebui sa intrebi un mecanic treburile astea, nu pe mine deoarece nu's mecanic :)
RăspundețiȘtergeredar sunt convind ca ai nevoie de presa
Apropo de ce s-a discutat mai sus: Cristi, sistemul de suspensie de pe Logan este astfel conceput incat ca in momentul in care virezi, sa se miste cu tot cu flansa aceea de cauciuc pe care o tii tu in mana la secunda 24. Te sfatuiesc sa ridici la tine capota, sa iei viraj stanga-dreapta, nu conteaza, si sa vezi ce se intampla. Apoi te asteptam cu un raspuns aici :)
RăspundețiȘtergerese misca cu totul cand virezi, e normal
RăspundețiȘtergereSalut. Ce se intampla daca amortizoarele sunt rele?
RăspundețiȘtergererele? adica uzate? masina este instabila si pierzi foarte usor controlul la o manevra mai agresiva. in plus troncane toata masina pe un drum prost.
ȘtergereSalut Cristi. Am si eu o problema cu Golanul...imi scartaie foarte rau la viraj dreapta de pe loc sau la viteza foarte mica. Eu suspectez flansa de la amortizor si am mai auzit pe net ca s-ar strange mizerie acolo si ca ar trebui curatat...ai vreo sugestie? idee? de la ce ar fi si ce ar trebui sa fac? Joc nu are...am verificat capetele de bara, bielete ...
RăspundețiȘtergereamu depinde unde scartie. schimbi doar rulmentul ala daca vrei sa iesi mai ieftin. numa ca trebuie sa cauti dupa el
ȘtergereMda asta incerc sa aflu exact unde...dar jos la roata in niciun caz nu e. undeva pe corpul amortizorului se aude..
RăspundețiȘtergeresunetul se transmite, poate fi si din alta parte. da jos piulita de 21 si ce-a de 27 si pune putin ulei in interior pe rulment. pui la loc piulitele, pornesti motorul si te joci stanga/dreapta de vre-o 10 ori. sunetul ar trebui sa se schimbe. asta daca este de la rulment
ȘtergereOk. Ms pentru sfat!
RăspundețiȘtergerelemnele acelea de le-ai pus pe post de capre le-ai pozitionat exact sub lonjeronane nu iti e frica sa nu se infunde onjeroanele?? ms
RăspundețiȘtergeream pus lemne ca sa nu se zgarie vopseaua, lonjeronul chiar nu se indoaie :)
ȘtergereSal
RăspundețiȘtergereVreau sa schimb si eu doar amortizoarele pe fata fara restul de componente, " este necesar sa schimb si rulmentul ......plus restul" Zi o parere de Amortizor Fata Logan -Sachs- si nu vreau sa schimb garda deloc.
nu trebuie sa schimbi rulmentul sau flansa.
Ștergerenu-ti pot recomanda un amortizor,dar iti pot spune ca eu am Monroe pe gaz
Salut! am observat la amortizoarele de pe spate ca erau invelite in niste tuburi din plastic, care acum s-au rupt la ambele capete si are un joc o miscare de sus jos, ce as putea face ca sa le prind, lipesc, banuiesc ca au un rol si sa nu se intample ceva mai rau. mersi
RăspundețiȘtergereprotectie pentru noroi. ori mergi la un dezmembrari auto si iei altele, ori fi si tu roman si improvizeaza :)
Ștergeresalut Cristi. vreau sa schimb amortizoarele dupa spate. intrebare: daca in momentul cand desfac amortizoarele de jos, pun un cric pe punte la jumate iar amortizoarele le desfac pe rand, cad cumva arcurile de la locul lor?? sau, in caz ca ar cadea arcurile, se pun greu la loc... multumesc frumos. Marius
RăspundețiȘtergeredaca proptesti puntea exact la deschiderea maxima a telescoapelor, nu o sa cada arcurile. iar in cazul in care cad arcurile, te chinui cam 10secunde la fiecare arc ca sa-l pui la loc :P
ȘtergereNoroc baieti, am si eu o mica problema cu spatelela loganul meu, se aude un scatait cand accelerez brusc sau cand trec peste niste denivelari, daca ma apas pe spatele ei nu se aude, doar la denivelari mai mari scartaie cum ar fi cauciuc pe fier . Trebuie sa schimb amortizoarele. Noroc, sanatate si " DRUM USCAT".
RăspundețiȘtergerece pret au avut arcurile??
RăspundețiȘtergerele-am luat folosite, deci este irelevant pretul
Ștergerebuna ziua,am o mica problema.de curand am schimbat telescoapele pe spate...problema e ca se aud la denivelari niste zgomote ciudate(ca si o caruta...spunea cineva).am fixat bine cablul de frana de mana dupa ce am vazut tutorialul cu imobilizarea cablului.nu mai stiu ce sa-i fac.dc are cineva o idee...
RăspundețiȘtergeredefineste "zgomote ciudate", ca o bataie? ca si cum ar fi ceva destrans?
Ștergereca si cum ar fi ceva destrans.creed ca la un telescop mi-a pus mecanicul bucsa invers.sa fie de acolo problema?
RăspundețiȘtergerecert e ca problema de la telescoape apare. posibil sa fi pus invers ceva bucse pe acolo, nu-mi mai amintesc exact ordinea, dar incerc:
Ștergere- saiba metal in partea de jos, direct pe tija de telescop
- bucsa cauciuc
- un tub de metal de aproximativ 3cm
se pune telescopulpe pozitie si din portbagaj se pun urmatoarele:
- bucsa cauciuc
- saiba de metal
- piulita
daca acea piulita nu s-a strans suficient, sanse mari sa fie de acolo. de ce spun asta, acea teava de metal de 3cm tine distanta intre cele doua saibe. adica distanta intre cele doua saibe mari de metal trebuie sa fie fixa, teava fiind presata de cele doua saibe.
inainte sa-mi fie schimbate telescoapele, nu se auzea nici un zgomot.cred ca am intrat sub masina de vreo 6 ori,am tot pus cauciuc sub cablu de frana de mana asa cum ai prezentat tu intr-un tutorial...nici o schimbare.
RăspundețiȘtergereeu am fost langa el cand le-a montat.de tija de care spui tu nu-mi amintesc sa o fi vazut.eu cred ca piulitele din portbagaj le-a strans dar masina nu cred ca era cu rotile pe sol.numai de acolo poate fi problema.o sa desfac piulitele din nou .sper sa rezolv ceva.Oricum iti multumesc!
RăspundețiȘtergerenu tija! teava! teava care intra pe tija telescopului!
Ștergeredaca dai jos piulita si scoti saiba si bucsa de cauciuc, trebuie sa vezi cu ochiul liber acea teava
da da.am gresit eu.teava.maine incerc sa rezolv.mersi mult
RăspundețiȘtergeresalut Cris.tot eu cu telescoapele...am desfacut azi partea de sus si e totul in regula.tot se aude zgomot .piulita am desfacut o cu cheie de 17...oare sa fie telescoapele de la alt tip de masina...?tubul acela de pe tija nu are joc...am golit toate din portbagaj,am dat o tura dar tot asa e.
RăspundețiȘtergeree dubas cu sunetele astea :(
Ștergereuite la mine de exemplu http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/vibratii-la-polita-spate-de-sub-luneta.html
mi-a trebuit un an sa gasesc de unde venea sunetul.
n-am idee de pe unde ar putea fi la tine :(
tot eu...azi am aflat de unde e zgomotul...eu mi am luat telescoapele produse de firma Asam.daca te uiti la ele par a fi identice cu cele originale.am facut comparatie cu un amortizor monroe de la un magazin.la cele pe care le am eu.tija telescopului e mai groasa putin,tubul acela care vine pe tija la mine e mai scurt cu 2mm.deci zgomotul e de acolo de la tubul acela.am pus cu mecanicul ceva saibe sa mu mai aiba joc dar nici o diferenta... :(
RăspundețiȘtergeredamn! ca sa vezi ce cacat iti fute meciu :)
Ștergereo intrebare...eu am groapa(canal)la garaj.pot sa-mi schimb amortizoarele de pe spate fara sa dau jos roata?mersi
RăspundețiȘtergerepoti si fara groapa,doar o ridici pe cric :)
Ștergeredar adevarat, e mai usor pe groapa
am si eu o intrebare. Am un logan 1.4 din 2008 aproape 90.000 km si nu stiu ce suna cand trec prin gropi si masina face balans ca si cum ar freca ceva pe dedesup. Am ridicat masina pe lift si nu am vazut sa fie nimic desprins, arcurile sunt in regula, telescoapele in regula, nu se vede nici o zgarietura cum ca ar freca pe jus si totusi se aude ce ar putea fi oare daca ma poate ajuta cineva multumesc
RăspundețiȘtergeremansonul de protectie de pe telescoape freaca de telescop. sau este praf un telescop si freaca.
Ștergerems mult de raspuns o sa incerc sa le inlocuiesc o zi buna in continuare
Ștergerecris , te rog sa-mi scrii aici daca stii cumva solutie la urmatoarea problema >
RăspundețiȘtergeream scos rulmentul de presiune de la disc de ambreaj , acesta fiind unul hidraulic ,logan 1.6 . a curs ceva lichid din el dupa care lam infipt la loc in camasa li si am ceva probleme! mentionez ca iam facut aerisirea ulterior si totusi nu mai lucreaza ! in momentul in care am montat la loc motorul acesta a prezentat scurgere de lichid! intrebare >cumva rulmentul nu se desface din plasticul lui ? lam stricat cumva ? sau se poate repune dupa vreun detaliu anume ?
eu sigur nu te pot ajuta, ambreiajul l-am schimbat la service
Ștergeremultumesc! am fost sa-l cumpar! se pare ca sa stricat cand l-am scos de la locul lui!am cerut parerea unui mecanic! asta e ,cand tge mananca!
Ștergeresal.cris,am schimbat telescoapele spate si mi-au venit fara protectii praf iar protectiile de la vechile amortizoare sunt ok,nu sparte sau deformate dar singura probleme este ca nu stau destul de fixe pe tija amortizorului si mai coboara pe tija,ce ma sfatuiesti sa cumpar alte protectii praf noi sau sa pun niste garnituri de cauciuc fixe pe tija ca sa nu mai coboare,crezi ca afecteaza cu ceva acele garnituri pe tija amortizorului?ms.
RăspundețiȘtergereeu as improviza ceva, nu as da banii pe altele :)
Ștergerems cris,am improvizat deja cu acele garnituri de cauciuc si zic eu ca am scapat de probleme.
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergerePuteti sa-mi spuneti daca dupa schimbarea telescoapelor este nevoie de refacut unghiul de fuga la roti.
Multumesc,
Marin
Multi spun ca nu e nevoie,dar eu am schimbat telescoape fata/spate,flanse,rulmenti,am fost la service pt.geometrie de curiozitate si am fost nevoit sa o refac(cu toate ca acum un an am facut-o la acelasi service,acelasi stand si acelasi mecanic)era dereglata toata,cica pe umed aveam probleme,daca ai schimbat si flansele eu zic sa o faci.
Ștergerela logan nu se poate regla caderea iar prin schimbarea telescoapelor afectezi doar caderea. dar daca slabesti suruburile la telescop ai sa observi ca are un joc si asta afecteaza cam 1 grad geometria la cadere. eu am impins ce telescop spre motor si am strans suruburile. intentia mea fiind ca rotile sa fie cat mai cracanate.
Ștergerein timp, geometria rotilor se schimba din cauza gropilor si a uzurii
Salut Cristi! dupa montarea arcurilor eibach, rotile pe fata nu mi s-au lasat la egal, am o diferenta de 1,5 cm intre ele. Masurand din buza de sus a jantei si marginea aripii, pe stanga am 13.5 cm iar pe dreapta am 15 cm.Care crezi ca ar fi problema. Am masurat si pe loc drept si tot la fel e, si pe spate am o difernta cam la fel, doar ca acolo e invers fata de rotile din fata. Banuiesc ca terenul ma inseala, dar oriunde as opri masina tot la fel imi arata.
RăspundețiȘtergeretrebuie sa dai o tura ca sa se aseze. drept e ca n-am verificat la mine in ambele parti, mi se pare ilogic sa fie diferit :)
ȘtergereDupa ce am montat arcurile, am mers 3 zile asa cu ele, apoi m-am gandit sa repozitionez si eu acele bucsi. Inainte de asta am masurat cu gandu ca poate se mai lasa putin dupa ce le repozitionez, si atunci am observat diferenta aia, chiar inainte sa ma apuc sa slabesc acele bucsi, apoi le-am slabit, am dat o tura prin meleaguri, am revenit, le-am strans si tot la fel e diferenta aia, nu stiu ma bagate gandu sa desfac dinou arcu ala de pe stanga sa il remontez...tin sa apreciez ca am montat totul corect si cu grija. dar o sa mai iau odata de la capat. tare curios as fi daca ai face si tu o masuratoare :D
Ștergerefata stanga 63,5cm
Ștergerefata dreapta 63,5
spate dreapta 64cm
spate stanga 64cm
vrei sa pun si poze? :)
as spune sa schimbi arcurile spate intre ele si vezi daca se muta acea diferenta. fa la fel si pe fata
la un tutorial cu montarea unei bare de rigidizare fata nu te-ai gandit? respect
RăspundețiȘtergerenu ma dau la rally, nu ma dau numa sportiv cu masina. deci inutila pentru mine
ȘtergereSalut
RăspundețiȘtergereAm descoperit si eu de curand imbunatatirile pe care tu le-ai adus loganului si fara sa stau prea mult pe ganduri am trecut la fapte. Am achizitionat si montat arcuri weitec iar imediat am descoperit ca este alta masina. Problema a aparut in momentul in care am fost nevoit sa incarc porbagajul cu 100 kg descoperind ca tampoanele care sunt in capatul aparatorilor de noroi sunt lipite de corpul amortizorului iar amortizarea fiind zero. Cautand pe net am aflat ca uni au scurtat acele tampoane, ai idee de acest lucru?
mersi
eu am de aproape 5 ani arcuri sport si adevarat, ajung la acele opritoare destul de rapid cand pun greutate in masina, 5 persoane de exemplu.
Ștergeredar stai linistit, daca pui 100kg in portbagaj ajungi la aceleasi opritoare si cu arcurile stoc :)
n-am vazut, n-am auzit, nu m-a interesat sa tai din opritoare, ba chiar consider ca e o idee proasta, coboara garda masinii foarte mult cand este incarcata si risti sa freci pe jos
inainte de montarea arcurilor am schimbat amortizoarele iar la masuratori aveam 68 pe fata si 69 pe spate de parca era duster (am uitat sa fac poze), dupa surpriza 63,5 fata 64 spate. ok am inteles cu opritoarele dar nu risti in astfel de cazuri sa indoi corpul amortizorului? daca nu te superi mai am o intrebare chiar daca nu ii este locul aici, ce anvelope arata bine pe masina tinand cont ca am jenti din aluminiu R15 care sunt mai late ca cel stock au 7j.
Ștergereinnici un caz nu se indoaie capul telescopului, se indoaie recipientul, partea care este mai slaba :)
Ștergereeu am venit de undeva de dupa Budapesta si am pus in masina o scula de copiat chei si cateva cutii cu chei brute. mie mi-au zis ca sunt 3 cutii si sunt putin cam grele. cele 3 cutii s-au facut dintr-o data 9 si 7 din ele contineau fier brut. am incercat sa distribui greutatea pe toata suprafata masinii. in portbagaj, bancheta spate, intre scaune si chiar in fata unde aveam si un pasager. pe spate, exact ca la tine, statea pe acele opritoare din cauciuc de pe telescop, ma apasam pe masina si nu misca deloc. pe fata aproape aceiasi problema, misca cam 1-2 cm.
https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/LoganIncarcat
am mers mai incet pe unde s-au vazut denivelari si asta e, nu s-a indoit nimic.
am fost in concediu acum nici o luna si socrumiu a avut bagaje in portbagaj si 4 persoane in masina. i ghici? pe spate fix 1 cm mai avea spatiu de amortizare si atingea in acel opritor de cauciuc. era lasata la fel de tare(are suspensii stoc) ca masina mea care are suspensii sport.
daca e sa cari foarte des greutate, naspa, ai sanse mari sa indoi telescoapele cand iei o denivelare sau o groapa mai de "calitate".
pe 7J e normal sa ai minim 205 latimea rotii. un 215 ar fi ideal.
ai incarcat-o nu gluma
RăspundețiȘtergerecam 90% din timp sunt singur in masina (masina este de la servici) dar in rest se mai intampla sa fiu nevoit sa duc trei patru saci de material la cate o lucrare, asa cum sa intamplat si in cazul de mai inainte iar o data pe luna plec la blaj la socri de unde vin incarcat cu de toate plus sotia 50 kg si copil 25 kg fiind nevoit sa circul pe o portiune de 50 km de drum rau, sper sa nu se indoaie.
la mine cu masina goala misca cam 2 cm iar pe fata aparatorile de noroi ating in suportul arcului de pe amortizor.
scuze am gresit la jenti sunt 6.5j R15
pentru 6,5J 205 este ideal.
Ștergeredeci pentru 10% cand umbli incarcat, merita suspensie sport si sa nu tai din nimic
Mulțam fain de informatii
Ștergereva salut. am o intrebare, dupa schimbarea amortizoarelor strangerea celor doua piulite de sus se face cu rotile pe sol sau merge si daca e suspendata. mersi.
RăspundețiȘtergerem aindoiesc ca ar conta cu ceva
ȘtergereSalut! Tocmai am facut o revizie la masina si am constatat ca trebuie sa schimb telescoapele fata , bieletele antiruliu , suportul de la cutie si bucsele de la puntea spate(piese pe care le-am si cumparat). Datoria tie voi schimba piesele singur in afara de bucsele de la puntea spate care ma depasesc , insa te rog sa-mi spui ce este cu repozitionarea bucselor la schimbarea telescoapelor fata? Despre care bucse e vorba si cum se face mai exact ?
RăspundețiȘtergereIti multumesc!
cine a zis de repozitionarea bucselor daca schimbi amortizoarele? eu sigur nu :)
Ștergeredaca schimbi cu arcuri sau amortizoare sport, atunci da.
deci tu schimbi, strangi totul pe pozitie, te speli p emaini si gata :)
O.K. dar de care bucse e vorba ?
RăspundețiȘtergerede la bascule http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bratebascule.html
Ștergerede la 11:22
Am uitat sa precizez ca amortizoarele sunt Monroe dar arcurile sunt cele de fabrica.
RăspundețiȘtergereexact din cauza asta isi spuneam ca nu trebuie sa repozitionezi nimic. daca pui arcuri sport sau amortizoare sport, atunci da, repozitionezi
ȘtergereDeci pentru amortizoarele Monroe nu repozitionez nimic ? :)
RăspundețiȘtergerevai, ma omori. NU, nu trebuie! repozitionezi doar daca pui arcuri sau amortizoare sport. tu nu pui amortizoare sport, deci nu repozitionezi nimic :)
Ștergerenu uita de berea rece langa tine :)
Le-am schimbat , totul a mers foarte usor dar mare atentie la cei cu ABS , trebuie avut grija la senzor sa nu il rupeti. In rest am procedat exact ca tine. Am vazut intr-un alt tutoria de-al tau (cel cu schimbatul rulmentului si bucsei) ca ai pus suruburile si piulitele de jos de pe fuzeta invers ca sa nu trebuiasca destrans etrierul si asa voi face si eu cand schimb rulmentii de la telescoape ca sunt cam dusi.MULTUMESC !
RăspundețiȘtergereCris imi spui si mie cum se numeste melodia de canta la 8:00 in clip? :)
RăspundețiȘtergereare 13-14 ani acea melodie, cum sa nu stii cine o canta? :)
ȘtergereRed Hot Chili Peppers - Californication
Stiu ca e veche o ascultam atunci cand aparuse, dar nu mai retineam cine canta! Mersi!!
RăspundețiȘtergereSalut Cris,
RăspundețiȘtergerein urma cu o luna am schimbat arcurile cu un set de arcuri sport Eibach pt. Logan . Dupa ce le-am instalat, am observat ca arcurile din spate sunt foarte moi(partea din spate este mult mai coborata decat m-am asteptat). Daca am doi pasageri in spate arcurile sunt comprimate aproape complet(fara a avea nimic in portbagaj).
Care crezi ca este problema?
asa e si la mine, este normal :)
Ștergeredaca-ti luai H&R, sunt mai tari si scutura. cu Eibach simti doar putin ca este mai rigida
Salut Cris, am nevoie de sfatu tau!, am schimbat la masinuta ambele telescoape fata+ flansa si rulmenti,, ambele bielete de directie , ambele capete de bara , si bocane ceva de 2 3 ori si rapid la viteze mici cand virez aproape spre maxim, ce sa fie?
RăspundețiȘtergerebielete si bucsi bara stabilizare nu? cel mai probabil de acolo
Ștergereo sa ma uit si daca e nevoie le schimb, mersi de sfat!
RăspundețiȘtergereSalut Cris.
RăspundețiȘtergereAm si eu o mica problema sesizata de cateva zile. Masina sta un pic inclinata spre dreapta, garda este cu cca 2 cm mai joasa pe acea parte. Am luat o groapa acum cateva luni si tind sa cred ca a patit ceva de atunci.amortizoare par sa-si faca treaba cum trebuie, si nu am sesizat sa fie vreun arc rupt, nici pe fata nici pe spate. Care sa fie problema??
stai linistit ca nu s-a "strambat" nimic de la acea groapa. rupeai masina daca era sa o deformezi 2cm.
Ștergereeste normal sa fie putin inclinata intr-o parte, afecteaza drumul, in primul rand, care este si el inclinat. conteaza cat de uzate sunt amortizoarele, posibil unul sa fie aproape mort si altul doar 50% uzat. conteaza ultima denivelare pe unde a trecut roata. poate difera presiunea in roti., uzura cauciucurilor.
sunt multe aspecte care influenteaza.
oricum, 2cm e mult, 1cm as spune ca ar fi fost normal.
Salut ma intereseaza un sait bun pt piese logan
RăspundețiȘtergereai si sus pus link, www.daciashop.ro
ȘtergereSalut! Vreau sa-mi pun arcuri H&R pe logan si nu stiu daca merita investitia.Adica ce defecte ar putea provoca.
RăspundețiȘtergereP.S : Vreau o garda la sol cat mai joasa
vrei o garda cat mai joasa si sa nu se strice nimic?! nu esti cam optimist?
Ștergerein ce sens sa merite investitia? asta doar tu poti stii daca merita sa dai banii pe arcuri sport.
eu am de mai bine de 100.000km si nu as trece inapoi pe arcuri stoc. dar nu-mi pun problema daca merita sau daca se va strica ceva din cauza lor. nu le-am pus pentru aspect ci pentru stabilitatea crescuta care o ofera aceste arcuri
nu ma refer la spoilere...ci la caroserie(tabla in locul unde se prind telescoapele).
RăspundețiȘtergerece treaba au oalele cu alte arcuri? :))
Ștergeretot arcuri sunt
Cris, multumesc de tutoriale!
RăspundețiȘtergereM-am inspirat din ele sa imi schimb singur amortizoarele la Duster.
E putin diferit dar, folosind tips&tricks din tutorialele tale am reusit singur. La Duster e musai presa de arcuri ca altfel n-ai sanse, zic eu.
Salut! Are ceva daca tai o spira din arcurile Eibach? Adica, sa nu cada jos de pe oala amortizorului(daca asa se numeste), cum cad cele stock taiate.
RăspundețiȘtergereo sa fi primul care afla :)
ȘtergereSalut. Am cumparat niste arcuri tot Eibach, doar ca sunt cele mai inguste. Ai idee daca se aseaza bine in oala? Mentionez ca vreau sa le montez pe un clio 2, dar nu are importanta, oala am vazut ca este la fel ca la tine. Mersi mult!
RăspundețiȘtergeren-am nici ce-a mai mica idee cum sunt arcurile la Clio. la Logan sunt doar un fel de arcuri Eibach, nu mai inguste, lungi, gorase etc.
Ștergerestii cumva care amortizoare sunt mai rigide dintre bilstein si monroe? am auzit ca bilstein ar fi mai dure un pic, asa e?
RăspundețiȘtergeremersi.
Hristos a Inviat. Cris am o problema. Am schimbat capetele de bara si bieletele de directie si de atunci se simte in volan niste batai atunci cand dau in gropi mai mici,denivelari etc. De la ce poate fi? Multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergerebieleta de la bara rasturnare, pivot bascula, bucse bara stabilizare. doar cateva din posibilele batai
ȘtergereAm fost la 3 mecanici si toti au spus ca nu am joc nici din bucse, nici pivoti. Ma gandesc sa fie oare flansa sau rulmentul de la amortizor uzat? Am uitat sa mentionez ca am facut un test de amortizoare: 63% pe partea stanga (partea care se simte bataia) si 59% pe dreapta. Sunt la limita
RăspundețiȘtergerela 63% si 59% nu este la limita, inca sunt bune. la 40% se schimba.
Ștergereposibil sa fie si de la flansa din capul amortizorului.
O sa schimb flansele si rulmentii zilele astea si revin cu un comm. Multumesc mult si sa sti ca apreciez foarte mult munca ta si toate sfaturile pe care le dai in postarile si videoclipurile tale.
RăspundețiȘtergereAm schimbat ieri amortizoare, flanse, rulmenti, arcuri, toate de origine si tot face bataia aceea in volan. Am observat ca flansa nu sta exact lipita de oala si cand ma apas pe caroserie tot ansamblul ala (surubul cu piulita si flansa) se misca. Am fost sa fac unghiul si cei de la service au spus ca s-ar putea sa fie si din axul ce pleaca din volan si se duce pana in caseta de directie
RăspundețiȘtergeredistanta flanselor fata de oale este normala si chiar trebuie s amiste.
Ștergerecumva ai reglaj volan pe inaltime? daca da, 100% e de acolo. d eregula bate daca este putin virat volanul si treci peste denivelari
Am Logan Laureat din 2006 si nu cred ca am volan reglabil pe inaltime. Adica nu stiu, nu am vazut
RăspundețiȘtergereUnde trebuie sa ma uit sa imi dau seama daca am volan reglabil?
RăspundețiȘtergeredaca aveai, garantat stiai ca ai. deci nu ai.
Ștergeredeci mai ai de sapat pana gasesti de unde este bataia...
Am schimbat recent amortizoarele fata loganului meu, toate bune și frumoase, mașina este mult mai legata,ma declar mulțumit de suspensie însă a apărut un mârâit la roti, un zgomot asemănător cu cel a unui rulment uzat. Zgomotul dispare odată cu depășirea vitezei de 40km. Bănuiala mea este ca sunt anvelopele care de-acum calcă asfaltul mult mai bine decât cu acele amortizoare uzate și curse de ulei. As dori sa aflu si părerea ta Cristi !
RăspundețiȘtergerepoosibil si de la cauciucuri. ciudat ca dispare odata cu cresterea vitezei.
ȘtergereSalut Cris ! Am si eu nevoie de un foooarte mare ajutor din partea ta. Vreau sa achizitionez un set de amortizoare si arcuri pentru MCV-ul meu. Mai tot timpul am masina incarcata dar totusi vreau sa o mai cobor putin. Vreu ceva care sa imi tina masina ridicata cand am greutate pe ea dar si mai joasa ce e goala. Stiu ca cer prea multe dar asta vreau :)) Ce imi recomanzi ? Stima
RăspundețiȘtergeresalut, pui suspensie reglabila sau air ride, doar asa ceva iti poate satisface ambele necesitati.
Ștergerela ce-a reglabila iti ia cam jumate de ora sa o cobori si inca o juma de ora sa o ridici. asta la modul cel mai optimist.
ma indoiesc ca ai sa pui air ride, e scump
Dar exista telescoape+arcuri spate foarte rigide ? ma gandesc ca daca sunt foarte rigide rezista la ceva greutate si nu merg cu ea taras :)) Pe spate am jante de 8j si cu suspensia asta stok imi ating cauciucurile de aripi...astaa e singurul motiv pt care vreau un upgrade . Multumesc anticipat
RăspundețiȘtergeredeci cum s-ar spune vrei si cu pula'n cur si cu sufletu'n rai.
Ștergeredaca-ti atinge roata in aripa cu suspensia stoc, o sa-ti atinga si cu o suspensie sport.
da jos amortizoarele si sudeaza niste tevi in loc, o sa fie maxim de rigida.
Salut am o intrebare pentru a schimba telesoapele pe fata ai nevoie de presa la arcuri?
RăspundețiȘtergere